Kissnödig

Idag när jag gick igenom NK efter min julshopping.( Ja det mesta jag skulle köpa fanns inte där, tror inte att 13 årig systern skulle uppskatta en minkpälsmössa eller en fin Orreforsvas.)

Iallafall så blev jag kissnödig, som vi små flickor med små blåsor blir allt som oftast.. så jag begav mig upp i expresshissen, den går fakstiskt RIKTIGT fort, vilket är grymt bra när man är kissnödig iofs. Däremot är det sjukt dåligt att man måste betala 5! kr för att få gå på toaletten på NK.

Jag har tidigare försökt förklara NK för min flatmate som "Swedens Harrods" men jag slutar nog med det nu. Jag skulle ha svårt att tro att mr al Fayed skulle tjuva in 5 kr var av sina kissnödiga shoppare för att få tillträda de lyxiga toaletterna.
 NKs toaletter är gamla och skräpiga och har ingen lyxig tvål eller fin musik. Inte ens en liten luktagott potpurri korg!

Nu var turen på min sida och jag hade en femma på mig, vilket faktiskt är mycket ovanligt, för jag är en extrem kortfantast. Men om jag nu inte hade haft det så hade jag antingen fått tigga, kissa i en kruka eller springa iväg nån annanstans där de har gratis toaletter.

Är inte det här negativt för NK? egentligen, blir man kissnödig under sin shoppingtur så finns det allså en risk att man skulle lämna varuhuset av kissnödighet? Är inte tanken med att aldrig ha klockor på väggarna och såna där saker de gör på Harrods och Harvey nics, att man ska stanna så länge som möjligt för att bli frestade att köpa bara lite till? 

Jag älskar egentligen NK, jag brukade gå dit och titta på fina Orreforsvaser med min farmor som var iklädd minkpälsmössa och det är ett härligt barndomsminne. + att de är de enda som säljer min Makebelive brun-utan-sol i Sverige.

Men gör toaletterna gratis mr NK man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0