Tacos

Det GÅR att laga tacoskal i micron!

 Vi har nämligen en sån där läskig gasugn, inte bara spis, utan även ugn. Usch!
Den kom med lägenheten och jag har protesterat så hårt att stackars pojkvännen tillslut har gett med sig och beställde en helt underbar högglanssvart Smeg spis. Tyvärr kommer den inte förrän på fredag, så nu gör jag alltså tacoskalen i micron, för jag vet inte ens hur man sätter på den där ugnen..eller tänder den? Jag vet bara att våra tacoskal igår (ja, jag äter rester..det är gott! Pannkaka med tacos!) blev bruna och smakade skunk.

Jag är en lite orolig tjej ibland, och gas gör mig VÄLDIGT orolig, speciellt efter att ha bott i Italien och läst om alla explotioner i kök på grund av just gasspisar!
Jag är även den som ser till att pojkvännen tittar åt rätt håll på övergångställena i London. Jag lämnade faktiskt en smått hysterisk lapp till honom första gången han kom hem till mig. Jag var ute på jobb och kunde bara föreställa mig hur han skulle bli påkörd direkt utanför huset för att han tittade höger-vänster-höger och inte vänster-höger-vänster!

Jag är även den ni ska ringa när ert barn har svalt glas (Mata dem med bomull! Fibrena lägger sig runt de vassa kanterna) och så vet jag att man ska sitta i mitten av planet för att det är säkrast. Sånt har jag stenkoll på!

Jag är även en hypokondriker.. inte mycket men lagom. Jag tror alltid att jag har fått de konstigaste sjukdomarna man kan komma på typ galnakosjuka, difteri eller böldpetst. Magsjuka och förkylningar orkar jag inte bry mig om, inte tillräckligt spännande.  

Tillbaka till Tacoskalen - Gör inte samma misstag som jag, 1 minut räcker! Jag hoppas bara inte att pojkvännen känner den brända lukten i lägenheten när han kommer hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0