Perwool



Jag kom på att jag glömde lägga upp bilderna jag tog i helgen. För er som inte vet så var jag i Wien och spelade in en reklamfilm för ett tvättmedelsmärke som heter Perwool. Ja, det är precis så cheesy som det låter. Men det var kul.

Tyvärr kom vi till hotellet sent på kvällen, gick upp mycket tidigt och jobbade till sent. Så jag fick tyvärr inte se särskilt
mycket av Wien. Det lilla jag såg var jättevackert och jag vill verligen åka dit på en lång weekend vid ett senare tillfälle.

Men iallafall så var det jag Darren och Georgina från min agentur som är huvudpersonerna i reklamfilmen. Vi hade även ett hundratal statister. Det plus ett stort kamera crew gjorde gruppen helt enorm.
Vi filmade i en stor mässhall som var svinkall! De hade byggt upp en liten flygplats i mitten och Darren och Georgie skulle vara säkerhetsvakter vid säkerhetskontrollen. Jag var kvinnan i rosa tröja som skulle gå igenom. Hela storyn är typisk tvättmedel. Är tröjan ny eller månne tvättad med Perwool.?.

Vi filmade i 16h, vilket är vanligt när man gör reklamfilm. Efteråt var det bara vi 3 modeller som orkade hitta på nåt, så klienten fick dåligt samvete för att de inte kunde följa med oss på middag så de gav oss 500 euro att leka med för kvällen. Med order att lämna tillbaka det som blev över.

Vi begav oss till en trevlig liten thai restaurang och beställde in 2 flaskor tattinger champagne. Det är inte så svårt att bli full när man knappt har sovit något och sen jobbat så många timmar. Vi var lätt det mest högljudda och fnissiga bordet på stället. De hade säkert kastat ut oss om det inte vore för champagnen. 

I taxin på väg till hotellet kom Darren på att vi hade pengar kvar. Så vi gick ner till hotellbaren och beställde en flarra skumpa till. Då ursäktade jag mig till "damernas" och smög upp och la mig. Klockan var då 02.30.

När taxin kom och hämtade oss nästa morgon kl 07.00 så var jag den enda som var vaken. Jag fick skicka upp folk med extranycklar för att väcka de andra två bakismonstrena. De hade gått och lagt sig bara nån timma innan och hade gjort av med varenda liten krona...

Vi var sist in på planet och jag vägrade sitta nära mina två spritmarinerade kompisar.

Georgie söp bort sitt armband hon fått av sin pojkvän och hade turen att hitta ett precis likadant på flygplatsen och Darren glömde att ringa sin flickvän på hela dagen så även han köpte smycken. Jag förstår inte varför tjejer går på det där? Vi är superarga ena sekunden och sen kommer han med en liten present och våra ögon börjar tindra.
 Åå..shiny...


Nu njuter jag iaf som tusan över att få vara hemma i sängen med datorn i knät och mumsa på Sunbites. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0