Home, sweet home.

Jag har bokat biljetter hem till Sverige igen.

Nu slog jag på stort och bokade hela vägen till början på juni. Så jag kommer att komma hem minst en gång i månaden!
Det är verkligen som semester för mig när jag får komma hem till Stockholm.
Bara att gå ut och shoppa eller att ta en fika med kompisar är så otroligt mycket mer okomplicerat där hemma.
Här måste du boka dagen innan för att alla ska kunna komma från sina olika hörn. Oftast måste du resa minst en halvtimma för att hamna någonstans i mitten av cirkeln där alla bor.
Det blir väldigt ospontant och lite tråkigt.
Jag hoppas på att de öppnar en starbucks nära mig snart så jag kan tvinga alla att komma hit istället!



Samma sak med att gå ut, du vet att du kommer att bränna minst £45 bara på taxi till och från stället. Det är visserligen ok om man går på trevliga middagar och speciella fester. Men spontanutgången får lida en hel del.

Däremot träffar man mycket mer nya människor här. Hemma i Sverige umgås man lätt i sin lilla klick, men med 11 miljoner i en enda stad så är det kanske inte så konstigt att folk är sociala.

Tillbaka till mitt bokande. Första resan hem är redan på Torsdag.

Så snart får ni än en gång se mitt lilla fejja på en gata nära dig.

image393
Fiona, Jag och Bailee ute nånstans i London.
(borde nog börja skriva ner var vi faktiskt var på tjejkvällarna)

Kommentarer
Postat av: marinafina

Vaa roligt att du kommer hem till sverige snart!
puss!

2008-04-05 @ 19:52:38
URL: http://www.marinafina.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0