Movie star, a Moviestar.. i want to be...

Tjenis!
sorry för den sena bloggningen, kom precis hem..

Dagens Cancan casting var en total waist of time. Jag kom dit och det var en massa dansare med benen runt nacken och andra läskiga, förvridna ställningar överallt.
Sure, jag är vig, men jag kan inte göra en splitt i luften..än. Jag kan ju säga att jag flydde direkt, kändes lite som att den cancan jag kommer ihåg sedan jag var 10 år kanske inte var tillräckligt den här gången.

Jag begav mig istället till Waterloo station och festade på en Chailatte på starbucks. Om du inte har druckit Chailatte från Starbucks så har du inte levt! Den klår allla varma drycker som finns. *Mums*. Det enda är att när man beställder den så blir det en Chaitealatte.. vilket låter som Sheeeeiteeelatte.. allså en dålig latte!


Min calltime på filmen var kl 13.00. Jag kände mig himla flashig som blev hämtad av min egen chafför och körd direkt till lunch. En trevlig överraskning var att min gulliga kompis Emma satt och väntade på mig i logen. Det spelar ingen roll att vi får vänta i 8 timmar i full mejk och dress, när man har en rolig kompis att hänga med.

Vårt jobb vara att stå och prata med Jeff Bridges stuntdouble och fnittra. Vi var väldigt bra på att fnittra!! Tyvärr hade både Jeff och Kirsten Dunst åkt hem dagen innan, snacka om otur. Så vi fick nöja oss med hans stuntdouble i en påklistrad peruk. Han tyckte f.ö att han var jättehet och förstod inte varför vi inte ville gå och ta en drink med honom efter..

image132

Jag hade en lång svart aftonklänning med uringning ner till naveln. Inte alltför snygg. Emmas klänning hade varit med i en matkrigsscen så den hade ett antal suspekta fläckar. De lovade att det var bara mat, men vågar man tro på det?

image133

Det var Emmas b-day och hon hade halva släkten som satt hemma och väntade på att få fira henne. Hon grinade nästan när AD:n förklarade att vi kommer att bli ganska försenade. Som tur är blev vi hemskickade i bil iaf. Nu sitter hon hemma och sippar skumpa.

image134

Filmen heter "How to loose friends & alienate people"
Om du ser en snabb skymt av en blond tjej i en svart klänning i filmens Bafta awards scen så är det yours truly...

Jag hoppas på att Robert Weide tyckte att jag var så fantastisk bra med mitt fnittrande så att han erbjuder mig en huvudroll i sin nästa film. Jag kanske kan bli bästa kompis med Kirsten Dunst.. så kan vi hänga ut och har singstarkvällar tillsammans! Jaaaaaaaaa!

jaja, till det händer så måste man ju jobba lite, så imorgon ska jag upp tidigt igen och plåta lite för Hairmagazine!

Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad snygg du var
idet håret o klänningen!!! Grymt snyggt!

2008-01-17 @ 21:12:09
URL: http://liihna.webblogg.se
Postat av: Tess

Tack vad gullig du är! Klänningen var jag inte så jätteförtjust i men smink och hårtjejerna var jätteduktiga! Kram Tess

2008-01-17 @ 21:17:57
URL: http://evert.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0