Frack, Tack..

Jag ska på Frackbröllop om två veckor. Nu är det så att jag har en miljon (nästan..typ.. äh..)cocktail klänningar, men inte en enda långklänning som jag vet var den ligger. Jag ska ha ett gäng i en låda hemma i sverige någonstans, men mamma renoverar lägenheten, så jag skulle gissa att den lådan ligger på ett lager som ligger.. ja, ni fattar grejen.

Så, nu ska det långklänningshoppas. Det är otroligt svårt att hitta en snygg lite finare lång klänning som sitter bra. Speciellt för mig som är lite mer petite runt överkroppen. Eftersom jag har varit sjuk, som ni inte kan ha missat, så har jag surfat runt och letat lite. Detta är vad jag har hittat hittils -

Product detailsProduct detailsProduct details
Dessa 3 är från Coast. De ligger alla runt £200 så de är bra i prisklass, men jag tror att jag måste få dem insydda.

Favoriten är nog nummer 1. Vad tycker ni?
Det blir ju inte lättare av att man bör undvika svart, vitt och rött. Samt att man inte vill överskina bruden på något sätt heller. Klurigt.

Det som suger mest är att jag har en inbjudan till en Valentino sample sale. Kungen av långa vackra klänningar! Men den är såklart dagarna efter bröllopet. Så irriterande!

I värsta fall så har jag hittat en fiffig liten sida som heter Styleshake
Där kan man sätta ihop sin egen klänning och få den sydd efter sina mått. Kanske nån av de här skulle vara fina?


Design á la Tess

Du kan även göra kjolar, toppar och klänningar i andra modeller om du är sugen på att leka designer.
Hopp in och pröva iallafall, jag satt i timmar första gången!

Nu ska jag ner och bruncha med Bailee. Äntligen kommer jag ut huset!

Kommentarer
Postat av: Anya

har precis suttit o läst igenom hela din blogg typ haha :D så roligt att följa. denna hamnar i favoriter

2008-05-14 @ 15:11:49
URL: http://anya.webblogg.se
Postat av: Tess

Hej Anya!
Vad kul att du gillar Evert!
kram
Tess

2008-05-15 @ 12:58:23
URL: http://evert.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0