Gröna Fingrar?

Efter en superdupertrevlig lunch med Bailee fyllt med skvaller och skaldjursgryta så kände jag att jag inte riktigt orkade gå in och sätta mig i lägenheten igen. Så jag tog en ipren och gick till Homebase istället.

Där kan man köpa det mesta som har med hemmet att göra, men framförallt så har de en stor trädgård där man kan köpa växter. Vilket jag gjorde, MYCKET växter!
Min balkong har sett ut som en öken på senaste tiden. De flesta växterna dog under vintern, så det behövdes absolut nya.

image498
Min lilla djungel. Alla blommorna oplanterade..

Jag köpte blommor, små spadar (de var söta), jord och andra växtgrejer för £100 och först efter jag hade betalt så kom jag på att jag behöver få med mig allting också.
Då räknade jag till 3 stora buskar, två vanliga blommor och ett dussintal småväxter samt en jättestor jordsäck. Så jag kidnappade en av deras vagnar och jag kan ju säga att det var mycket svordomar och tutande från bilar innan jag fick hem den där jäkla sneda tunga vagnen och jag höll på att dö halvvägs. Som tur var gick den in i hissen.

Vad gör man inte för en djungel?

Men jag är glad att jag gjorde det för nu är balkongen superfin! Jag har planterat, planerat och friserat. Nu saknas det bata några apor och en lian så är jag klar.

image497
Planterings klädsel
 -Tyckte att min "Think Green" Kermit T-shirt var passande för ändamålet

image499
Klart!

Enligt gubben i affären så ska vissa av de här blommorna lukta helt sjukt gott och det är ju trevligt. 
Jag har gjort det misstaget tidigare att köpa jättefina blommor, men sen när de väl slår ut så luktar de pissoar. Jättecharmig på mornarna när man öppnar balkongdörren.

Hoppas allt det här håller minst en månad iaf. Jag och Nathan är bäst på att göra plantor deprimerade!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart bor du? vilket omrade?

2008-05-15 @ 12:18:59
Postat av: Tess

Hej Anonym!

Som du kanske förstår så känns det en smula obehagligt att lämna ut min hemadress till någon som inte ens lämnar ett namn eller email när de frågar.

Tess

2008-05-15 @ 12:52:53
URL: http://evert.webblogg.se
Postat av: Milla N.

Kan det vara Honebase i Battersea eller Wandsworth du varit på? Är de bra? Jag har ett lite närmare mig men tyckte inte att de hade så mycket i blomväg.

//Milla - Som också behöver piffa lite utomhusm

2008-05-15 @ 13:45:50
Postat av: Tess

Hej Milla!

Jag gick till de båda faktiskt. De har lite olika växter och jag jagade en Jasminebuske, men den var slut på båda.

Jag köpte mina gröna vänner på den i Wandsworth till slut. De har hyffsat stort utbud och välvillig, kunnig personal. För jag kan som ni kanske har märkt, ingenting om växter. :)

kram

Tess

2008-05-15 @ 19:56:58
URL: http://evert.webblogg.se
Postat av: Milla N.

Tack för tipset! Det får bli Wandsworth för jag behöver seriös hjälp, kan knappt skilja mellan en palm och en rosbuske...

2008-05-16 @ 12:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0