Söndag - Paris

Jag vaknade i hyffsat bra tid på söndagen.

Jag hade bestämt mig för att komma iväg till Louvren innan jag hoppade på mitt flyg till Ibiza.
Min chaufför Louis ver en kul prick. Han såg ut som en engelsk gentleman, pratade riktig överklassengelska men var fransk och har aldrig bott i England.



Han var världsbäst på att guida mig runt i stan, vi åkte en tur och han berättade allt man bör veta om Paris både historiskt, vilka museum som var bra, var man köper de bästa franska ostarna och vilka marknader som är värda att gå på.



Jag bestämde mig direkt för att ta med honom in på Louvren så att jag skulle hinna se allting man borde ha sett på 2 timmar.


Lilla Mona Lisan..aww!


Louis var som ett mäsnkligt uppslagsverk så jag hade lätt den bästa guidade turen av Louvren av alla!


Venus de milo



och min favorit winged victory (Thamothrace)
 
Vi sprintade runt och såg tavlor från Botticelli, Mona Lisa, Venus de Milo, Napoleons lägenhet och mycket mycket mer.

Kulturoverload! Men det var väldans intressant.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0