The blogs

Jag har kommit på att jag läser en del bloggar jag faktiskt inte gillar.

Varför? Jag vet inte om jag ska vara helt ärlig. Nån är way to pretentiös, nån är uppenbarligen en golddigger, en tjej är bara ung och lite småkorkad och en annan är så kär i sig själv att jag nästan spyr.
Så om jag nu tycker att dessa bloggar är så dåliga så behöver jag ju inte läsa dem.

Jag tror att jag läser dessa just för att jag inte gillar människorna bakom. Man letar efter nåt djup som aldrig kommer och ställer sig frågan. Men alla andra verkar ju gilla den här bloggen/tjejen?

Jag vet iaf att jag inte är intresserad av att veta hur mycket nån festar, ligger eller käkar kladdkaka. De som lägger upp hundra bilder på sig själv med tungan ute och de modebloggar som jag faktiskt inte gillar stilen på går också bort. Så nu tusan vill jag ha lite förslag på lite bra bloggar med trevliga människor och intressanta inlägg.

Mina favvobloggar
  1. Sophie and the city
  2. Sofis snapshots
  3. Linn
  4. Jak&Jil
  5. The Sartorialist
  6. Fashion Squad
  7. Last nights party.com
  8. Hotspot
  9. Style by Kling
  10. Lill Fahrman - Mest för att hon ser så härligt glad ut hela tiden.
Några som åker ur min lista nu

Engla - Vi har inte samma klädsmak alls.
Almah - För alternativ nuförtiden. Om jag vill se arty bilder tittar jag hellre in hos ett proffs
Kenza - Jag hör samma saker från mina småsyrror om jag orkar lyssna. (Ingen speciell syster utpekad!)
Hibbs - Jag gillade verkligen att läsa om superiet, de grova sexskämten och den smått bisexuella jargongen - ett tag.

De jag aldrig skulle följa

Blondinbella -
Vi har för olika åsikter
Linda Rosing -
Nej
Kisse -
Nej, bara nej.
Mogi - Återigen nej.


Roliga uppstickare


Elise.Elise.Elise av min kompis Therese. Ärlig, glad och underhållande.
Knivlisa - Samma dåliga humor som jag besitter
Stureplans vackraste - Även om inte alla sitter där de ska så rycker det i skrattnerven lagom ofta.
Bloggkommentatorerna - En bra sammanfattning om man inte orkar gå in och läsa alla bloggar själv. Plus att de är ganska kul också.
Style by Mats - Såklart
Tjuvlyssnat - hihi! Bästa tidsfördrivet!

Såå, ge mig 1000 nya bloggar att läsa nu please!



Kommentarer
Postat av: J

Hej Tess,



Kan starkt rekommendera Jennys blogg:

http://www.glife.se/sweetholycrap om du missat den.



Varför? Hon hanterar svenska språket i skrift som ingen annan, har stor självinsikt, humor och bjuder på sig själv hela tiden. När hon är på topp är hon den klart mest läsvärda bloggen.



Sen undrar jag om du inte vill säga vilka bloggerskor som du tyckte var golddigger, självkär och prententiös? Vore intressant! :)



2008-10-20 @ 23:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0