Fråga

Postat av: Jenny

Hejsan Tess, jag har en fråga som du gärna får svara på :) Jag undrar om du donerar några av de pengar de tjänar till välgörenhet eller så? Eller spar du allt för framtiden? Du shoppar ju väldigt mkt också, hur mkt lägger du ut i månaden? Fast jag förstår att du nog inte kommer säga en summa men det vore intressant att veta på ett ungefär. Ha det bra!



Hej Jenny!

Jag förstår att du undrar. Jag är trots allt en sparare, jag tänker köpa en lägenhet i Sthlm i höst så dit går största delen av pengarna jag tjänar.

Min karriär här är kort, så man måste spara. Därför är jag även en "bargainhunter" jag shoppar smart och gör inte av med så mycket pengar som det kan verka då jag går på mycket reor, sample sales, second hand och får en hel del rabatter genom jobbet.
Sen får jag även dra av alla kläder och allt smink jag köper på skatten här, så det kostar så att säga inte lika mycket för mig att shoppa. Jag säljer även mycket saker jag inte längre använder på Ebay och täcker på det sättet upp för en del av min shopping.
Jag shoppar för olika mycket olika månader så det är jättesvårt att säga hur mycket jag gör av med.

Jag donerar till Dogs trust och RSPCA varje månad och försöker secondhanshoppa i charityshops så mycket jag kan. Jag donerar även alla kläder jag inte säljer på Ebay till Röda korset här.

Sen gör jag liksom de flesta modeller gjort lite olika jobb för välgörenhet då och då.

Jag vet dock att jag har ett smärre shoppingberoende och försöker, även om det kanske inte märks just nu dra ner på mitt shoppande lite.

kram / Tess

Kommentarer
Postat av: Mia James

Men herre gud, du får väl göra vad du vill med dina pengar!!!!! Vad folk är nyfikna!!!

2009-04-05 @ 00:05:22
Postat av: John Apse

Stöd inte välgörenhet! Det är bara bluff och ämnat att bota dåligt samvete.

2009-04-05 @ 21:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0