Insnöad i London




Insnöad. Här? Det trodde man aldrig.
 Självklart går det inga bussar. Det finns ju inga plogbilar. Självklart funkar bara en tunnelbanelinje och det är den enda linjen som inte går utomhus alls. Och den går inte någonstans i närheten av mig. Resten är stängda.
Självklart har inte mina bokare kunnat ta sig in till agenturen och självklart har de redan ringt mig med ett sista minutenjobb som jag absolut inte kan ta mig till.

-How fast can you get to N1?
-Well if i start walking now i might be there by tonight or tomorrow..

Snacka om att London är helt lamslaget men samtidigt förundrat. Man skulle kunna tro att de aldrig har sett snö tidigare. Vilket de säkert inte har om de inte har varit i alperna. Det blixtrar som tusan här utanför fönstret, alla vill ta 100 bilder av snön. Folk ringer mig till höger och vänster och frågar om snörelaterade saker. Jag är ju svensk trots allt. Men vissa frågor är nog självklara. "Nej det är inte så smart att hoppa in i bilen och köra utan vinterdäck just nu, om du inte gillar att sitta fast i en snödriva förstås." "Jag tror inte att du kan använda dina slalomskidor nedför en kulle i parken, testa en stjärtlapp istället." "Nej, Ät inte gul snö" Den sista hittade jag på. Ingen har frågat om färggrann snö, än.

 Barnen borde vara glada iaf, ingen skola! Jag är mindre glad eftersom jag har lämnat både mina fluffiga vinterstövlar och min dunjacka hemma i Sverige.
För vem skulle tro att man kunde bli insnöad i London?

Det får väl bli en påtvingad filmdag hel enkelt..gud så jobbigt ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag sitter också insnöad. Helt otroligt att en stad kan tvärdö pga 15 cm snö. Min man var den en av de få som kom fram till jobbet, han sitter tillsammans med EN kollega på ett kontor för drygt 200 personer...



Själv är jag glad att jag slipper ta mig nånstans eftersom det, precis som du säger, verkar vara fullkomligt omöjligt... Så jag tar och dricker lite the och kollar på en schysst rulle istället =)



//Milla N.

2009-02-02 @ 16:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0