London Lunchställen

Det verkar vara en hel del läsare som ska till London i vår så jag tänkte slänga upp lite olika tips på saker att göra i London.
Jag börjar med bra lunchställen.

Budget

Pret-a-manger - Fräsch smörgåskedja som har det mesta. Grymma laxmackor, soppor och torra mangoskivor.
Yo Sushi - Snabbmatssushi där alla bitarna åker runt på band och du plockar vad du vill ha själv. Även detta är en kedja.
Leon - En av mina personliga favoriter. Organisk mat precis vid Carnaby street. Testa deras superfood salad.
Nim com soup - Fantastiska soppor i Old streets tunnelbanestation. Det är ett riktigt modellhäng för att det är billigt och nyttig.
Nandos - Denna kedja serverar grillad kyckling. Kanske inte världens nyttigaste men absolut väldigt gott och inget friterat.


Lite dyrare

Oriel - ligger preci på sloane square. Fransk bistro med god mat men mest en mysig fransk atmosfär.
Capetown fishmarket - Argyll street, precis vid Oxford circus. Lite dyrare än Yo sushi, men mycket godare. Om du äter vid bandet så brukar de ha 30% på all sushi.
Big Easy - Surf and turfställe på Kings road. Trång och stojigt, men fantastisk mat!
Sophies Steak house - 311 Fulham road. Svenskställe, Riktigt bra kött och testa även deras cremed spinach.

Dyrt

Nobu - Nobuluncher kostar en del men maten är fantastisk. Jag föredrar den på Park lane för lunch.
Chez George - Ovanpå marknaden i Covent garden ligger denna restaurang med takterass. Perfekt för en vinlunch med tjejerna. Fransk mat.
Harrods - Det finns massor med restauranger i Harrods och de flesta är grymma. Jag gillar den italienska baren, tapasrestaurangen och seafood restaurangen. Glöm inte bort efterrätten på Ladureé efter!!

Sen kan man såklart äta på Starbucks, Costa eller andra kaffeställen om man känner för nåt lätt.
Men tro mig, man blir trött på trekanstmackor ganska fort.


Jag skulle även rekommendera er att hoppa över KFC, pizza hut, McDonalds och andra snabbmatskedjor de är extremt ofräscha här i London.

Pubar brukar inte heller vara så trevligt, men däremot så är gastropubar oftast jättegod mat. Ganska engelskt, men många gastropubar är kända för sina duktiga kockar.



Alla mina läsare som bor här i London är jättevälkomna att rekommendera just era favvoställen nere i kommentarsfältet, så lägger jag till dem eftersom. ( och prövar dem själv såklart ;)

Kommentarer
Postat av: gabbi

Kan du rekommendera några bra afternoon tea ställen? :)

2009-02-22 @ 18:28:48
URL: http://gabbithegirl.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej Gabbi!



Bra idé, jag lägger upp ett inlägg med tips på afternoon tea i veckan. kram Tess

2009-02-23 @ 21:30:53
URL: http://evert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0