My beauty - Skin

Jag fick en förfrågan om mina skönhetsvanor så nu tänkte jag dela med mig av mina knep till er.

För oss modeller är hud, tänder och hår det viktigaste vi har. Det är vår produkt så att säga, därför är det superviktigt för oss att produkter som verkligen funkar.
Jag har haft olika hudregimer under åren men de produkterna jag använder nu är de jag tycker fungerar bäst.

Morgon

  • Jag tvättar ansiktet med Lóreal Pure zone. Jag har ganska fet hy så det är topp när en produkt innehåller Salicylsyra och den här tvätten är ganska mycket billigare än de jag använt innan. Riktigt bra produkt.


  • Därefter tonar jag huden med Biotherms Biosource toner på en bomullsrondell. Jag passar även på att spraya på Dermalogicas Soothing protectionspray. Det är så himla smutsigt här i London så jag behöver allt skydd jag kan få.

  • Efter tonern är det dax för ögoncremen som kommer från dermalogica den med. Intensive eye repair heter den. Det är bäst att klappa in den försiktigt med ett finger så att jag inte drar i den känsloga huden runt ögat.


  • I resten av ansiktet, halsen och dekolletaget masserar jag in Clarins Multi-active jour. Den är inte för fet men ger samtidigt massor med fukt. Perfekt för mig som är ung med inte i tonåren.

  • När jag ska jobba och behöver lite extra glow använder jag även Clarins Beautyflash balm över hela ansiktet. Det ger en härlig lyster under sminket.

  • Det sista jag gör är att jag smörjer in läppanra med Burt's bees lipbalm. Det finns att köpa i New York och är ett av världens bästa läppbalsam enligt mig.

Kväll

Jag tvättar med samma tvätt och använder samma toner och ögoncreme som på morgonen.

  • Tvättar bort ögonsminket gör jag med make up stores foam remover, väldigt lätt och tar bort smiket i ett nafs.

  • Jag grundar även för natten med Estee Lauder advance nightrepair. Världens mysigaste flaska och produkten har funnits på marknaden i evigheter.


  • Därefter masserar jag in Clarins Multi-active nuit i hela ansiktet, hals och dekolletaget.

  • Avslutar gör jag med vanlig idomin på läpparna, det blir lite vitt, men det är få saker som gör dina läppar lika mjuka morgonen efter.

Ett par ggr i veckan
  • Ett par ggr i veckan använder jag även La Roche Posays Effaclar K i hela ansiktet på kvällen. Även den har Salicylsyra och nästa morgon vaknar jag upp med perfekt hy. Det är ett modellknep som bla Natalia Vodianova använder sig av.


  •  Några gånger i veckan använder jag även Dermalogicas Daily microfoliant på morgonen. Det står daily, men jag tycker att den är för dyr för att användas varje dag.



  • Ansiktsmaskerna jag föredrar kommer från Apivita som finns att köpa på Åhléns. Jag kör en renande och en mjukgörande per vecka.

  • Om jag skulle få en liten nedrig finne så kör jag på Basiron direkt. det är den bästa bästa acnecremen som finns. ta den lilla på 5% om du bara får en prick då och då eller starka 10% om de hänger kvar lite längre. 
Sola inte med den bara, då får du vita prickar.



  • Brun utan solen som jag föredrar är Garnier Dry Mist. Det blir helt perfekt. jag använder både den för fejset och den för kroppen. 



Kommentarer
Postat av: C

Oj oj oj. Att du orkar. Hur lång tid tar det för dig innan du kommer i säng på kvällen?

2009-02-18 @ 09:44:25
Postat av: Caroline

Great stuff!

Var koper du La Roche Posays Effaclar K?

2009-02-18 @ 12:17:42
Postat av: Tess

Hej Caroline!



Jag har hittils köpt den i Paris, men jag tror att du kan köpa den på nätet och jag vet även att Boots i Westfield här i London har La Roche Posay produkter, jag vet dock inte om de har effeclar K.



kram Tess

2009-02-18 @ 12:21:55
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Tess

Hej C!



Haha, det tar inte så lång tid som det låter.



kram /Tess

2009-02-18 @ 12:23:03
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: jen

jag har också fet hy, har massa finnar & pormaskar i pannan, hakan & på näsan. hur var din hy innan du började med dom här produkterna?

2009-04-17 @ 13:49:27
URL: http://partietraumatic.blogg.se/
Postat av: jen

har läst mkt om Lóreal Pure zone, många säger att den va bra i början, men sen blev de mkt värre än det var innan. var de så för dig med?

2009-04-17 @ 13:54:19
URL: http://partietraumatic.blogg.se/
Postat av: LINNEA KEEN

nämmen

2009-09-17 @ 19:31:18
URL: http://alittlebitoflinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0