But Why?

Folk frågar mig ganska ofta varför jag döpte min blogg till Evert?

Nu en gång för alla ska jag redovisa min tankeverksamhet i bloggnamnsfrågan.

Jag har en extrem förkärlek för gamla gubbnamn. Gösta, Evert, Gert, Sigvard, Lennart.. ja ni förstår.
Som mina trogna läsare vet ska jag döpa min framtida mops till Torsten. Mopsen Torsten, gulligt va?
-Tooooooooooorsteeeeen, kom hit min lilla Torst!
Jättebra!

Jag ville inte heller döpa min blogg till mitt namn eftersom jag hela tiden kopplar ihop det med jobb.
Tess Montgomery eller Tess M är ju trots allt mitt modellnamn. Jag heter egentligen Therese Lovisa Anna Maria Montgomery.
Men Tess är lite lättare för engelsmännen att uttala än Treeeeees, som Therese blir när de försöker. Urk!
Värst namn har ändå en tjej i min agentur som heter Anel, kan ni tänka er det med brittisk klang..

Min sista anledning var att jag inte riktigt visste vad jag ville skriva om i bloggen, så jag ville inte flörta med någon speciell genre utan lämna alla mina dörrar öppna. Det är inte så kul att behöva byta namn på bloggen efter humör heller, eftersom jag hoppar mellan flera ämnen från dag till dag. Ibland blir det massor med faaaaashiiiiiooon och en annan dag enbart livsbetraktelser eller bloggrecensioner.

Därför heter Evert som han gör. Jag ser honom som min lilla rosa vän som alltid lyssnar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0