Degig lördag

Det är så skönt att ligga här ute på Ekerö och bara dega.

 Vi har ett minispa i källaren så jag börjar varje dag med ett långt dopp i bubbelpoolen och kanske lite bastu om man känner för det. På sommaren finns det även en utomhuspool att svalka sig i när det blir för varmt.
Men ikväll tror jag att jag ska dra mig in till stan en stund iaf. Lillesyrran ska ha tacokväll och jag gissar att hon inte bara vill ha FF utan även SSF, så jag snor en skjuts med Steffi och kanske äter lite inne i staden istället.

Jag har totalt tappat lusten att gå ut, jag har faktiskt inte haft så kul ute på senaste så jag föredrar att vila partyskorna ett tag nu. Det blir nog lite utgång sen i New York iallafall.

Jag har börjat få lite livsångest, jag är 26 år gammal och borde börja tänka mer på framtiden.
Inte för att vara så, men om jag hade bott i Norrland istället hade jag nog varit på min andra unge ungefär nu. Fler och fler människor i min omgivning börjar förlova sig och slå sig till ro. Jag tror att min Londonbästis Bailee kommer att visa upp en vacker ring vilken dag som helst nu.

 Men hur gör man sånt när man bara reser, jobbar, shoppar och festar hela tiden?
När kommer den punkten då man överger allt det som är för stunden och börjar fokusera på framtiden?

Jag säger absolut inte att jag vill göra hela förlovning-giftermål-barngrejen nu, men jag börjar komma på att jag faktiskt vill göra det. Och jag vet även att jag vill ha 2 barn mellan jag är 30 och 35, för sen börjar alla riskerna.
Jag kommer redan ha problem eftersom jag har så extremt smala höfter, så det känns dumt att jinxa det mer än nödvändigt.
Jag vill även vara gift i minst 2 år innan jag får barn, det är en stor omställning i sig.

Så om jag ska ha ett barn vid 35, så kan jag ha det första vid 32, vilket betyder att jag måste gifta mig vid 30, och det betyder att jag måste förlova mig vid 29. Holy Shit! Det är bara 3 år dit!!

Bäst att passa på att Resa, Jobba, Shoppa och festa så mycket jag kan innan dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0