Om jag vann på lotto




Jag sitter hemma, äter Tom & Jerry kex, lyssnar på Jack Johnson och funderar över livet. Kristian undrade vad jag skulle göra om jag vann 100 miljoner idag.


  1. Åka till Miami idag, första flyg i första klass, med kristian såklart, plugga kan han göra på planet. Sen åker vi raka vägen därifrån till New York den 14e.
  2. Unna mig lite RIKTIG shopping i New York.
  3. Åka hem till London och packa ihop allt jag har och flytta hem till en nyköpt lägenhet i Sverige. Gärna en 2a på ca 65 m2 på Nybrogatan med högt till tak, balkong, kakelugn och vackra stuckaturer.
  4. Alla mina småsystrar skulle få varsin lägenhet var de ville i Stockholm. Jag får sätta en summa så att de som väljer utanför innerstan kan ha lite mer utrymme istället. Marina får skjuta på sitt lägenhetsval till hon är 18 år gammal.
  5. Jag skulle köpa mammas lägehet, renovera upp den och sen skulle hon få bo där resten av livet.
  6. Pappas familj skulle få en riktigt trevlig semesterkassa och annat smått och gott.
  7. Jag skulle anordna en stor fest för alla mina vänner och flyga över de som bor utomlands.
  8. Resor i massor, Brasilien, Kenya, Japan, LA, Peru, Maldiverna med Kristian.
  9. En Minicooper att brumma runt i här hemma. Jag är tyvärr fortfarande tvungen att ta körkortet själv..
  10. ..sen skulle resten av pengarna hamna där det kan växa och frodas. (Inte det lättaste i dessa tider). Så att det kan finnas ett fint litet kapital till när jag har bestämt mig vad jag vill syssla med.
Nu har jag aldrig spelat på lotto, så att jag skulle vinna är en omöjlighet, en man mår bra av att drömma!

Vad skulle ni göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0