Poindexter

Igår mysade jag och pojkvännen in oss med filmen 21, om korträknare i Vegas, en stoor påse marshmallows att grilla över ett väremjus och ett fluffigt duntäcke. Där låg vi ihopkrånglade hela kvällen och åt socker..

Jag älskar tänkarfilmer, de får gärna vara lite matematiska. Jag älskar matte, det visste ni inte! Jag kan bli helt till mig över en lång ekvation. Det är som ett litet spännande puzzel. Men min favorit är nog matte i kemi - Stökiometri som det så fint heter. Det är superspännande. Eftersom jag har naturvetarbakgrund brukar jag överrumpla pojkvännen lite då och då med nån kunskap i fysik eller teknologi och då ser han alltid helt chockad ut.

Jag ser väl ut att gilla kemi?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0