Kommentar

Postat av: Madeleine

Det är tragiskt att en vacker tjej som du påstår sig vara mindre, lättare och nättare än vad du realistiskt och fysiskt sett omöjligt skulle kunna vara. Med tanke på din längd som sägs vara 166 cm och vikt som påstås vara 45 kg, har du ett BMI på 16,3. Vid ett BMI på 19 anses man vara gravt underviktig, du bör med andra ord mer se ut som ett skelett om dina uppgifter nu skulle stämma. Och av dina bilder att dömma ser du relativt sund ut. Syftet med den här kommentaren är att du som offentlig person ändå borde föregå med gott exempel och förhindra att unga tjejer idag får den där förvrängda kroppsbild man faktiskt får pga att folk beter sig som du.

Själv är jag 160 cm och väger 47 kg. Med ett BMI på 18,4 får jag mer än ofta höra att jag är petite och mager. Och när jag nu snubbla in på din blogg och läste dina påståenden kunde jag inte bli något annat än upprörd. Ärlighet varar längst Therese Montgomery.


Hej Madeleine!

Men herregud!
Det är ju precis det jag säger till alla. Varför tror du att jag har haft problem pga mitt BMI hela mitt liv? Jag har EXTREMT smala höfter, axlar, armar och ben. Jag är byggd som en 14 åring tyvärr. Det är därför mitt BMI är så lågt. Jag ljuger inte om min vikt. Visst jag kanske är 165 cm enligt vissa måttstockar, det kan jag ge med mig på. Men jag kan ta en bild på när jag väger mig om du vill?

Jag ser naturlig ut och har samtidigt ett extremt lågt BMI. Därför har jag blivit inkallad till skolläkaren hela tiden i skolan, gjort en undersökning på sjukhus och tillochmed har problem som vuxen. Jag är extremt petite och om du träffar mig får du gärna lyfta mig och känna efter.

Jag skulle aldrig ljuga om något sånt här och blir verkligen förolämpad över att du påstår det.

BMI är som vi alla vet inte ett korrekt mått på undervikt.

/ Tess




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Som utomstående har jag ingen som helst inblick i hur ditt förflutna varit speckat med läkarbesök angående vikt osv. Det ända jag ville få fram igenom min kommentar var att realistiskt sett (av dina bilder att dömma) skulle du omöjligt kunna väga 45 pannor på hela 166 cm. Observera att jag under två tillfällen i mitt meddelande nämn att du är vacker så syftet med det hela var verkligen inte att få dig att bli ledsen eller illa till mods.

Vad jag inte tror du förstår är att en vacker (modell) som du säkerligem påverkar de flesta tjejer som läser din blogg. Och att uppge en längd med en orimlig vikt bidrar inte till några som helst fördelar bland tjejer/kvinnor idag. Därav mitt upprörda meddelande. Och nej, jag är inte en utav dessa bitterfittor som jag själv skriver om i min egen blogg. Det är människor som enbart är ute efter att jävlas och det var definitivt inte min mening med detta.

2009-03-13 @ 23:58:05
URL: http://themonkeys.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej Madeleine!



Det som gör mig illa till mods är att bli kallad en lögnare. Jag vet att mitt BMI är onormalt, men det är tyvärr så det är och det kan uppenbarligen vara naturligt eftersom jag existerar.



Jag är extremt mot osund smalhet och vill inte på något sätt påverka någon att gå ner i vikt. Jag tror att de som följer min blogg är medvetna om detta. Jag tror på en hälsosam, sund livsstil.



/ Tess

2009-03-14 @ 01:11:10
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Carrou

Hej,

Jag väger själv 45kg och är 161cm så jag vet hur det är att alltid få höra kommentarer om sin vikt, såsom "orkar du verkligen äta så mycket?" eller "är du hungrig nu igen?"

Folk förstår inte att vi äter bra men går kanske ändå inte upp i vikt!



Jag tror att din vikt stämmer med dina bilder, helt klart.

:)

:)

2009-03-14 @ 08:21:07
Postat av: Mia James

Hej Tess!



I wouldn't worry about silly people. Om jag var du skulle jag bara låta bli skriva om min vikt!!!!Folk tål inte när någon är smalare än de!!!!! Annars så måste jag bara säga att din blogg är en utav de bästa. Till och med läser det från Australien! Ha de bra Mia

2009-03-14 @ 10:09:07
Postat av: Malin

Alltså när någon ser otroligt bra ut, exempelvis Du, Tess så undrar folk vad du väger och hur lång du är. Ser de då hur lite du väger, då vill de också väga så lite för att Du är så vacker. Det påverkar dem och därför kan sånt här lätt uppstå så jag håller med Mia, bättre att inte skriva vikt och längd. Kram

2009-03-14 @ 10:54:30
Postat av: Bella

Hej Tess!



Jag förstår inte varför folk alltid ska hänga upp sig på siffror! Du är superfin på bilderna. Ser inte alls underviktig ut, utan är jättefin! Som de andra skriver, så är folk bara avundsjuka som yttrar sig på det sättet! Strunta i dem! Din blogg är bäst!

Kram Bella

2009-03-14 @ 12:42:05
Postat av: Malin igen

Nej, men det kan vara såhär Bella, att det är yngre tjejer som läser bloggen, de har inte insett hur meningslöst det är att ens haka upp sig på siffror, de tror att det Är så det SKA vara. Att alla har samma gener, ämnesomsättning och hela faderittan lång. Vilket såklart det inte är. Jag väger 58 och är 158 cm lång., jag är inte i närheten av att vara tjock, utan får ofta höra att jag behöver äta. Så skulle jag jämföra mig med Tess i fråga och hoppa ner till 40 kilo ist, med tanke på att hon är längre än mig, så hur tusan skulle jag se ut då? Det skulle knappast gå. Så, därför är det ju bättre att inte nämna dessa siffror då det är för många som inte lärt sig att siffror är meningslöst, det är spegeln som visar hur man ser ut.



Älskar din blogg Tess, fann den nyligen och det är jag hur glad som helst över. Ha en trevlig lördag : )

2009-03-14 @ 17:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0