Rättelse

Jag såg att en läsare hade missförstått mitt H&M-inlägg och trott att jag tyckte att strl 38 var en tjockisstorlek.

Det menade jag absolut inte, det var ett kommatecken som hade ramlat bort bara. Jag syftade på strl 38 som den vanligaste storleken och efter det syftade jag på plussize storlekar.
Det må vara politiskt inkorrekt att kalla dem för tjockisstorlekar, men fetma är ett världshälsoproblem och ingenting vi ska uppmuntra. Sen är ubersmala tjejer inget vi ska sträva efter heller.

Jag är strl 32 för att jag är petit, inte för att jag inte äter. Jag väger bara 45 kg, men jag är inte mager på något sätt.
Jag förstår även att H&M kanske tycker att vår storlek är onödig, men på senare tid har de små storlekarna försvunnit mer och mer och det är extremt frustrerande för oss mindre tjejer.

Hoppas detta gör mitt förra inlägg lite bättre att förstå.




Inga synliga revben här inte..


Kommentarer
Postat av: Malin

gud vad du är fin! vart hittade du den här bikinin? ifall det kanske finns fler av den varianten, antar att just Den inte finns i sortiment nu.

2009-03-08 @ 14:30:02
Postat av: Tess

Hej Malin!



Tack vad gullig du är! Tyvärr är bikinin jättegammal så den finns nog inte att köpa längre. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg var jag har köpt den.

Jag är ledsen att jag inte kunde vara till bättre hjälp.



kram Tess

2009-03-08 @ 14:35:09
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Malin

Ingen fara :-) Superfin i vilket fall. Du kan ju säga till om du skulle bli sugen på att sälja den i framtiden :-P



Kram

2009-03-08 @ 15:10:31
Postat av: Anonym

hej



jag vet inte om du har ändrat inlägget om H&M el om personen som klagade läste fel för jag kunde inte se någonstans i den texten att du skrev att storlek 38 var en tjockisstorlek. folk ser vad de vill se! jag antar att det kan bero på att vissa har en del komplex nu för tiden pga att de ser många smala och snygga tjejer både på stan och i tidningar, men det är ingen anledning att hata allt som har med "smal" att göra. jag tycker att det är jätetråkigt att H&M har dragit in storlek 32 men som tur är finns det många andra affärer där du kan hitta kläder som passar dig. Du är petit men inte mager som du säger själv och det är okej. alla måste inte ha storlek 38. vi är alla olika och bör vara nöjda med det vi har. folk måste sluta titta på siffrorna o se människan istället.vi har olika kroppar och folk måste sluta jämföra oss med varandra!

Du har rätt i att samhället har accepterat fetma till en viss del.allt större storlekar dyker upp i affärerna utan att någon klagar. jag har hittills bara läst om problemet med att vara smal och hur farligt det är men aldrig om hur farligt det är att vara överviktig och vilken belastning det är på kroppen och hjärtat bl a. folk lägger fram argumentet att det är lättare att gå ner än att gå upp i vikt men hur fel är inte det? folk bör tänka sig för innan de skriver och klagar.hade jag varit du så hade jag inte skrivit en rättelse. jag tror inte att dina läsare tror att du anser att alla med storlek 38 är tjocka.De som inte gillar det de läser kan surfa vidare för en blogg är just en fri space där man skriver det man vill utan censur. förlåt att jag kommer med världens längsta inlägg men jag blev bara så förbannad på folk som letar problem där det inte finns några.

stå på dig!

kram

2009-03-09 @ 01:01:22
URL: http://anella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0