99 frågor eller nåt..

Vilken syssla gör du varje dag?

Borstar tänderna, tvättar ansiktet, duschar ja allt det vanliga. Annars ser mina dagar ganska olika ut.

Har du tvångstankar?

Förr trodde jag att något hemskt skulle hända om jag inte hann upp för trappan i mammas trappupgång innan porten slog igen. Nuförtiden är jag väl mest rädd att jinxa saker.

Vart är du född?

Danderyds sjukhus, men jag bodde på Nybrogatan under min uppväxt.
Döpt i Lidingö kyrka dock.

Vilken tid går du upp?

Haha, hur olika som helst! Ibland 03.00 om jag ska med något plan. 04.00 om en fotograf vill fånga morgonljuset eller så har jag varit ute till kl 06.00 och då vaknar jag så sent som 13.00.
Det är nästan utspritt på 12h!

Vilken är din favoritmat?

Tacos! Sen älskar jag sushi, allt som har med lax att göra och en stor saftig stek.
Räknas Marshmallows in som mat?

Vad är en typisk sommar för dig?

Glass på dramatentrappan, prommenader på djurgården, båtturer i skärgården, ligga vid poolen ute på Ekerö hos pappa, resa till medelhavet och massor med lata dagar.

Har du några resmål uppsatta inför sommaren?

Ja, jag och Kristian åker med ett gäng till Cannes i Juni. Längtar!

Ditt främsta och fungerande skönhetstips?

Glöm inte att tvätta av dig sminket på kvällen, Basiron funkar mot finnar, ät inte för mycket socker och Garnier drymist är världens bästa BUS.

Vad har du för husdjur? Om inget, vad vill du ha?

Inga tyvärr. Men jag vill ha en mops som ska heta Torsten.

Vilket är bäst? Sex eller Kärlek?

Sex med kärlek

Finns det ngn butik som du kan gå runt i flera timmar?

TKMaxx, Harvey Nics, Saks ..etc

Om du fick vara butikschef, vilken butik skulle det bli och varför?

Jag skulle aldrig vilja vara butikschef.

Vad tycker du är finast med kvinnokroppen respektive manskroppen?

Kvinnorna är lätt boobsen och killarna är rygg och axelparti. Supersexy

Är du politiskt insatt? Vågar du uttala dig om vilket parti du håller på?

Jag föredrar att hålla mina politiska åsikter för mig själv. Samma sak med religion.

Vilken sida från nätet beställer du mest ifrån?

Ebay, om det räknas? Annars Net-a-porter eller Asos.

Är du mer pojkig än flickig eller tvärtom?

Jag är nog mer flickig. Men sportigt flickig!

Vilken land vill du bo i? Och varför?

Sverige, jag är trött på att bo utomlands nu. Men om jag skulle vara tvungen att välja ett annat land så skulle jag gärna bo i LA ett tag.

Hur fåfäng är du från skala ett till tio?

Jag är ganska fåfängd måste jag erkänna, kanske en 8a?
Det kommer liksom med jobbet.

Har du körkort? Isåf vad har du för bil? Om ingen, vad vill du ha?

Haha, nej inte än, men jag tänkte ta det i sommar. Jag vill ha en minicooper cab och sen när jag är superduperrik ska jag köpa en pärlvit Aston Martin DB9 cab.

Hur svarar du i telefonen?

Hallå eller Hallo beroende på om det är den svenska eller engelska telefonen som ringer.
En gång läste jag i en hundbok och råkade svara "pudel" istället för Montgomery hemma.

Om du känner dig obekväm vid ngt tillfälle. Vad gör du för att slippa personen?

Om det är en raggig kille så brukar jag ursäkta mig och fly. Tjejer däremot försöker jag genomlida även om det är obekvämt. På jobb får man bara bita ihop och svära inombords.

Sämsta raggningsrepliken du fått?

"Do you belive in love at first sight or should i walk past again?" "i lost my phone number can i get yours" "Jag är rik, ska vi ligga?"


Har du skämts ngn gång över vad du lyssnar på för musik?

Hm, bara när min styvpappa tvingade mig att lyssna på Sven Ingvars i bilen hela vägen till landet.
Dansband går bort!

Har du någon favorit serie? Isåf vilken?

Gossip girl, Entourage, Rachel Zoe project och Americas funniest homevideos.

Om du hade en dag kvar att leva, vad vill du göra denna dag?

Spendera den med mina vänner, pojkvän och familj i Stockholm. Sen skulle jag gärna hoppa fallskärm.

Vilken disneyfigur skulle du vilja vara? Och varför?

Kajsa Anka. Hon har 2 karlar som slåss över henne, snyggare kläder än de andra och verkar ha ett allmänt avslappnat liv.

Tänker du ofta på vad du stoppar i dig för kost?

Ja, ganska ofta, men det hindrar mig inte från att äta det jag vill.

Vilken är din favorit glass?

Glas med mint eller nötter är mums. Nogger är himlans gott med. Ben and Jerrys slinker ner.

Är du vig utav dig?

Ja, jag gör en massa yoga så jag är faktiskt jättevig. Jag kan lägga pannan på knäna, stå på mina egna händer med raka ben, nudda pannan med tårna och vissa dagar lägga fötterna bakom huvudet.

Vad tränar du helst?

Ashtangayoga, bodybalance och sen älskar jag att rida och åka skidor vilket är träning det med.

Vad skulle du kalla att din klädstil är?

Klassisk med edge.

Vill du gå ner i vikt?

Nej tack!

Vilken accessoar är den viktigaste inför sommaren för dig?

Glassga glajjor.

Röker du eller snusar?

Nope har aldrig testat. Har aldrig heller prövat droger. Däremot har jag rökt vattenpipa ett par ggr.

Vad är du mest stolt över?

Mig själv. Mitt driv och min förmåga att alltid landa på alla fyra.

Vad får du mest komplimanger för? Tar du åt dig av komplimanger?

Mitt hår tror jag, kläder är ganska vanligt med. Ibland får jag höra att jag är vacker och det är alltid trevligt. Min pojkvän ger mig massor med komplimanger, mest för min rumpa.

Jag tar absolut åt mig av komplimanger!


Vilken färg föredrar du helst på kläder?

Just nu är det svart. men i vår kommer det att bli mer pudriga rosa och lila toner.

Håller du på med någon vinteraktivitet?

Jag älskar att åka skidor! Jag är jätteledsen att jag inte har varit i Alperna i år.

Vad är det bästa med ditt jobb? Vad är ditt drömjobb?

Pengarna, friheten och resorna. Mitt drömjobb är svårt. Jag kan tänka mig flera. Men det jag skulle passa bra att göra är tv, film eller jobba med mode på något sätt.

Äter du skräpmat, snacks, dricka (coca cola etc) på vardagar?

Nja, ett par marshmallows slinker ner då och då samt lite mörk choklad. Jag försöker undvika läsk, men om jag lyxar så blir det Cola light. Pga smaken, inte lightgrejen.

Är du duktig på att laga mat?

Jag är duktig på de rätter jag kan laga, men jag behöver utöka min repertoar.

Om du blev tillfrågad att vara med i Lets Dance, vad skulle du ge för svar?

Haha, nja. Det skulle ju vara kul att få hårdträna dansen. Jag vet inte, det får vi se när jag blir tillfrågad. ;)

Finns det någon du skulle kunna tänka dig att byta utseende med. Isåf vem och varför?

Natalia V lätt! Annars är jag ganska så nöjd.

Hur ser en typisk frukost ut för dig?

Yoghurt med musli och banan eller salami/leverpastej på knäckebröd. Grönt thé är ett måste.

Vilka tidningar läser du flitigt?

Engelska/Franska/Amerikanska/ Italienska Vogue, Dazed and confused, eng/svenska Elle, Numero, Plastique och andra modetidningar. Sen läser jag jämt nyheter på nätet.

Finns det något hemligt som ingen vet som du kan tänka dig att svara på här? isåf vad?

Jag snattade och åkte fast en gång när jag var liten. Det var fruktansvärt och jag lärde mig en av mina största och viktigaste läxor. Jag hade ångest över det i flera år. På ett sätt är jag faktiskt glad att det hände för det har gjort mig extremt ärlig efteråt.

Hur viktigt är musiken för dig? Är du bra på att sjunga?

Musik hör till livet och jag gilar många olika sorters musik. Jag kunde sjunga när jag var yngre men nuförtiden är jag lite ringrostig.

Har du nån gång handlar på Tradera? Isåf vad?

Aldrig på tradera, men massor på Ebay. Mest kläder men även andra saker som smink och hudvård.

Om du fick välja, vilket skulle du tänka dig att vara. 1 Fotbollsfru? 2 Hockeyfru?

Jag var fotbollsfru under flera år, det var en trevlig upplevelse.

Vilka bra respektive dåliga sidor har du?

Jag oroar mig för mycket, är sjukt envis, kan ibland bli arg lite för lätt och blir sjukt gnällig när jag är hungrig.
Men jag har ett extremt driv, jobbar mycket hårt, är för det mesta väldigt positiv, kan hantera många saker på en gång och så är jag faktiskt ganska snäll med.


Vad är det viktigaste för dig?

Lycka!

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Tesse!

Du föddes på Danderyd, men vad är det för snack om att >Du bodde på Lidingö först . Helt Fel!

Jag hade lägenheten på Nybrogatan när jag träffade Din mamma och Du bodde där efter födseln

Säkert!!!!!

Puss Pappa

2009-03-25 @ 18:24:48
Postat av: Tess

Haha, vilken tur att jag har dig pappa. Det är nog mamma som har snurra till det lite, och jag trodde på henne eftersom jag är döpt i Lidingö kyrka. Puss

2009-03-25 @ 18:35:07
URL: http://evert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0