Ett litet inlägg om permanent mode.

Nu verkar det vara tillbaka igen. Mode kommer ju jämt tillbaka som bekant.

Därför ska man alltid spara sina kvalitetsmodekläder i en låda på vinden för det finns en stor chans att du kommer att vilja använda dem igen. Då talar vi inte om de mest extrema plaggen, men jeans i olika stilar och skor med olika klackar.
Tur att de går att stoppa undan och sen ta fram när det blir mode igen.

Men när det kommer till permanenta moden, som tatueringar tillexempel så blir jag lika ledsen varje gång jag ser en ung tjej som för all framtid har satt ett mode på sin kropp. Du gillar det nu och du har säkert tänkt på vad du skulle måla/skriva i flera månader. Men så länge det inte finns en alldeles speciell innebörd som du vet att du alltid vill bli påmind om, dvs dina barn, du har överlevt någonting speciellt eller liknande, så kommer du antagligen att ångra dig längre fram i tiden.

Tyvärr kan du då inte stoppa tatueringen i en låda och ställa upp den på vinden i väntan på att modet ska komma tillbaka.
Du är fast med ditt val du gjorde när du var 18 år gammal, för alltid. Om du inte fixar det hela med laser förstås, vilket är en smärtsam, lång och ganska dyr process.

Köp en ny väska, färga håret, skaffa linser, men seriöst, skaffa inte en tatuering.



Tattoos on young girls sucks! And tattoos on old girls sucks even more, especially when they had them done when they were young. Don't get one, get a new bag/haircut instead..

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej på dig Therese!



Inressant blogg, kloka funderingar av en klok tjej samt en stor portion glimten i ögat!



Blir dock lite fundersam när du uppmanar unga tjejer att INTE skaffa en tatuering. Det är ju ett otroligt svårt ämne och man kan ju argumentara åt båda hållen bara man är tillräckligt säker på sin sak.



Jag skulle tex kunna hävda att tatuering ett permanent konstverk på huden. Ja såvida inte tatueraren har down syndrom eller liknande. Men poängen är ju den att en (eller flera) tatueringar betyder olika för olika personer, och det borde väl ändå vara åsikten hos personen med den tilltänkta tatueringen som räknas eller hur?



Blir lite purken på individuellt baserade kommentarer. en liknelse är tex: Vad du än gör, börja inte jobba i vården! Personen som säger det tycker kanske inte att 17000 i månaden och diskbråck vid35 års ålder är att eftersträva och det är ju helt sant. Men för någon annan kan ju känslan att att hjälpa och ta hand om andra göra att det känns helt rätt!



Kontentan på hela skiten är ju förstås att man ska följa sina egna åsikter. såvida du inte är galen förstås. Men är du tillräckligt galen så inser du nog inte själv att du är galen och då spelar det nog ur det perspektivet mindre roll vad du gör i det sammanhanget :-)



Förslåt det där spårade ut, tillbaka till ämnet.



Däremot ska man ju inte göra en tatuering som en ren impuls grej. Du har rätt, den sitter där hela livet och man har ju svårt att veta hur man ställer sig till tex en röd ros på armen om 20 år. Men det kanske man väljer att hantera den dagen. Man tar saker som dom kommer liksom...



Ett exempel på detta är ju hela det här inlägget. Hade jag vetat i förväg att jag skulle skriva halva dagens nyheter samt spåra ur ett par gånger och inse att 99% av läsarna på den här bliggen tror att jag har en skruv lös så hade jag aldrig skrivit det här inlägget. Eller hade jag det? Ja tydligen eftersom jag inte raderade det jag skrev. Fast jag skrev ett annat inlägg innan som jag raderade så jag har lite rätt.



Sköt om dig!



mvh Robin

2009-05-06 @ 15:09:29
Postat av: Tess

Hej Robin!



Haha, din kommentar var längre än mitt inlägg, det gillas.



Jag ser det mer ur en ung tjej till en yngre tjejs perspektiv. Jag tror inte att man är redo vid 16-18 års ålder att göra ett sådan permanent val för sin kropp. Tusan, jag är inte redo att göra det valet än vid 26!



Jag respekterar tatueringar som står för någonting särskilt för bäraren, men det är så mycket floskler och modestrunt som folk låter klottra dit bara för att de tycker att det är "fint".



Det är uppenbarligen "inne" för tjejer att tatuera sig igen och alla småbloggarna springer och gaddar sig stup i kvarten. De påverkar andra småtjejer som vill vara som sina idoler och så skaffar de en sån tatuering som Kenza har, för att det är coolt.



Tror du att de ens kommer ihåg vem Kenza var när de är 40? I så fall enbart som ett dåligt minne av anledningen till den där jäkla fula tatueringen..



Do you see my point?



kram / Tess

2009-05-06 @ 15:54:36
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Bella

Hej!



Jag tycker också det är synd att vissa bara tatuerar in ett motiv som kanske inte är så genomtänkt och så ångrar de sig sedan när de blir äldre... jag har själv funderat på att tatuera mig men inte vågat... kommer nog inte våga heller... men en tjejkompis till mig tatuerade in fågeln Phoenix över hela axeln/halva armen i färg! Det var en rätt stor grej att göra. Jag hoppas inte hon ångrar sig nån gång... min pojkvän har två tatueringar men de är på ställen som inte syns så mycket, och de passar hans personlighet.

För övrigt får du gärna gå in på http://www.gp.se/scen och rösta på min pojkvän Joachim Willumsens låt "sweet sister". Han är med i en tävling där han kan vinna fina priser!



Ha det gott!

Kram Bella

2009-05-06 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0