Sjukis

Jag har precis vaknat från en så där lång febrig natt då man svettas så att lakanen blir helt blöta.

Jag ver tvungen att ignorera att jag var sjuk eftersom jag hade jobb i går och dagen innan. Men så fort jag kom hem däckade jag i sägen
.
I mitt jobb går det verkligen inte att ta ledigt, du vill inte lämna din klient i sticket och det är lätt att få dåligt rykte. Så alla går till jobbet sjuka. Jag har tillochmed sett tjejer med maginfluensa jobba, de måste springa och kräkas stup i kvarten, men som tur är har jag aldrig behövt göra det själv..än.

Det är faktiskt en stor nackdel med mitt jobb att vi är en så viktigt ingridiens i en plåtning. Oftast får vi inte ens pauser om vi inte mår bra utan man kör på konstant i 9 h med 20 minuter för lunch. Jag har flera gången svimmat på jobb av trötthet. brist på mat, sjukdom eller för att jag har blivit för varm. Modeller är ofta behandlade som saker istället för människor och vissa arbetsförhållanden är riktigt dåliga.

Det jag tycker är läskigt är att det är så svårt att bli frisk om man inte får en ledig dag efter att vara sjuk på. Jag var helt yr igår och vi filmade under extremt starka lampor som inte gjorde saken bättre. Som tur är kunde jag avboka mina saker för idag och bara stanna i sängen och hoppas på att må bättre innan jag kommer till sverige i morgon.



Jag ska hem och hänga med de här små fisarna. Marina konfirmeras och Biss tar studenten.



Kommentarer
Postat av: Linda

Krya pa dig.. Hoppas du mar battre snart! Du far ju inte vara sjuk nu, det ar ju helg!

Linda

xx

2009-05-29 @ 11:01:57
URL: http://legallysophie.wordpress.com
Postat av: Lisa

Trevlig helg, å återigen - kryyya på dig!:D

2009-05-29 @ 12:44:45
URL: http://forsner.blogg.se/
Postat av: Biss

neeej du kan ju inte vara sjuk nu :(



hahahaha älskar bilden! tror aldrig vi har varit snyggare..måste nästan ramas in ;) <3

2009-05-29 @ 16:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0