Hem till byn



Det ska bli så himla kul att åka hem till Stockholm.
Jag har lite möten inbokade, pappa tandläkare ska fixa min framtand och sen är det bara fikor, luncher och fester med vänner och familj.
Mitt ex förklarade väldigt noggrant för mig att han har en stor fest i helgen och att jag absolut inte fick komma.
Inte för att man vill gå på fest med sitt ex ändå, men hade inte det smartaste varit att bara inte säga någonting?
Eller att ha bjudit in och förstått att det inte finns något intresse hos mig av att komma och att jag självklart kommer att tacka, men tacka nej.
Istället blev jag oinbjuden till en fest.
Typiskt killar på något sätt.

Hur hade ni gjort om ni var i hans skor?


Senaste gången jag var hemma var på midsommar, bra drag var det!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hur gammal är ditt ex egentligen? Låter sjukt omoget!

Det bästa hade väl varit att han inte sagt någonting istället... för då hade du sluppit tacka nej och han sluppit att ha dig på festen. Tror det beror på att du har träffat en ny kille och att han är lite sotis... :)



Varför kan man inte vara kompis med sina ex? Fattar inte det... Känns som att tjejerna kan fortsätta umgås med sina ex men att killarna har svårt för det..



Hoppas du får det kul i Sthlm iaf!

Kram

2009-09-23 @ 11:46:14
Postat av: Belle

Varför vill han inte att du kommer? Om det är för att han har ny tjej eller någon han är intresserad av kommer kanske man kan köpa det då det blir lite konstig stämning om hon vet att ni varit ihop - men då fattar jag inte varför han var tvungen att pusha det i facet p ådig att du inte får komma.. å andra sidan kanske han visste att du skulle få höra om festen från annat håll.. vem vet vad han tänkte, han kanske försöker göra dig svartis?

Låter tramsigt. Gå ut med dina polare i stället och ha det jättekul!



2009-09-23 @ 13:04:15
Postat av: Anonym

Utan att veta hur/varför det tog slut mellan er är det svårt att säga. Men kanske att ni har gemensamma vänner som ska dit och det är därför.



Sen finns det ju vissa slags tjejer som har många små rävar bakom örat och som gärna vill skapa intriger och problem för sitt ex tyvärr. Du är säkert inte en sån, men det kan ju va ett sätt att va helt säker på att undvika sånt genom att inte bjuda in sin ex-tjej till fest.



Mest troligt är nog ändå kanske att han är arg, bitter på hur/att du har dumpat honom och verkligen inte vill ha dig i närheten på sin (stora) fest.

2009-09-23 @ 17:04:48
Postat av: M

Han kanske tycker det är jobbigt att träffa dig för att han fortf har känslor för dig?



ang håret. det går. men det tar tid och sliter. Räkna om det är värt det. Summan du tjänar vs summan du tjänar på småjobb som kanske vill ha en "blondin".



kram!

2009-09-23 @ 20:45:02
Postat av: Christopher

Nu sticker jag ut hakan, och ger en osminkad version av hur jag skulle fungerat.



Han förklarar det, men högsta tydlighet, för att han saknar dig, och vill ha en anledning att kontakta dig- men samtidigt vill han inte träffa dig, för att han vet inte hur han ska reagera. Så enkelt är det nog- åtminstone i min värld.



Jag själv, personligen- skulle nog- beror på om jag ångrar att vi seprarerar- ha tagit en lång ridtur, gärna i full galopp över stock och sten och låtit tankarna och saknaden försvinna med den djupa andningen.

Senare på kvällen skulle jag nog ha arrangerat priskjutning med mina gamla 1800 tals pistoler eller något liknande. Det finns inte så mycket som går upp emot vapen och hästar när man behöver rensa hjärnan.



/ C.

2009-09-26 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0