Fula fiskar!

Jag är otroligt jobbig för att jag aldrig kan boka något med någon eftersom jag aldrig vet vad jag gör nästa vecka. 

Här ska ni få höra en annan jobbig grej. Eller jobbigt är fel ord, snarare nedrigt.

Luke som jag jobbade med på Nintendojobbet jobbar även deltid i Abercrombie & Fitch butiken i London. Han berättade för oss att Abercrombie aldrig har reor och aldrig säljer ut de sakerna som har gått ur säsong. Därför skickas alla kläder som inte sålts tillbaka till USA där de bränns eller strimlas.

Men alla fattiga barn i världen då? Varför ger inte det stora företaget alla överblivna kläderna till alla de små krakarna i Afrika, tänker ni?
På den frågan svarar abercrombie

- Det ser dåligt ut för vårt varumärke om fattiga barn i afrika har på sig våra kläder.

!!!!!

Jag vet precis var jag vill säga till dem att stoppa sitt varumärke efter jag hört det..


Kommentarer
Postat av: yazmina

svara gärna på dagens fråga i min blogg.
ha en bra dag! :)

2008-06-03 @ 07:56:49
URL: http://yazmina.blogg.se
Postat av: Anonym

OMG. :O :(

2008-06-03 @ 13:21:43
Postat av: sandra

abercrombie har väl visst reor? iaf i usa..

2008-06-05 @ 17:11:18
Postat av: Tess

Hej Sandra!



Det är mycket möjligt. Jag lyssnade bara på vad han sa till oss.



kram



Tess

2008-06-05 @ 21:37:10
URL: http://evert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0