Frågestund - Svar del 2

Postat av: Student

1. Hur träffades du och och din pojkvän?


Hej Student! Min pojkvän är faktiskt också student, han pluggar ekonomi.
Vi träffades från början på en god väns födelsedagskalas på Sturecompaniet för ca 2 ½ år sedan. Han var min bordsherre och var himlans trevlig. Men sen åkte jag ner till London igen och så blev det inte mer med det, till vi träffades genom en annan vän igen runt jul samma år och då slog det gnistor. Han lurade ut mig på en smygdejt med ursäkten att han behövde köpa en ny parfym och behövde en tjej med som kunde hjälpa att välja, sen ”råkade” det bara bli en liten lunch på Tures på det. Jag tycker att det var ganska romatiskt.

2. Har du någon högskoleutbildning?


Nej tyvärr inte ännu. Jag har inte riktigt hunnit med det men ag satsar på att skaffa mig en efter modellandet dock.

3. Snyggaste killen på denna jord är?

Min pojkvän så klart, men annars ser jag så extremt mycket modeller hela tiden som alla ser bra ut viket gör att jag istället fokuserar på insidan. Det finns dock en kille på Zone Models som heter Sean Gibson som jag tycker ser väldigt bra ut rent estetiskt.


Postat av: sara

du vill säkert inte svara på det här men jag undrar ungefär hur mycket du tjänar eftersom du lyckas leva på att bara vara modell?


Hej Sara! Jag har haft tur att få många reklamfilmer och att ha en agentur som verkligen tror på mig så jag lyckas tjäna ganska bra med pengar. Några direkta summor vill jag inte gå in på, men det är värt mödan.

hur ofta jobbar du? det verkar vara ett ganska fritt jobb, är det det? (med tanke på att du kan flyga hem till sverige nu! :) )


Det är faktiskt lite olika hur ofta jag jobbar, det beror på säsong och hur den ekonomiska situationen ser ut. Förr kunde jag jobba nästan varje dag i veckan, men tjäna mindre pengar eftersom det var mindre jobb, medan jag nu jobbar mer sällan och tjänar mycket mer. Men jag gissar att jag snittar på ca 3 jobb i veckan. Anledningen till att jag kan ta ledigt just den här veckan är att det är fashionweek och då är det nästan inga castingar efter som alla i branchen är så upptagna med annat.
Det är dock ett ganska fritt jobb efter som du alltid väljer om du vill gör ett jobb eller inte. Du är låst på det sättet att du kan bli bokad flera månader i förväg eller dagen innan jobbet. Så du måste alltid finnas till hands. Därför snor jag åt mig så mycket ledig tid när jag kan som möjligt.

vad har varit ditt största jobb?

Mitt största jobb ekonomiskt sett är den kampanjen för Nokia som jag gjorde i höstas. Den tog mycket tid, men blev väldigt stor och det var otroligt kul.

Postat av: Stina

1. Har du alltid velat bli modell?


Hej Stina! Ja, jag har alltid gillat att stå framför kameran, en liten teaterapa kan man säga. Men sen började jag redan i 5 årsåldern så jag fick smak för att tjäna mina egna pengar ganska tidigt.

2. Vad skulle du (vilja) jobba med om du inte fick välja att va modell?

Oj vad svårt. Jag skulle gärna jobba kvar inom samma genre, kanske skådespelerska, programledare eller kanske med radio. Men om jag skulle byta helt skulle jag gärna jobba på tidning eller starta en egen butik av någon form. Det är så svårt att säga, det finns mycket jag är intresserad av. Men för nu så håller jag mig till modellandet. ☺

3. Vem tycker du är snyggaste killen i Stockholm?

Jag tycker såklart att min pojkvän Kristian är snyggast. Kanske lite mesigt svar men han är verkligen den ende som har fångat min blick på länge. Jag är kär som ni kanske märker ;)

4. Vem tycker du är snyggaste tjejen i Stockholm?

Oj vad svårt, det finns så mycket snygga brudar i stan. Jag tycker att Caroline Winberg är fantastiskt snygg, men den är hon toppmodell också. Samma med Isabel Bismar Lind, Vicky Andrén, Marie Serneholt, Adina Linné, Hanna Cripps, Katarina Wigander, Natalie Carler, Stephanie af Klerker, ja listan kan bli hur lång som helst. Sthlm har världens snyggaste tjejer helt klart!

5. Vem är den intressantaste personen du träffat genom ditt jobb?

Jag skulle nog säga att Luke och Gav som producerade min onlineserie för Nokia i höstas är några av de intressantaste människorna jag har träffat. De inspirerade mig verkligen att tänka utanför min egen lilla värld och hjälpte mig att ge min rollkaraktär trovärdighet och substans.
Annars så var det intressant att träffa Beth Ditto från The Gossip på Nokias avslutningsfest i december. Det är verkligen go i den bruden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0