Model Mode

Ok, nu har jag varit på semester alldeles för länge, så det är dax för mig att komma tillbaka till verkliga livet igen.

Så det första jag måste göra är att börja ta hand om min kropp igen.

Jag passar alltid på att gå förbi läkaren en gång i halvåret och kollar blodtryck, BMI och lite andra nyttigheter. Mest för att veta att jag är hälsosam och att jag inte väger för lite.


Jag var där igår och allt var normalt, så nu kan jag börja med mitt vanliga schema igen.



Jag har shoppat hem en massa nyttigheter från Sainsburys
  • lax
  • brunt ris
  • light mozarella
  • tomater
  • selleri
  • grapefrukt
  • bananer
  • youghurt
  • kalkon
  • ryveta (knäckebröd)
  • grönt thé
  • jätteräkor
  • whole weat pasta
  • fennel thé
  • avocado
  • low fat smör (jag kan inte leva utan lite smör)
  • Olivolja
  • nötter och frön
  • popcorn
  • mörk choklad
  • kyckling
  • majs
  • hummus
  • grönsakssoppa
  • hallon
  • soyamjölk
  • 2 taco pack
  • nötfärs
  • spenat
  • minimorötter
  • tonfisk
  • ägg
  • sparris
  • massor med vatten. Vattnet här går att dricka men det är inte så jättegott, så för att jag ska dricka så mycket som jag behöver måste jag tyvärr köpa vatten på flaska.
En shopping brukar vara lagom för ca 2 veckor eftersom jag går ut och äter en hel del med.
Men det bästa är att jag inte låter ohälsosam mat komma i närheten av mitt kök.
'



Om jag vill lyxa har jag mörk choklad popcorn och tacos.
Hoppar man över osten så är tacos inte så farligt. Skalen är gjorda majs, visst är de lite onyttiga, men du får i dig mycket nyttigheter om du fyller dem med grönsaker och steker köttfärsen i lite olivolja.

Mina favvosnacks är solrosryveta med hummus samt minimorötter.


Jag tillåter mig själv pasta en gång i veckan. Då gör jag gärna en skaldjurspasta med olivoljebas.
Jag äter även lax en gång i veckan, gärna i ugn med sesamfrön.
Olika sallader med tonfisk eller ägg blir bra luncher.
Mozarella, tomat och avocado kombinerat med en soppa blir en lagom lätt middag.
Tacos lyxar jag gärna med, men bara en gång i veckan.
Jag äter inget vitt bröd eller vit pasta.

Sen försöker jag få i mig två köttbitar i månaden för att få lite mer protein, men det brukar jag beställa på resturang istället.
Det blir aldrig lika gott hemma för mig.

Jag dricker gärna kaffe de dagar jag jobbar eller castar, men det är en last som jag trivs med. Bara en kopp om dagen och oftast med soyamjölk, aldrig med socker.

Eftersom jag alltid har mat hemma och oftast föredrar en fruktsallad eller smoothie, om jag blir sugen när jag är ute på stan, så lyckas jag hålla min matplan ganska bra. Självklart syndar jag ibland, det måste man få göra för att orka.



Jag gör självklart allt detta för att komma i form och må bra, men även för min hys skull.


Jag är lite känslig mot vete, min mage svullnar upp om jag äter för mycket och min hy mår riktigt dåligt om jag äter mycket socker.

Så det är ett allaround tänk. Nu jobbar jag ju även som modell så jag måste verkligen tänka
på det här mycket mer än vad man behöver i andra yrken. Glöm inte bort det!



Lite alkohol slinker in då och då, men jag håller det på en bra nivå så att det inte påverkar mitt jobb och min kropp.


Kommentarer
Postat av: Anna.

Slopa lightprodukter,just crap!!!!

Håll dig till äkta varor.

Ta lite mindre istället.

2009-07-22 @ 19:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0