Men sluta nu tjejer!









Såhär är det.

Det går inte att banta bort ben, alla ser olika ut, ingenting är rätt eller fel.
Jag har läst om bloggerskans Kisses idé att man är tjock om ens lår nuddar vi varandra och att det är ett mått alla tjejer bör gå efter. Nu vet jag att det är mest för att provocera hon spyr ut den typen av saker i sin rosa blogg. Men det verkar uppenbarligen fastna i unga tjejer hjärnor.
Hur kan de inte se att resonemanget inte gå ihop?

Så en gång för alla -

Hur dina lår sitter i förhållande till varandra har ytterst lite med fettvolym att göra men mycket med formen på dina lårben och hur breda dina höfter är!

Är man ganska petite och har smalare höfter så kommer mellanrummet mellan dina lår inte att vara lika stort som hos en tjej som är lite bredare byggd. Sen är mångas lårben ganska krökta och det ger också ett större mellanrum.

Det är galet att ha kroppsförebilder som inte har en liknande kroppstyp som dig själv. Jag är liten, så jag kan inte sträva efter att se ut som Lara Stone som är mycket längre och kraftigare byggd.
En bra kroppsförebild för mig är däremot Eva Longoria eller Kylie.

Skaffa en kroppsförebild som är mer lik din egen kroppstyp så har du en riktig chans att nå ditt ideal.

Så kan vi lägga ner de här dumheterna nu tjejer?




Kommentarer
Postat av: L

Det här var det bästa jag har läst angående detta ämne. Tack för en super blogg!!

2009-11-12 @ 22:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0