Mitt nya bloggcafé










Hur det här lilla stället har undgått mig förstå jag inte.
Det ligger 5 minuter från min lägenhet och är hur organiskt och mysigt som helst. Alla sitter gemensamt vid ett stort bord och dricker kaffe och folk börjar prata med varandra till höger och vänster.
Så här sitter jag och bloggar samtidigt som jag dricker kaffe, äter en fantastiskt brazilian brownie och läser Paul McKennas bok "I can make you rich".
Ja, jag har en hangup på  den typen av böcker. Jag lyckas plocka med någonting användbart från varje bok jag läser och den här är speciellt bra mot shoppingberoende.

Jag skulle vilja lära mig att spara mer och slösa mindre så att säga.
Vi får se om det funkar på mig!










Kommentarer
Postat av: Emelie

Apropå att slösa och spara. Så såg jag Kenza på TV4 idag, och hon pratade om att hon får dra av kläder och smink osv som kostnader i hennes företag, för att hon har en (mode-)blogg!



Kan det stämma? Får man göra det om man jobbar som modell ens? Vet du hur det är? Eller du kanske har ditt företag som i England och inte Sverige, kanske olika regler. =)



kram

2009-11-12 @ 19:30:35
Postat av: Tess

Hej Emelie!



Jo, du har rätt. Som modell får jag dra av kläder, smink, resor mobiltelefon, gym, skönhetsbehandlingar. Ja allt som har med mitt jobb att göra.

Men jag tenderar att spendera lite väl mycket på saker jag inte får dra av som heminredning, restaurangbesök och liknande.



Egentligen vill jag väl lära mig att sköta min ekonomi lite bättre allmänt.



kram



Tess

2009-11-12 @ 19:36:44
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Jaha, tack för svaret. =)



Vet du om det gäller om man jobbar som modell i Sverige också, eller bara i England man kan göra det? har du ett eget företag eller hur fungerar det?

2009-11-12 @ 20:31:41
Postat av: Tess

Jag vet att det gäller för mig som är egenföretagare här. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det går till i Sverige utan eget företag.



Jag har själv aldrig dragit av någonting i Sverige eftersom min skatt alltid har skötts av agenturen. Men då var jag visserligen inte modell på heltid och under 18 år. Det skulle kanske vara en intressant grej att fråga nån av de svenska modellbloggtjejerna om?



kram



Tess

2009-11-12 @ 20:35:04
URL: http://evert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0