My cup of tea - Tips





Jag bor ju som ni vet i England, tedrickarnas land.


Men jag HATAR engelskt frukostte. De dricker det sådär mjölkigt och det smakar diskvatten.
"Builderstea" som de kallar det.



Däremot är jag en stooor örttedrickare.








Så här kommer mina te -tips.

Jag försöker att hålla mitt kaffedrickande till ett par koppar i veckan och då bara när jag jobbar och behöver en boost på en plåtning.  Så jag börjar varje morgon med en stor kopp grönt te. Om du inte gillar det gröna tet, det är trots allt lite bittert, välj ett smaksatt grönt te. Moroccan mint, jasmine, orangeblossom, det finns massor med smaker av grönt te.
Testa och hitta din favorit.


Grönt te är fullproppat med antioxidanter och andra nyttigheter så det får mig att känna mig som att jag har startat min dag nyttigt och då försöker jag lätt fortsätta min dag på samma sätt.

När jag försöker bli av med ett sockerberoende använder jag mig av te. Varje gång jag känner lite sockersug kokar jag en kopp te och efter att jag har druckit hela koppen har sockersuget gott över.
I värsta fall kan man alltid röra i en sked honung för att få lite sött.

En annan favoritstund för te är på kvällen innan jag ska sova för att varva ner. Då väljer jag ett te utan koffein och sover mycket bättre efter en stor varm kopp.

Pepparmint te efter maten hjälper till med matsmältningen och är bra om jag är på en plåtning och inte vill ha putmage.

Sen är ju citronte med honung det bästa som finns när man känner sig lite krasslig.

Sist men inte minst är det väldigt lyxigt att göra eget mynta-te. Jag brukar beställa en kopp med varmt vatten och myntablad på restaurang. Supergott och känns lite extra lyxigt.





Grönt/vitt te - Fullt med antioxidanter och andra nyttigheter
Rooibos - Rödbuske, kommer från sydafrika, har en ganska mild smak och är naturligt koffeinfritt.
Pepparmint te / fennel te - Hjälper till med matsmältningen och tar bort putmage.
Chai - Nyttigare att dricka på påse än på sirap och jag blandar vatten och lite soyamjölk för att göra det extra gosigt.
Lemon and Ginger - Jättebra om du känner dig lite krasslig. Ginger är urbra mot illamående och tet har verkligen en stark ordentlig smak.

Jag köper även Dr Stuarts teer.
De kostar lite mer än vanliga teer, men det är definitivt värt det.

De är blandningar som är extra bra för huden eller för att hålla vikten och de funkar jättebra.
Jag brukar alltid ha ett par påsar "slim plus" i min väska som jag kan dricka i make upen innan ett bikini/underklädesjobb.
Även hans "beauty Purify" och "detox" är favoriter.


Jag vet inte om ni kan få tag i Dr Stuarts teer i sverige?

Skulle ni vara intresserade av en utlottning av ett par paket?


Kommentarer
Postat av: Anonym

intresserad !!

2009-11-03 @ 18:43:09
Postat av: Matilda

Slim plus vill jag också ha, så en utlottning i bloggen passar utmärkt tycker jag. Finns det bara i england eller har du sett det i sverige också? Tänkte att chansen inte är så stor att man vinner menar jag..

2009-11-03 @ 21:03:29
URL: http://http:/ombytlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0