Whip it!



Vi såg Whip it på bio igår.
Grymt kul tjejfilm, jag skrattade lika mycket som under zombieland.
Huvudpersonen är Ellen Page, tjejen som spelar Juno ni vet. Drew Barrymore har regisserat för första? gången och har även en liten roll i filmen.
Kul film med annorlunda innehåll som fick mig att vilja rota fram mina gamla rullskridskor som lurar nånstans i garderoben hemma hos mamma.


Men min favvo i filmen är utan tvekan Juliette Lewis. Jag älskar henne och har alltid älskat hennes stil och hennes band The Licks. Det osar coolhet om henne och hon har den perfekta rollen som bitchen Iron Maiden i Whip it.

 

Hon kör sin egen grej med leotards och skinnbyxor, quirky detaljer och rock and roll attityd.

Me like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0