Nämen

Hello mr Louboutin, how are you today?

De hoppade på mig nere på Natalie och ville vara med på nyår. Så jag lät dem.





Nyårsafton

Nu är vi på väg till systemet och efter det en mysig brunch på Blueberry.
Det är inte bara nyår, det är även min och Kiristians 2årsdag.
Ikväll blir det fördrink hos vänner och efter det fest på Cedergrenska tornet i Djursholm.
Det blir säkert superduperkul!

Men det är mycket som ska fixas innan dess, så nu måste jag springa!

Nyårspuss på er mina sweeties!



Soo beautiful



Jag kommer att bli så het med så här mycket gojs på kroppen och i håret!
Nyårs beautyköpen. Allt som allt kostar hela kalaset med klänning och fjuff mycket mer än nyår itself och det är en hel del speciellt eftersom den festen vi ska på i år är ganska dyr, huah!, men spillerill, det är en kväll då damer bör glänsa.

  • Ny ID foundation
  • Ansiktssvamp
  • Glanshårinpackning
  • Lösfransar
  • Torrshampoo
  • volymmousse
  • Glansspray med glitter
  • Glitter moisturizer
Kristian blev helt vit i ansiktet när jag kom med påsen
-INTE MER KONSTIGA BURKAR!! DU KAN INTE BLI SNYGGARE! MITT BADRUM SVÄMMAR ÖVER!

Killar, de fattar inte!

xoxo

Brace yourself


Nytt tillskott till gänget!

Pojkvännen beställde hem det lilla nitarmbandet som en överraskining. Jag börjar få en riktigt bra samling nu.
Annars är det ju det vita i flätat läder från Bottega Veneta, De två i brunt läder med skrift på latin från Marc Jacobs och så Bvlgari ringen såklart.


Healthy?



Hm, Cola med vitamin? You can't fool me!
Visst, det kanske ligger nån stackars liten vitamin där inne och skvalpar runt, men ni på Coca Cola bolaget kan inte lura mig att det här skulle vara nyttigt på något sätt.

En annan onyttig sak jag har gjort idag var att sola.
Ja! dödsynden nr 1 för huden, men jag tillåter mig att sola lite innan nyår varje år och försöker hålla igen resen av året. Sen solar jag bara 6 minuter i ståsolariet som mest, så jag är nog hyffsat safe ändå.
Jag avslutar alltid med en fuktmask för att känna mig lite bättre.

BAD TESS!
;)

Nu är det snart nyår.

Mycket som ska fixas och trixas med. Det ska vara den rätta klänningen, festen, håret, skorna, väskan, sminket, killen och löftena.
Brukar ni avge nyårslöften?
Jag har aldrig haft några på riktigt, men i år tänkte jag faktiskt prova på att skriva ner en lista på 5 st löften som jag ska försöka hålla.
  1. Jag ska gå på yoga minst 2 ggr i veckan, gärna 3.
  2. Jag ska äta hemma oftare och därigenom bli bättre på att laga mat.
  3. Jag ska bestämma mig för var jag vill bo och när jag ska flytta. Just nu är jag sugen på NY, LA, Paris eller Stockholm.
  4. Jag ska fortsätta fila på min franska så att jag inte tappar den igen.
  5. Har jag inte kommit på ännu, men det är ju trots allt några dagar kvar.
Nu är det bara allt det där andra kvar...

Favorit ur garderoben



Hallå där favvopolon!
Den är varm, snygg och funkar till nästan allt. Jag hittade den på 70% rea förra vintern på Zara.
Det var ett riktigt bra reafynd!

Hot pink

Nej, jag har ingen tur alls när det kommer till mellandagsrean, förutom kappan då.

Jag är ute efter skor, cashmeretröjor och mössor, gärna något i knallrosa.
Men de sakerna jag gillar är antingen inte nedsatta alls eller i fel storlek, så jag gav upp och fikade på Mocco med Camilla istället.
Maten på Mocco faller inte riktigt mig i smaken så vi förflyttade oss ner till Créme, och deras härliga chevrechaud sallad, för lunch.
Jag undrar dock om det är den stora cafédagen idag? Jag har aldrig sett så många människor sugna på att fika tidigare. Det såldes chailatte och chokladbollar i massor. Inga till mig dock för jag älskar Moccos Yogi té gjord på varm mjölk. Testa den ni!



xx



Nya fina!




Jag är sååå glad över min nya kappa, den är helt galet snygg. Precis vad jag ville ha.
Skynda och fynda Patrizia Pepe Showroom i Sturegallerian.
Nu saknas bara Sonia Rykiel halsduken och mössan som skall införskaffas på NKs rea.

Däremot hittade jag mina favoritskor på Natalie Shuterman, 1/2 storlek för stora!! Bajs!!!
Får leta vidare i New york!

Pojkvännen köpte 2 mycket snygga långärmade T-shirtar från YSL på 40%. Killarnas rea är faktiskt bättre än vår just nu, de hade mer strukturerade reahögar och mer variation av plagg. För oss var det mest väskor och skor som trots -40% är dyrare än vad du kan hitta dem för på tex Net-a-porter.
Natalies påslag är högre än än de flesta andra butiker, så det är definitivt inte värt att köpa någonting till ordinarie pris.

Imorgon ska jag förbi Drylake, Skindeep, Acne och Mrs H.



Men åååh!



Vackraste vackra, kom hit och förgyll min enkla garderob med era fantastiska uppenbarelser.



Jag har det bra!

Jag ska till New York den 14e januari! Jippi!
+
Kapstaden i början av februari. Jippi igen!





Hey Y'all

Jag kände inte för att blogga några dagar så då blev det inget.

Verkliga livet var inte såå intressant jag var mest väldigt full och efter det väldigt bakis. Jag har hunnit med att vara på middag på V, parta loss på kontoret, rida rygg upp till Whiteroom, ramla lite lätt på Whiteroom, göra repor i min lilla supernova, åka hem, äta en och en halv köttbulle, glömma bort hur man gör när man kräks (trodde i mitt tillstånd att det bara räckte att öppna munnen), vara extremt bakis, ha middag hemma extremt bakis, gå ut igen, tvingat i mig en fishermansfriendshot och sedan kastat resten under bordet.

Men idag mådde jag topp och köpte mig äntligen min perfekta svarta kappa! Eller rättare sagt, Kristian köpte den till mig.Tack gulle! Den är från Patrizia Pepe och är grym!
Bild kommer så fort jag har hämtat min kamersladd från Ekerö. (Ja, jag vet, jag är en nöt - en glömsk nöt!)


Med Vanessa och Rebecca på V-middagen.

Jag har solat sen dess, men trixet är att inte stå blevid en tjej som är mycket brunare, man blir smått överexponerad.
Gillar ni min discobollsklänning? Mycket julig tycker jag.

Lucka 24



God jul på er!
Förhoppningsvis har ni fått fantastiskt fina julklappar redan, annars föreslår jag att ni köper några i efterskott på den här roliga rean!
Klicka på sista lilla luckan så får ni se!

God jul!

Nu har vi precis plundrat julstrumpan och ätit en god julfrulle. Myspys!

Strax ska syrran upp till stalet för den traditionella julritten och efter det ska vi hoppa in i hennes rejserbil och åka hem till mamma på östermalm för lite jullunch. Därefter hoppar vi tilbaka in i rejserbilen och åker ut till Ekerö igen för lite julmiddag och paketutdelning. Sen kl 18.00 kommer en taxi som plockar upp mig och släpper mig i Nacka, där pojkvännen hämtar mig till hans familjs julfirande i Saltis.

Busy schema!
Men det gör inget, för så har det alltid varit för oss och det i sig är jultradition.





Lucka 23






Har du inte en av dessa så tycker jag att du ska slå till. De är ljuvliga!
Klicka på lucka 23 så får du se vad det är.



Julstök

Nu befinner jag mig enligt tradition ute hos pappa på Ekerö för lite julstök. Det har kokats kola och lagats mat i hegen och nu är det dax för granen att få sin skrud beklädd.


Pappa och Aja stökar i köket

Brasan är tänd

granen väntar i vardagsrummet


Misteln är upphängd.


..och småsyrrorna busar.

Allt är som det ska vara!

Dagens innan dagen



Koftklänning - Diesel Black Gold
Överknästövlar - Marc Jacobs
Grå strumpisar - H&M
Väska - Balenciaga
Dunjacka - Paul & Friends


Spot on




Jag älskar zebra, men har varit lite avvaktande med leopard. Men dessa brudar visar hur man klarar av trenden med stilpoäng. Spot on!

Hm.. nu blev jag lite sugen på att införskaffa.

Beautiful one




Scarlett Johansson
är visst det nya ansiktet för Dolce and Gabbanas beauty linje.
Fotografer är Mert Alas and Marcus Piggott.

Men är det smink, parfym eller något annat det gäller?
Grymma bilder är jag säker på att det blir iaf.

Those lips..

Jobbet

Här kommer ett axplock från min portfolio.

Jag har hundratals bilder, men försöker att hålla min bok så uppdaterad som möjligt. Skulle kunna fylla minst 10 portfolios om jag ville med bilder från de senaste 3 åren. Men det skulle bli en smula tungt att kånka runt..


Charl, min favvofotograf från Kapstaden har tagit båda de här till min portfolio för 2 år sedan.


Vikki Grant fotade smink för premiärnummret av Dare magazine


Charl fotade till min portfolio i år.


Vikki Grant fotar ett hårspecial för första upplagan av Look magazine


Mitt förra Headshot. Plåtat av Charl såklart, för 3 år sedan.

 
Denna bild är från samma session som den över.


Hårfrisören Lisa Shepherd vann British hair awards med denna bilden, så den fick pryda framsidan av Hairdressers Journal.


Vi plåtade tyska katalogen frontline på stranden nära Brighton.


Beautyfeature från SHE magazine


Vikki Grant fotade för Tescos håravdelning. (De satt i deras jättebutiker, 3 meter höga! )


Jamie Morgan plåtade denna lilla favvon för Nokia.


Jobb i Scotland för en katalog.


Här är vi på stranden i portugal.

Stort hår för Bedhead


Här var Charl framme igen förra året.


Portfolioplåtning i portugal


Underklädesspecial i svenska Café i år


Portfolioplåtning i Sydafrika förra året.


Nike dance feature i Health and Fitness magazine

..jag kan inte lägga upp mer för då blir det här världens längsta inlägg, men visst är det stor variation på jobben? Eftersom jag är en commercial och beautymodell i första hand så gillar jag att ha en så dynamisk portfolio som möjligt.

Bäst är det att blanda bilder från portfolioplåtningar med jobb.
Som ni kanske märkte så är Charl min fotographer of choice när det kommer till portfolioplåtningar. Jag lövar honom och hans skicklighet. (Han är gay så pojkvännen behöver ikke vara orolig.)

Min bok är sjukt personlig för mig och jag behandlar den som en bebis.
Trots allt så är det den till 80% som fixar biffen.

Nu ska jag nog gå och pussa på den lite ;)

Tankar om kräks

Hela dagen idag har jag gått omkring och varit rädd för vinterkräksjukan. Om någon stackars människa har kommit lite för nära så har jag tagit ett stort gasellhopp in i närmsta butik för att komma undan de inbillade bacillerna jag nu tror att alla bär på.
För det skulle ju vara just typiskt, jag har ju typ fått varenda annan jobbig sjukdom i världen sedan jag kom hem från London.

Jag avskyr att kräkas, det är nästan en fobi. När jag var yngre var jag helt livrädd för allt som kunde framkalla kräkningar som gammal mat, karuseller och sprit. Det är en av anledningarna till att jag knappast drack något innan jag fyllde 20.
Sen tog det ett par karatefyllor för mig att förstå att en fyllekräkning kan vara hur trevlig som helst om man verkligen mår dåligt.

Men ingen vinterkräksjuka, det känner jag verkligen inte för!

Har jag jinxat mig själv nu?!

Vackert

En tjej som heter Hanna gör helt fantastiskt vackra illustrationer.



Kolla in hennes alster här

lucka 22




Såå sööt! Cravings på det som ligger bakom lucka 22.
klicka och se vettja!



Hej kompis!



Tack för min fina födelsedagspresent mamma!



Den är mer gråvit än vit som jag trodde att jag ville ha, men när jag testade det här på Natalie Shuterman så kändes det bara rätt. Från Bottega Veneta såklart.

Julklappspanik!

Ok, nu kom den. Julklappspaniken!
Nu ska här ut och shoppas till plånbokshanden domnar bort. Alla klapparna ska inhandlas idag.
Wish me luck!



Bebbe!

Ser han inte ut att vara en naturbegåvning?



Så söt var lillasnuttan Amelie på lilla julafton!
Jag vill ha! men bara i en timma eller så..

Tut tut!

Jag fick ett körkort i födelsedagspresent!! nu tusan ska det bli av.
Synd bara att man måste köra upp och sånt där trams också. men snart ni....


Första gången jag körde min drömbil, en Aston Martin DB9, när jag jobbade för just Aston Martin nere på Mallis.


Jag har

..ett Eiffeltorn på min väska.



Lucka 21




En kaxig grej att ha allt det viktigaste i. Känns sjukt aktuell just nu.
Klicka!



Lucka 20




I lucka 20 ligger en riktigt nice nyårsklänning i Balmainstuk.
Klicka!



Men då!

Det är något som är riktigt fel på webblogg.se just nu. Mina inlägg blir inte publicerade förrän flera timmar senare. *SUCK*

Lilla julafton

Nu ska vi iväg på lilla julafton hos kristians bror. De har ju det yngsta lilla knyttet i familjen så det kan man ju inte missa. lilla Amelies första jul! Nu ska jag ut och köpa bebispresent! Gulligull!


Lilla Amelie som nyfödd.

Nu är hon några månader äldre och det ska bli så spännande att se hur mycket hon har vuxit.

Nu bär det av..



Till Le Rouge bar och kontoret.

Ha en trevlig kväll vänner!

Lucka 19




Bakom lucka 19 hittar du världens bästa concealer. Jag skojar inte VÄRDENS bästa!


A man and his fangs..

Såg Twilight igår, i like!

Men shit vilken tjejfilm, skolans hunk som blir galet kär i den lite halvudda tjejen och på toppen så visar han sig vara en supermanvampyr. En god sådan såklart. Varenda liten gothlolitas favoritdagdröm?

Jag gillar dock stämningen och färgerna. Det är mer hur behagligt filmen är skapad med ljus och ljud än själva storyn som lockar mig. De har valt vackra locations och castingen är gjord till perfektion.

Så, vill vi alla ha en Edward i vår julstrumpa nu?





Lite väl intensivt för min smak. Men en riktigt härlig film!

Dazed and confused






Inspiration kan hämtas på diverse otippade ställen, som här från en av mina favoritfilmer "Pans Labyrint"



De gör grymma fashioneditorials i Dazed and confused.
Bra tidningstips om du letar efter något nytt och diggar allt som har med mode, trend, konst, musik och ja allt kulturellt och spännande att göra.

Julbak

 Kände mig fortfarande lite trött, så jag bestämde mig för att idag var en julbaksdag.

jag bakade både lussekatter och pepparkakor. Det luktar julgott i hela längenheten nu.





Extra juligt blir det med en skål med apelsiner, nejlikor och ett par kanelstänger.

Imorgon ska jag glasera alla mina fina pepparkakor.
jag känner mig sjuuukt huslig!



Lucka 18




Så j*la cool! Jag såg en tjej i London som hade den på sig och det var det ballaste jag har sett på länge.
Klicka på lucka 18 för att förstå vad jag pratar om.

P.s Köp den här


Ny vinnare till tävlingen!


Stina som vann Voguekalendern har fortfarande inte hört av sig så nu har jag helt enkelt utsett en ny vinnare.




Jag gillar Matildas motivering! vad gör vi inte för karlarna!

"oj oj oj en perfekt julklapp till maken min. I den kalendern kan jag skriva upp grejer som vi ska hitta på för han kommer DEFINITIVT att kolla...vilket inte händer med en vanligt almanacka.."

Matilda, skicka din adress till [email protected] så kommer den med posten. Jag postar den så fort jag kan, men jag tror tyvärr inte att den hinner komma fram innan jul, men det kanske kan få bli en nyårspresent?

Ok

Andra dagen feberfri. Nu börjar jag ju faktiskt bli människa igen!
Jag har kört på både ansiktsmasker och BUS nu så att jag ska se lite friskare ut. Eftersom jag har sovit typ 17 timmar om dygnet så har jag nog aldrig sett så utvilad ut som nu. Inte en endaste liten ring under ögat, bara en massa kritvit hud. (Därav BUSen).

Men nu kommer alla sakerna jag måste ta i tu med.

  • Vi har inget julpynt i lägenheten ALLS! Måste fixas. Det blir ingen gran det här året eftersom vi för tillfället hyr lägehet av en vän medan vi letar efter en bra att köpa. Men lite granris, apelsiner med nejlikor och annats smått och gott klarar jag mig inte utan.
  • Pepparkak - och lussebullsbak. Jag har velat baka i en evighet! Men det och sjukdom passar inte så bra ihop. En bacillkaka någon?
  • JULKLAPPAR! Jag har bara köpt 2 st hittils och det är mindre än en vecka kvar. What to do?
  • Fira min födelsedag med familjen, det har liksom inte hunnits ännu. 
  • Träffa vänner, umgås och ha kul! Jag var så förgrymmad att jag inte kunde gå på tjejdrinken på Le bon palais igår. Men jag vågade inte utmana ödet.
Jag tror jag ska börja med att bylsa på mig en massa kläder och dra mig ner till Ica och köpa alla ingridienser för mina bak samt lite apelsiner och nejlikor. Så har jag gjort något vettigt idag iaf.

Vad ska ni göra?


Jak&Jil hade fångat Jane Birkin på bild under Paris fashionweek, med Birkinbagen i högsta hugg såklart. Hon är the shit!

Dumma!

Dumma webblogg!!

Först kommer uppläggen upp dubbelt och sen när jag tar ner dem och publicerar dem igen så kommer de inte upp alls!

Go Oprah!

Jag sitter och tittar på Oprah. Jag ÄLSKAR Oprah! Världens vettigaste program med sjukt nyttiga samtalsämnen och bra gäster. Vi i Sverige uppskattar inte Oprah nog.

Just idag pratar de om mano depressivitet eller att vara bipolär som man säger nuförtiden, vilket är ett ämne som ligger mig nära eftersom min mamma har sjukdomen och har haft den så länge jag kan minnas.

När jag och mina systrar var yngre så visste vi inte vad det var för fel på henne, bara att hon kunde gå från att vara världens snällaste, gladaste och påhittiga mamma till att bli arg, skrika och bara vilja sova, på bara några timmar. Varje dag vi kom hem från skolan undrade vi vem hon skulle vara just den dagen. Ibland kunde hon svänga på bara några sekunder.
Det är väldigt svårt för barn att förstå, speciellt när ingen i vår omgivning berättade för oss att hon faktiskt var sjuk och att mammor inte brukar vara på det sättet.

När hon var manisk så kunde hon ha världens bästa idéer (oftast helt galna), hon sov aldrig, hon mådde helt UNDERBART, hon ägde världen, festade hela nätterna, hon shoppade som en tok, städade hela huset till minsta lilla hörn sken och allt var så fantastiskt. Men sen kom hon ner till den depressiva sidan då hon hatade alla, allt var fel, hon kom inte ur sängen på flera dagar, vi fick laga mat till henne och tvinga henne att äta den, hon drack massor med vin, tog droger (vilket vi inte visste då) och hade självmordstankar.

Så fort jag fick reda på hur det låg till, vilket var när jag var runt 21, så kunde jag förstå henne bättre och hantera henne på ett annat sätt. Men att ingen hade berättat om hennes sjukdom för mig och mina systrar tidigare är någonting jag alltid kommer att undra över.

Men det är ganska fantastiskt att höra folk berätta på tv precis hur det var för oss och som kan beskriva hennes beteende, så perfekt även fast det handlar om helt andra människor.

Det finns extremt många bipolära människor i världen alla med olika grader av sjukdomen. Jag tror att om du tänker efter så känner du säker någon som har det eller som inte vet om att de har sjukdomen.



Lucka 17


Idag gömmer jag mitt bästa skönhetsknep bakom lucka 17.
Jag får prova extremt mycket olika produkter, men dessa klår allt annat. Perfekt när man jag har ont om tid och inte hinner gå på regelbundna ansiktsbehandlingar. De är extremt prisvärda och jag kan inte rekommendera dem nog. Finns att köpa på bl.a Åhléns.


Klicka på lucka 17 så får ni se vad det är!



1:1 skumma blogginlägg när jag fortfarande är sjuk.




Av någon anledning gillar jag verkligen den här reklamen. Det är nåt med ljuden, speciellt det sista. Som de dumma svenska människorna har tagit bort i den svenska versionen som går HELA tiden.
Det är så ofta bra reklamfilmer fördummas och fördåligas när de hamnar på svensk tv.
Är man gammal nog att dricka Bailys så är man nog gammal nog att kunna engelska..

Tack snälla pojkvännen!!



Mysig julstämning i sjukstugan. Jag har världens bästa pojkvän!

Lucka 16



I dagens lucka ligger ett basplagg för dina fötter, till ett grymt bra pris dessutom!
Klicka på lucka 16 så får du se vad det är.




*SUCK*

Jag är så himla dålig på att vara sjuk. Jag gillar inte att ligga still och inte göra nåt.

Jag får panik, men när jag är så jättesjuk som jag har varit de senaste dagarna så är jag för svag för att bli rastlös. Men då kommer den välmenande pojkvännen med ipren och vips så blir jag bättre och rastlösheten kommer tillbaka. Hur ska jag tvinga mig själv att ligga ner när jag känner mig så mycket bättre? Speciellt eftersom jag vet att jag kommer att ligga på soffan och dö om ett par timmar igen. Då vill man ju liksom ta tillvara på "frisktiden". Fast det är ju fel förstås, för jag bara lurar min kropp att jag mår bättre, därför är det bättre för mig att inte ta ipren alls.
Om jag inte mår lite bättre sanrt kommer jag att bli tvungen att åka till doktorn. Jag som hatar att äta penicillin!



THE black coat

I födelsedagspresent av min älskade pojkvän fick jag pengar till en svart ullkappa.
Jag har som ni kanske kommer ihåg letat efter en ganska länge nu, men utan större framsteg. Den ska vara svart i ull, välsydd, klassisk som kan hänga med ett par år, halvlång och med skärp i midjan. Den får gärna ha nån liten rolig detalj med så den sticker ut lite.

Och så får den kosta mellan 3000-6000 kr ungefär.

Jag har kollat i London, på Nk och diverse andra ställen. Men alla jag gillar är antingen i 15000 kr klassen eller finns inte i min storlek. Har ni några bra förslag på var jag kan hitta en fin kappa till i jul?


Acne + Lanvin





Vad tycker ni om Acne + Lanvin?


Jag har varit förväntansfull länge och blev jätteglad när preview-bilder började läggas upp av diverse modebloggare idag, men jag är faktiskt inte så till mig i plaggen som jag trodde jag skulle vara. Marinblått har aldrig varit min färg och jag känner på mig att skärningarna på de här plaggen inte kommer att passa mig så som jag vill.

Jättefint på nån annan, men det blir tyvärr inget för mig. Synd eftersom de är två av mina absoluta favvomärken.

Lucka 15




I lucka 15 ligger ett bra knep för att slippa kli och finnar. Jag har själv en liknande i svart, men var säker på att den är 100% cashmere annars är det onödigt. Den kommer att vara min bästis nu i vinter!


Det blir ett monster

När man ligger hemma och är sjuk hamnar man på de mest underliga sidorna..





Sorry älskling, det blir en tjej för oss! Även om hon är lite gul så är hon ju lite söt på nåt sätt..
Jag vill INTE klämma ut en liten medelålders dvärg som ser ut som killen från "The Shield".

Jag döpte dem till Torsten och Torstelina.


En gammal kvällens



Här är n kvällens från förra gången jag var i Paris och skulle på Nokia style lab fest på Showcase. Jag blev intervjuad av fransk mode-tv och fick berätta lite om min (Annas) stil. Detta är ju visserligen min egen stil, jag är lite mer klassisk och rockig än vad Anna är.

Fauxläder leggings - AA
Klänning med guldnitar - Praire New york
Skor - Zara
Halsduk - H&M
Skinnjacka - Present från pojkvännen
Bälte med guldnitar - H&M
Torgvantar - H&M

Till det körde jag min grönblå Cos clutch.

Diss




Eftersom jag har legat sjuk har jag äntligen tagit mig tiden att titta på "The Hills". Det finns inte i London men jag har läst så många bloggare som älskar det här programmet så jag såg fram emot en ny favvoserie.

Häpp, vilken besvikelse The Hills var. Det är ju helt fucking hjärndött! Spåniga tjejer och killar som spånar runt med spåniga problem och larvigt tjaffs. Ok för nån som är 14, men jag tycker att det är Shaiiiiit!

Men det är ju bara min åsikt.

Lucka 14

Min kalender med julklappsförslag till dig själv fortsätter med lucka 14.



Bakom luckan gömmer sig den perfekta genomskinliga tröjan.
 Hur snyggt som helst med linne under en kavaj över och en massa halsband på topp. Så fort jag är frisk ska jag pallra mig dit och klämma. Om ni inte har köpt slut på dem redan dvs. ;)



Strange




Det är skumt att se sig själv på stora skärmar, tavlor, menyer och bilder i hela lokalen. Men hela kvällen var visserligen surrealistisk. Det är helt sjukt att mitt alterego är en kändis och har fans, själv är jag ju bara samma gamla vanliga Tess!






Ser jag inte lite skraj ut?

THE dress




Inte världens bästa bild, men den är riktigt fin.
 Tyvärr fick jag inte behålla den, förhoppningsvis är nån annan liten nog att ha på sig den eftersom den är omsydd efter mina mått.

Den och Balenciaga byxorna jag bär i reklamfilmen är mina favvogrejer i Annas garderob.

Paris Supernova Party



Macaron galore! Ibland räcker det med en enda, så länge den är massiv!




Jag (Anna) och vinnaren av tysklands next top model som visar sig vara ett fan. Hallå, världen är uppochner!






Lyle och Luca backstage.




Beth Ditto från The Gossip körde gärnet. De var helt absurt coola, hon är så sjukt jordnära och bryr sig inte ett jota om att hon äter lite för många kakor. Hon rockar på ändå även fast en av killarna i bandet fick dra upp hennes gördel lite då och då.




Eftersom scenen var framför ett akvarium tillägnade hon de flesta av låtarna pour des petits poissons. Killarna som fixade festen lovade att fiskarna inte kunde höra nåt, men kanske känna lite av vibrationen. Men lite kul ska väl de med få ha?
Jag tycker att det var lite taskigt att servera sushi..

Tusan

Att jag missade gå in i Dior Hommes butik i Paris!




Supervackert! 9000 fjärilar täcker väggar och tak. Andrea Mastrovito heter konstnären.

Jag är fortarande helt säng eller soffbunden. Jag avskyr verkligen att vara sjuk och jag som har en miljon julklappar att shoppa!

Merde!

bilden är lånad från Merkovsky

Lucka 13




I dagens lucka har jag lagt mitt favvosnacks när jag är lite onyttig. De är topp och jag ligger och snaskar på ett paket just precis nu! Klicka på lucka 13!


Igår festade jag i

..mina kära zebratights!



Till det ett genomskinligt svart Day linne, svarta come and fuck me boots från Kurt Geiger, bälte med metallringar och ett svart hårband.
Hot 80s!

B-day



Igår flög jag ju som ni vet över från Paris på eftermiddagen, eller det var det jag trodde. Kul att planet var två timmar försenat! Jäkla Norwegian och otrevliga flygvärdinnor hade de med, never again!

Så jag missade min födelsedagsmiddag och fick nöja mig med en hämtsushi och direkt utgång istället.. Vi gick till Bastun ..förlåt Kontoret på stures. Coolt rum men som ni förstår helt sjukt varmt. Min frisyr var inte så ruffsig hemma haha!

Dock var jag sjuk redan då och satt och frossade på planet, men jag körde på ipren och fishermans friend shottar så gick det ändå! Väldigt bra faktiskt, vi festade till 5 på morgonen!
Kvällen räddade min annars sjukt tråkiga födelsedag, men nu får jag ta konsekvenserna när jag ligger här däckad i soffan.

Bilden snodde jag från lilla Therese!

En sen lucka 12



Nu kan ni köpa min lillafavvo i butik här i Sverige. Lätt världens sötaste! Klicka på lucka 12 för att se vad jag menar.

Hej kompisar

jag är helt galet supersjuk just nu, så det blir lite dåligt med uppdateringar tyvärr. Jag har massor att berätta om Paris och så har jag äntligen min kamerasladd så det kommer bilder på bla The Gossip som spelade på festen, min klänning och annat.
Strax tillbaka mina vänner!

*Host*

Of course

Bästa sättet att se vad jag har för mig här i Paris är ju att kolla in på www.annasphone.com och gå till dagens datum i menyn, just nu uppdateras sidan nästan direkt och ikväll på festen kommer vi att köra live!

Tonight is the night

*Pust*  Jag har haft världens fajt med min bokare, hon hade missat att ge mig en massa viktig information om festen ikväll. Inte bra, men jag är en hård en och jag vet vad jag vill så det löser sig alltid.

Festen startar kl 19.00 och är ett samarbete mellan Nokia och Colette. De har flygit in en massa fans av kampanjen så det ska bli kul att se hur folk har upfattat oss. Tyvärr har inte Jade lyckats få något visa så det är bara jag (Anna) och Luca som kommer att finnas där.

Imorgon ska jag åka hem till sverige. Jippi!!! Tyvärr fick jag inte tag i nån tidigare biljett än kl 17.00 så jag måste komma på vad jag vill göra här hela dagen först. Jag tror att det kan bli ett besök på ladurée.. Idag åt jag min första macaroon förresten. MUMSIGT!



Det där växthuset...




kan det vara?



..det ser väldigt likt ut. Förutom att jag var där före Burberry med 3 år ungefär.

Salut från Paris..



Såklart det sitter en bild på Eiffeltornet på hotellrumsväggen!

Mercredi á Paris

Idag har vi gjort i princip samma sak som igår.

Filmat och plåtat runt i Paris.
Den goda nyheten är att jag har fått en ny klänning att ha på mig imorgon från Colette.
Jag är jättenöjd, de ska bara sy in axelbanden lite till imorgon.
Den verkar inte ligga uppe på siten, men den är metallic grå med flera böljade lager. Jag kollade aldrig märket för den åkte på och av så fort men jag ska både ta en bild på den och kolla in lappen imorgon innan festen.

Ikväll ska vi till Georges som ligger på toppen av Centre Pompidou. Förutom att det är en jättebra restaurang så var jag där på min födelsedag för exakt 3 år och 363 dagar sedan, Den här gången ska både jag och Augusto (Luca) äta med klienterna och teamet från supernova kampanjen. 

Jag flyger hem till Sverige på min B-day på fredag och pojkvännen ska överraska med middag på hemlig restaurang. Myyyys!





Centre Pompidou

Lucka 10




I lucka 10 ligger en fin nyårsklänning för en mycket liten slant! Klicka på luckan och ta dig en titt!


Vet ni vad?

Stina som vann Voguekalendern har inte hört av sig till mig och jag har inte kunnat nå henne på mailen eller genom bloggen heller. Så om hon inte ger sig till känna innan imorgon kväll så kommer jag att kora en ny lycklig vinnare!

Kom igen nu Stina!




Lucka 9

En något försenad lucka 9.

 Men den är lite annorlunda! Med koden GRAZIA30 får du 30% off på allt i den här butiken till och med på måndag!



Klicka på lucka 9 för att se vilken butiken är!


Sent på natten!

Idag har jag
  • Åkt eurostar
  • Checkat in på mitt hotel i Paris
  • Provat Lanvinklänningen på Colette (den passade inte så vi får välja en annan imorgon)
  • Ätit fransk löksoppa
  • Tagit bilder till kampanjen framför en massa turistiga ställen typ triumfbågen och eiffeltornet.
  • Ätit världens brakmiddag så jag är så mätt just nu att jag bara kan ligga och titta i taket.
Imorgon börjar den sista delen av filmningen för Nokia jobbet och på torsdag kommer allt fansen som har vunnit tävlingarna att komma och hänga med mig och Luca. Det ska bli spännande att se deras respons till kampanjen.

Nu ska jag soooooooooova i min mjuka hotellsäng och imorgon väntar en härlig hotellfrukost. (Inte för att jag vill tänka påmer mat nu..)

Bonne nuit mes amis!



Packlista

Ok, nu blir det klurigt, men jag har försökt packa saker jag kan ha i alla 3 städerna. Halva garderoben bor ju ändå hemma i Sverige redan och Stockholm är ju trots allt viktigast!


Paris
  • Svarta sammetbyxor
  • Svarta tröjor
  • Svarta Ballyboots
  • Svarta Zara skor
  • Svarta sammetleggings
  • Svarta läderleggings
  • Svart skinnjacka
  • Svart halsduk
  • Svart stortröja
  • Svart H&M tröja med paljettrosett
  • Svarta Marc Jacobs läderarmband
  • Svart YSL Clutch
  • Svarta handskar och mössa

Stockholm

  • Blå Chloé t-shirt
  • Blå Sonia Rykiel t-shirt
  • Blå Pierre Hardy skor
  • Blågrön Cos clutch
  • Svart dunjacka från Paul and Friends
  • Svarta tecnica boots
  • Pälsjackan
  • Grå jeans från Urban outfitters
  • Grå tröja från H&M
  • Grå kavaj från H&M
  • Gråa, svarta och vita linnen
  • Nike jumpaskorna
  • Jimmy choo väskan ( måste få den fixad igen, pojkvännen kan nog hjälpa)

  • Glitterklänningen
  • Nyårsklänningen (hemlig)
  • Juicy coture mjukisarna, de rooooosa
  • Massor med heta underkläder ;)
  • Bruna Karen Millen pälsbootsen

New York

  • Grå boots med snörning
  • Svarta Miu Miu boots
  • Bruna Balenciaga väskan
  • Blank linnen/ klänningar i beige och svart
  • Zebraleggings
  • Tom väska... jag ska ju shoppa!!





Sen följer ju självklart Bvlagri ringen, Cartierklockan, Lanvin glajjorna och alla mina andra favoriter med!
Jag har inte ens börjat på smink, elektronik och alla andra viktiga grejer.

Jag kommer att behöva ett" posh spice entourage" för att bära mina väskor. Det kanske är dax för såna där chicka LV koffertar? men då måste man väl ha tillhörande privatjet.. Hm.. jag kanske får jobba lite til..



Bye bye

..Nerd glasses!



You were a fun fashion statement for a while, but now everyone is so "silly" and "cool" wearing you. It's over, you are not cool anymore, so crawl in to a drawer or go back to the vintage shop you came from until you are ready to be fashionable again in 7 years.


Vad hände?




..med spybar?

bild - Stureplan.se

Myyyyys

Är det ok att ligga i sängen, läsa modebloggar och äta marshmallows till frukost?
Mysigt och gott är det iaf..



Imorgon




..ska jag hit!

Jag ska få låna en klänning av Colette att festa i och jag tror att de har valt den här Lanvinklänningen åt mig. Den ser lite ut som en säck och jag har ingen aning om varför de valde just den. Men det är ju trots allt ett jobb så man får väl ta det som det kommer. Vem vet, den kanske bara är sjukt dålig på bild. Spännande!



Nu ska här packas för Paris - Stockholm - New york.

Hur ska detta gå?




Psst

Jag är helt kär i Pyttis modebloggarillustrationer. Så himla rätt och träffande. I looooooooooooove!



Min NYC önskelista

Första saken på min önske/shoppinglista för New York är dessa underbara Louboutins. Jag hoppas på att komma över dem på nån trevlig januarirea till ett ännu trevligare pris.

Ett par svarta Louboutins är en baspelare i en ladys garderob!



Tänk vad snyggt till allt från en LBD till slitna jeans och kavaj.

Lucka 8




I lucka 8 hittar ni en jättefin liten detalj som passar till allt.
Jag är sjukt sugen på att klicka hem en själv..

Klicka på luckan så får ni se vad det är!


(Finns att köpa på cocoo.se)





Sorry

..men NEJ! Ännu ett exempel på hur fula pojkvänsjeans är.




Jag anser självklar att mode och trender är hett.
 Det är kul att hänga med i svängarna och få inspiration. Men när ett mode går ifrån att vara självförtroendehöjande och istället bara blir osmickrandet då tappar man själva feelgoodkänslan och så finns det ingen mening med hela circusen längre. Hon är snygg och har en snygg kropp (gissar jag) Men den här bilden är verkligen ful.

Sekonda

Den här veckan hittar ni mig på andra sidan i Look magazine.
Min nya Sekonda kampanj är ute. Jag ska leta upp de nya bilderna, men här får ni en från förra året.





update - här är den nya



Julfesten



Lite suddig, men det var det bästa jag kunde få tag i. Jag är den röda discokulan längs fram ;)
Brevid mig min bokare Kat, i gult Jennifer, Mel i rött och Mike som äger MOT uppe i högra hörnet.

Lucka 7

En något sen lucka här på kvällskvisten!
Den innehåller ett tips på ett fint Sonia Rykiel inspirerat fynd.




Kom igen då, klicka på lucka 7!




Ysl, Pierre Hardy, Marc jacobs and me





Idag är jag trött!

MOT festen var lyckad som alltid, det var nice att hänga med mina bokare och alla killarna och tjejerna från agenturen.
Efter mötte pojkvännen och hans kopisar upp på efterfesten på Maddox, och vi avslutade på Movida.
Bra kväll. Jag ska genast sätta fart och jaga foton från kvällen! Min dumma kamera funkar ju tyvärr inte för tillfället.

Och vet ni va, min lilla Jimmy Choo väska gick sönder igen, på samma sätt, samma lilla skruv!!


Det blev rött glitter..

lillväskan


och svarta skorna...

Lucka 6

Orginalen från Vivienne Westwood är lite saftiga i priset, men dessa små godbitar är det närmsta du kan komma utan att spränga banken.



Klicka på lucka 6 för att se vilket julklappstips till dig själv som ligger och lurar.


Senaste

Ebayfyndet!








Ysl ankelboots till en löjlig summa! Jag är sååå nöjd!!


Morrn morrn

Idag blir kul!

 Förutom att vi har agenturens julefest ikväll så kommer även pojkvännen över och hälsar på. Tjoho!

Julfesten brukar bli mycket lyckad. Det är en bra blandning av modeller, bokare och klienter och det är alltid lite kul att se bokarna på pickalurven.
Men jag har inte bestämt what to wear än, så det kommer att bli klurigt! Som tur är har jag hela dagen på mig.


Helena, Laura, Louise, Gemma, Fiona, Lara, Jag och Bailee på golvet.





Förra årets skörd. Jag körde på en kort liten lila H&M trasa.

Lucka 5

Bakom lucka 5 gömmer sig ett härligt vinterfynd på 20% off.



Klicka på luckan så får ni se vad det är


Mästerbagaren

Jag har bakat lussebullar idag,!

 ..eller nu ljög jag lite, jag har bakat LUSSEKLUMPAR idag. Det började så bra och allt var frid och fröjd, men sen när de kom ut så passade de bättre som boulebollar än fluffigt kaffebröd..

..jag skyller på den konstiga jästen!



Lusseklump någon?

Underbart

De här två setten fick bland andra följa med mig hem i tisdags.




De finns på H&M och de har äntligen kommit på att man vill ha flera olika typer av trosor till sin BH så det finns oftast hela 3 trosomodeller att välja på. Topp tycker jag!

Lucka 4

Min julkalender med julklappstips till dig själv fortsätter idag med ett tips som inte bara du kommer att ha glädje av.

Det är en av mina personliga all time favoriter, don't miss out!




Klicka på lucka 4

90210

Jag har laddat ner hela första säsongen av 90210 och ligger och streckkollar, med en massa popcorn, i sängen.

Jag kan inte bestämma mig om jag tycker att Silver eller Naomi är snyggast. jag får lite tjejcrushar på båda två! Men jag vet att Ty är HOOOOOOOOT! Men han är väl säkert typ 12, så det är säkert olagligt för mig att tänka så.

Alla i hela serien är så snygga. Tjejerna kan gärna få bli mina nya snyggbästisar och killarna får gärna flytta in i huset brevid.






Vinnaren är korad

Vinnare i kalendertävlingen är Stina med motiveringen -

För att jag är så himla ledsen. Denna kalender hade förgyllt min dag varje dag o gjort mig lite mindre ledsen eftersom jag älskar den!
Den hade passat jättefint på en vägg i mitt vardagsrum, som en vacker tavla!

Jag vet inte varför du är ledsen Stina, men var inte ledsen längre! Här får du en fin kalender så att du blir lite gladare!


Skicka din adress till [email protected] så kommer den på posten.




Tack alla ni som var med och tävlade. Jag lovar att det blir fler tävlingar snart!

Hmm..



Är det vettigt att välja vin efter etiketten? Den är fiiiin! Får se om det smakar rumpa..

My favorite things




Jag lyckades hitta ett helt gäng av mina favvosaker jag har i min garderob på Polyvore. Så det blev ett collage med saker jag faktiskt har. Kul va?
Sure, cashmeretröjorna från Uniqlo i min garderob har U ringning och inte V ringning, kavajen är en annan modell och min Jimmy chooväska har kedjor som axelband, pälsen ser lite annorlunda ut. Men annars är allting identiskt.
Synd att deras collage blir så suddiga på bloggen bara.


It's alive!!



Jaaa! nu kan jag äntligen använda den lilla finingen igen!
det var bara en liten skruv som var boven och satt ivägen så jag inte kunde öppna väskan. Det var ganska intressant att se vad som faktiskt låg där inne.

Det var en inbjudan, ett vipkort och ett kvitto till Cartier polo 30/07 -2006!!
Så länge har min väska varit obrukbar! Himlans vilken latmask jag har varit. Men nu tusan ska den användas!!

What do ya think?




HOT or NOT?

Scarlett Johansson har lämnat sina blonda Hollywoodlockar och har, visserligen något sent, hakat på brunettrenden.
Jag gillade Scarletts moviestar svall men det ska bli intressan att se den nya färgen när hon är lite mer fixad.


Själv gillar jag att vara blond, det skulle krävas mycket pengar för att jag skulle byta färg. Jag blev visserligen erbjuden att göra en Head and shoulders reklafilm med knallrött hår förra året för en ganska nätt liten summa. Men jag är för vain, skulle inte palla att se den illröda kaluffsen i spegeln på mornarna.

Packing away





Hmm. Jag har börjat packa nu.
Problemet är att jag måste packa för Paris, Stockholm och New york på samma gång. På tisdag åker jag till Paris för Nokia. Vi ska filma lite och sen är det avslutningsfesten på torsdag i samarbete med Colette.

Jag har hört att festen ska hållas i ett akvarium och det låter ju spännande. Dagen efter på fredagen är det min B-day och då flyger jag hem till Sverige för julen. Jippi! I sverige stannar jag till den 14e jan då jag och pojkvännen åker till New york.Och sen tillbaka till London och jobbet efter det. men som ni förstår så är det helt sjukt svårt att packa. Jag kan ju liksom inte släpa med mig hur många väskor som helst till Paris heller.
Extra klurigt blir det när jag kom på att jag bara har min handbaggageväska här..och en BAG. Ska jag åka till glamourösa Paris med en BAG? Jag tror det är en massa reklam på den med.. URK!
Det är lart att jag skulle kunna gå ut och köpa mig en till väska, men jag har ju redan flera som står och väntar hemma i Stockholm. Vart ska jag göra av den efter? Gaaah! <--mitt fösta fashion Gaah, jag är så stolt över mig själv.

Kan man packa för tre länder i en handbaggageväska? Jag vill ha med mig 3 jackor och 3 par stövlar minst. Några tips?



Jag skulle inte ha något emot den här från Alexander McQueen för Samsonite.

Avec des culottes

Igår shoppade jag underkläder galore!

Jag är en sån som köper alla basplagg på en gång. Shoppar jag vita linnen så köper jag 10 och samma sak med underkläder. För hur ofta orkar man klä av sig nästan nude i ett provrum och fiddla med axelband och andra pillerillsaker. Så det blev 5 nya set i lådan. Och det är sant det de säger, man känner sig såå mycket finare när man är fin under.
Glöm inte att alltid matcha bejbs!


Bild på mig i Café förra året.

Lucka 3



Bakom lucka 3 gömmer sig ett tips från självaste Natalia Vodianova. Klicka och se.



Nu är det jul igen



Eftersom jag aldrig spenderar julen i London så blir det inte så mycket pynt. Men Robban är pyntad iaf.
Den här plastpalmen hör till lägenheten och jag har liksom ingenstans att ställa den, så den står här i ett hörn och leker Hawaii. Den heter Robert efter en kompis och den gillar att vara julfin!

2 sample sales i London den här veckan

Alexander McQueen Sample Sale

 

Uber cool British designer Alexander McQueen and sister label McQ past season sample sale. A large selection of womenswear, menswear, McQ and accessories. Stock replenished everyday to avoid disapointment.

Thursday 4th December (4pm to 8pm), Friday 5th December (11pm to 7pm), Saturday 6th December (10pm to 5pm); The Westminster Room, The Old Sessions House, 22 Clerkenwell Green, London, EC1R 0NA

 

VIP entry to an exclusive, luxury designer accessories sale. Just in time for Xmas...
 

Fashion Confidential members have been invited to attend an exclusive accessories sale featuring designer bags, shoes, jewellery and leather goods with over 60% off. It's a great opportunity to stock up on Christmas pressies!

The sale includes accessories from Bottega Veneta, Fendi, Gucci, Dolce & Gabbana, Marni and Stella McCartney to name just a few. Plus, the prestigious FRED jewellery from Place Vendome in Paris with over 60% off! 

FC members have been given early access to the sale between 8am to 12pm on Wednesday 3rd December. Please click here for further details and to print off your invitation for entry to the sale.

Designer accessories sale Wednesday 3rd December (8am to 9pm); Thursday 4th December (8am to 9pm); Friday 5th December (8am to 7pm) and 6th December (11am to 5pm). The Music Rooms, 26 South Molton Lane, London W1K 5LF.

 

 

 


Fashion Confidential
 
 

Ni glömmer väl inte bort

...tävlingen?

Vinn franska Vogues beryktade kalender!


Jippi!

Äntligen har jag fått tag i ett par snygga paljett tights!!
Jag vet att hypen inte är lika stark längre, men jag har velat ha ett par i flera månader så jag köpte dem ändå.





Jag köpte dem från Ebay såklart! Jag passade även på att klicka hem den här fina lilla saken



Den är från Sonia Rykiel och jag älskar mina guldnitar för tillfället, så detta var verkligen ett fynd!

Mums!



Jag har hittat ett nytt chaimärke! Det här är vanillachai och du blandar den med lite vatten och lite mjölk. Soyamjölk kör jag på. Och det smakar riktigt riktigt mums! "Drink me Chai" heter den.

Lucka 2

Idag fortsätter min kalender med förslag på saker att stoppa i sin egen julstrumpa.



Bakom lucka 2 gömmer sig ett måste. Cravings!


Tänka tänka..



Idag har jag tagit det lungt, fått ordning på mina tidningar och min moodboard, städat, tvättat och tänkt på vad jag vill göra med livet. Jag är en person som gillar att flytta och prova att bo på olika ställen. Jag är lite sugen på att flytta vidare från London snart. Jag har ju trots allt bott här i 4 år nu. Men vart, det vet jag inte ännu. Så det tåls att tänka på.

23 dagar till jul. Jag har inte köpt några julklappar ännu. Har ni?

Imorgon blir det castings och så ska jag hämta upp min Jimmy Chooväska som har varit på lagning.
Äntligen kan jag använda den igen!

Gammal favorit



En bortglömd H&M tröja med paljetter som har legat och gömt sig längst in i garderoben.
Hej kompis!

Ajjeee!

Nu är mitt senaste tortyredskap här!



Jag har fått tag i epilatorernas Ferarri - Braun Silk-epil Xpressive 7681 som har inbyggt massagesystem och även en trimmer.

Hurra för vintermjuka ben!



Nokia catch up week 6



Nu kan man även skicka meddelanden och voicemails direkt till siten!
www.annasphone.com

Adventskalendern

I år är min adventskalender full av julklappsförslag till dig själv.




Klicka på lucka 1 för en sötsak som skulle gömma sig fint under en kavaj eller cardigan i jul.


Där hänger den



..längst ner på min moodboard och väntar på att det ska bli januari.
Missa inte att tävla om ditt eget ex här

Min blogglista




Jag vet inte hur det är med era bloggfavoriter, men jag lägger mina i favoritordning och flyttar runt dem när de har blivit bättre eller sämre. Så här ser min blogglista ut just nu.

  1. Linn
  2. Sofis Snapshots
  3. Elin Kling
  4. Sophie and the city
  5. Hotspot
  6. Ebba Vecko Revyn
  7. Alexandras Favoriter (NY)
  8. Lina Modette (NY)
  9. Fahrman Jr
  10. Sophies Fashion
  11. Emmamaria
  12. Louise Bratt -Peka med hela handen
  13. Knivlisa
  14. Elise.Elise.Elise
  15. Elinore Modette
  16. Fashion Flash
  17. Merkovsky (NY)
  18. Jak & Jil
  19. Bloggkommentatorerna
  20. Stureplans vackraste
Lite hardcore modeläsning i början, sen kommer lite gammal hederlig humor blandat med lite nya tjejer som än så länge bara ligger på listan på prov.
Jak & Jil är egentligen min favvoblogg i hela världen, därför spar jag den till sist av modebloggarna. Efter plockar jag upp om nåt kul har hänt i resten av bloggvärlden hos bloggkommentatorerna och sist men inte minst en dos humor hos Stureplans vackraste.

En mycket dynamisk blogglista enligt mig själv!


Sön-dagens


Kallt är det!

Stickad väst - Indiska
Tshirt med tryck - H&M
Jeans - Moto
Pälsstövlar - Teknica
Torgvantar - H&M
Halsband - Cos

RSS 2.0