Lets party all niiight!

Lite bilder från igår. Vi var på Frevd (Freud) och drack en massa billiga jättestarka drinkar och det var verkligen inte så bohemiskt som jag trodde. Det var riktigt trevligt faktiskt och efter kilade vi vidare till Maya där vi dansade hela natten.



Kvällen till ära festade jag i en hög tofs, kort kornblå See by chloé t-shirt, svarta ridbyxor från Berschka, stövlar från Kurt Geiger, Balenciagaväska, halsband från Tiffanys, armband från Bottega veneta och ring från Bvlgari.


Glada tjejer på Maya. Jag, Rosanne och Grace.

Kul var det, och trött är jag minsann idag!

Arty farty?

Efter ett duktigt gymbesök och en nyttig laxsallad sitter jag här med en inte fullt så nyttig chailatte och bloggar lite.

Ikväll ska jag hänga med min nya kompis Rosanne som jag träffade häromdagen på en casting. Hon är svensk, men har bott i London hela sitt liv och ikväll ska vi till hennes favvoställe "Freuds" i covent garden. Jag kollade upp stället och insåg ganska fort att det var ett ganska hm.. bohemskt ställe. Jag som gillar Tramps liksom. Men jag får se det som ett studiebesök, som att åka till söder ungefär.

De ska ha helat awsome drinkar iaf så det blir topp topp. Men what to wear?



Rosanne är f.ö helt galet grymt snygg och jättelång och allt det där och jag känner mig helt priviligerad som har en så het kompis. Jag snodde bilden på henne från premiers hemsida.

Vi ses imorgon tussarna mina!


Bästa låten just nu

Klicka HÄR

Vissa Youtubelåtar kan man inte lägga upp längre. Fy vad trist!




Human - http://poptastic.blogspot.com - The Killers

Update - det verkade visst inte gå att se den alls från sverige, konstiga youtube, så jag hoppas att den här över funkar istället. Det är The Killers - Human. Snacka om feelgoodlåt!

Mumsig frullebulle!

Det är nästan inga castinga den här veckan.

Snacka om att det är dåliga tider i england nu. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre nästa vecka, många av tjejerna är oroliga. Själv hade jag sån tur med mitt Nokiajobb att jag kan klara mig med mindre jobb ganska länge. Men det blir trist i längden.

Jag jobbar iallafall för Petite affair igen nästa vecka så jag får väl ta ett par dagar med städ, tvätt, gym och läsa bok.
Jag borde faktiskt gå ner till gymmet nu, men jag är seeeg..

Fortsätter med mina tråkiga papper och kvitton istället.



Det blev en härlig "jag är ledig" brunch med salamiknäckemackor. Hur nyttigt jag än äter ger jag INTE upp min salami!
Non fat youghurt utan socker med blåbär och muesli. Härlig graperfrukt, innocent apelsinjuice och grönt mintte.

Håller mig mätt och glad i flera timmar.


Torsdagkvällens




Randig cashmere kofta - Aqua, köpt i New York
Grå stickad klänning - H&M
Fransboots - Minnetonka, köpt i New York
Blå leggings med dip dyeeffekt  - H&M
Halsband med pärla - Antikt
Skärp - Armband från killavdelningen H&M
Armband - Bottega Veneta


God middag, lite vin och en massa tjejsnack blev det hemma hos Bailee i Balham.
Myspys!

Make my day exotic please!

Allså världens mest boring dag idag.
Jag har fixat mina booking confirmations och self billing invoices och andra jobb grejer till min revisor. HELA DAGEN !
Men sen kom de här små sötingarna och livade upp mig!



Sainsburys hade rea på exotiska frukter så jag klickade hem lite roliga lychee och passions frukter samt en massa annat nyttigt godis.

Yummy!



klipp klipp

Nu är jag glad igen! Finns det något härligare än att komma ut från frisören med perfekt hår, nu regnade det tyvärr ute och jag hade glömt mitt paraply (en dödssynd i London). Men det var fint i några minuter iaf och ingen mer utväxt!!



När jag kom hem låg det ett spännande paket i brevlådan.. i det låg något jag alldeles glömt bort att jag hade beställt..



Jag älskar programmet Rachel Zoe project så jag köpte Rachels Zoes bok. Hoppas den är lika bra. Hennes känsla för stil är fantastisk, sen kanske hon borde hålla igen lite på frasen "i die"...
Jag lovar en recension när den är utläst.

Måste man gå upp idag?

Jag kom knappt ur sängen i morse. Sååå dödlig är min träningsvärk. Nu ska jag stappla över till min frilla, den dumma utväxten ska bort! Jag måste hitta en bra frisör i Sverige...

PUSS



Me Yoga, Yes!

Jag har varit såååå duktig och gått på yogan idag med, även fast jag var stel som en planka.

Jag nådde knappt ner till mina tår och höll på att falla omkull i vissa poser. Fy tusan viken träningsvärk jag hade och ännu värre lär det bli imorgon. Min lärare bara skrattade åt mig och kallade mig 90 årig tant. Hmpf.. bara för att man inte har tränat på 1 1/2 månad!

Jag älskar att träna när jag kommer igång, men i början känns det bara jobbigt. Usch! Men jag går alltid upp lite när jag är hemma i Sverige, det är ofrånkomligt med all den goda maten där hemma. Jag är ingen modell som svälter sig som tusan för att hålla måttet, jag tillåter mig själv att gå upp lite när jag är ledig och tränar bort det så fort jag kommer hem och tillbaka till jobbet.

Jag har ju till skillnad från de flesta ett jobb som kräver en viss kunskap inom tränings och näringslära och jag har alltid haft en god känsla för vad man bör äta och vad man ska hoppa över.
Jag bantar aldrig, jag tänker bara på att inte äta osunt.
Det är bra gener och all min balett och ridning som har gett mig en bra grundkondition och som gör att jag är naturligt smal och kan komma tillbaka till min grundvikt så snabbt som jag gör.

Många modelltjejer tänker inte långsiktigt och ger sig in i diverse sjuka bantningsregimer. Ett av de största problemen jag ser är långa tjejer som inte förstår att de helt enkelt har bredare axlar och höfter än kortare tjejer just eftersom de är längre. Hallå, du kan inte banta bort ben!! De går ner i vikt otroligt snabbt, blir bleka med ringar under ögonen, får glanslöst hår och dålig hud. En sån tjej jobbar inte bra, det säger sig självt.

Jag har sett hela viktdebatten som rasar där ute på bloggarna. Jag säger bara "live and let live" när det kommer till maten är det ett så infekterat ämne så det är svårt att ge råd. Visst att det finns förebilder och att de kanske inte borde pusha för bantning, men i grunden är det upp till var och en, det finns så mycket fler saker än bloggar som kan trigga ätstörningar.
Vill tjejerna svälta sig så gör de det, det är ett samhällsproblem, speciellt med alla pro-ana sidor som finns över hela nätet där unga tjejer tävlar mot varandra om att gå ner så mycket som möjligt. Men även alla dessa "magiska" bantningskurer som tidningarna basunerar ut i hopp om att sälja fler lösnummer.

Vi alla har helt olika syn på mat och vikt. Jag är tex inte så särskilt intresserad av mat egentligen, men äter om det finns och njuter då. Andra människor har ett stort intresse i mat och då blir det lätt att de äter mer eftersom de njuter mer. Sen handlar det förstås om uppväxt och omgivning. Äter dina föräldrar onyttigt så är det väldigt troligt att även du gör det. Det är en vana helt enkelt.

Jag tycker att det borde bli obligatoriskt med näringslära i skolan, så kommer nog avståndet mellan de extrema motsatserna fetma och anorexi/bulimi bli mindre. Nu kommer ni säker att säga att det egentligen inte är mat som ger anorexi/bulimi utan en brist på kontroll i livet, och det stämmer. Många unga känner att de enda de har kontroll över är sin vikt och sin smärta. Det är återigen ett problem som bara samhället kan hjälpa. Jag hoppas bara på att det ska gå att få dessa människor att ta till andra, lite mindre livsfarliga metoder för att känna kontroll i sina liv.

Om vi kunde mer näringslära så skulle inte alla de "magiska" bantningsmetoderna få göra så mycket skada som de gör.
Det GÅR inte att leva en vecka på vatten och tro att man ska må bra efter. Börjar du banta så stör du din metabolism och risken finns att din vikt kommer att gå som en jojo resten av livet. Bantning är INTE normalt, när ska samhället fatta det? Bantar din dotter/son så bör du bli orolig. Sluta tro att en enformig svältdiet ska bli en easy fix, det finns inga lätta vägar.

Gå till gymmet istället.. testa yoga ;)

New York tips - Lunch

Jag vet hur snabbt New York förändras, har man inte varit där på ett tag så finns inte favvoställena kvar. Jag tänkte ge en lite guide till vad vi åt, shoppade och vad som var ett måste att köpa när vi var där.

Jag börjar med att tipsa om
några bra lunchrestauranger



Café Colonial - 276 Elizabeth street, En mysig brasiliansk lunch/brunch restaurang med härliga färskpressade juicer, perfekt service, trevlig personal och jättegoda omeletter. Inte flashig, men väldigt god stämning.



Balthazar - 80 Spring street, fransk traditionell bistro med en stor fisk och skaldjursbar, charmig zinkbar, stor vinlista och fantastisk biff och pommes. Restaurangen är från början en gammal lagerlokal som har byggts om.



Mercer kitchen - 99 Prince street. Det är restaurangen till Hotell Mercer. Vi satt där nere vilket kanske var lite väl mörkt mitt på dagen, men säker supermysigt på kvällen. Maten är topp och det finns en viss kändisfaktor. En av Dawsons creek killarna satt på ett av borden där upp och det var säkert fler personer man borde känna igen som satt och lurade i skuggorna...



The boat house - Central park. Mysigt både när det är snö och på sommaren. Du sitter med utsikt över sjön, väldigt stämningsfullt. Lite av en promenad om du inte befinner dig i central park redan, god mat eg inget speciellt men omgivningen gör det värt det.



Brasserie - The Seagram building, 100 E 53rd street. Vi fick den här restaurangen rekommenderad från Waldorf Astoria Hotel och trodde att den skulle vara lite väl dyr för en snabblunch, men där hade vi fel. De hade en bra lunchemny med inte allt för saftiga priser. Servicen var helt fenomenal, sjukt snygg lokal men dock lite tom. Vi gissar på finanskrisen. Vi valde en meny som innefattade en massa små rätter med franska löksoppa till förrätt, pilgrimsmusslor med sallad för mig, en köttbit till Kristian och små minibrownies och andra kakor till efterrätt. Perfekt ställe för en soft vinlunch.




Whole foods - Om tiden och kassan tryter är det till wholefoods ni ska bege er. Det är en organisk supermarket men som även har sin egen restaurangdel. Där tar du din tallrik och plockar från en stor buffé av diverse organiska maträtter och sallader. Det finns allt från indiskt till tacos. Och salladsbuffén är grym med varenda böna och lins du kan tänka dig. Sedan väger de din tallrik när du kommer till kassan. Snabbt, smart och nyttigt! 
Det finns ett gäng wholefoods utspridda över new york, men vi gick till den på 97th Street
808 Columbus Avenue.

I nästa inlägg blir det middagsrestauranger..



Favvoprodukter

Som jag berättat tidigare är jag in love with Laura Merciers concealers. De ÄR bäst på marknaden, så är det bara.

Men nu på senaste har jag vägt och pillat på Laura Merciers kroppsprodukter. Jag vet att de har gudomliga doftljus och är  sugen på deras créme brulee sugar scrub, French vanilla honey bath och french vanilla soufflé body créme.

 

    

Nästa gång du är på NK eller något annat större varuhus, lukta, kläm och pilla lite. De är gudomliga..


The Laura Mercier products are lovely. The concealers are the best in the world and now im thinking about trying their body range. They smell divine and feel luxurious..
I want to get the créme brulee sugar scrub, french vanilla honey bath and the french vanillasoufflé body créme.

Resultatet

Tillbaka från castingen, den var som många av våra castingar i Holborn studios som ligger i Old street, dvs drygt en timma härifrån. Det irriterande med att bara ha en enda casting på en dag är just det att åka så långt för bara 10 minuters möte med klienten. Såklart är det värt det om jag får jobbet. Men sååå mycket diggar jag inte den engelska tunnelbanan.

Jag ska faktiskt inte klaga. Jag har färre castingar än de andra tjejerna för att jag har en högre dayrate och slipper alla skitjobben. När jag tänker på det känns tiden inte så viktig längre..

Här är resultatet av min lilla "äldre,mjuk och moderlig" makeover imorse.



'

Klienten gillade mitt hår, så nu hoppas vi att det funkade..

I had a casting this morning for toilet paper! They wanted someone a bit older than me but they added me to it anyway, so i tried my best to look like a young, soft mum. The pink cashmere sweater, blue jeans and wavy hair. You can see what i looked like early this morning under this post and here is the result. Do i look mumsy?
Lets hope it worked..


God morgon från tanten

Jag ska ju vara "mamma" idag på castingen så jag satsar på den äldre looken, mina lila naglar är utbytta mot ljus pärlemorrosa, håret ska vågas och den rosa cashmirtröjan och ett par blåjeans ska på. Inte de trasiga förstås..

Det här jobbet är ibland mer skådespeleri än någonting annat..



Morgontrött..? Mycket!

Förresten

Jag har glömt visa mina perfekta Levis jeans jag köpte i New York.

.

Lite dålig bild kanske, men ni kommer att få se dem på snart ändå..

Natti natti!

Efter alla telefonsamtal, brevöppnande, uppackande, tvättande, matbeställande, allmänt fixande och grejande och ett hårt yogapass är jag redo för sängen igen. Jag hade tänk lägga upp ett inlägg med lite tips på resauranger och shopping i New York ikväll, men det finns så mycket att skriva om att jag får fila vidare på det och förhoppningsvis få upp det imorgon istället.

Imorgon har jag en casting för ..toapapper! Visserligen med en hundvalp..

Sussa sött nu mina vänner!



Tillbaka till verkligheten

Så är man tillbaka i London igen, sovrummet luktar instängt efter 1 1/2 månad utan vädring, posthögen svämmade över på hallbordet och det finns ingen mat i kylskåpet. Idag har jag inget jobb, det börjar imorgon, men ska ringa frisören, revisorn, banken, agenturen, beställa mat på internet, packa upp, tvätta och gå till gymmet.
En sån dag ni vet..

Men lite skönt är det att vara hemma...



Back to London and reality, i have the day off to sort mail, call the accountant, my bank, the agency, order food of internet, go to the gym, unpack and call my hairdresser. Work starts again tomorrow.
It feels good to be back home..


Jobb för Petite affair

Jag fortsätter att lägga upp lite jobb bilder..





Petit affair är en katalog som jag jobbar för nån gång per år, den plåtas av en av mina favvofotografer Simon Powell.

I already miss New york



Jag vill vakna där igen imorgon! vi har haft det så himla trevligt med Siri och Peter som var så snälla och lät oss bo med dem. Vi har ätit massor med mat, spelat mycket knack och shoppat en del..Det blir en helt annan grej när man bor med några som redan känner till staden väl. Jag hade ju inte varit där på flera år och kristian var totalny.
Summan är en mycket lyckad semester!

I want to wake up in New York tomorrow! We had such a nice time with Siri and Peter. They were so kind to let us stay with them and we had lots of nice food, shopping and we played lots of card. They showed us everything to do and see when we wer


Kul!

Jag har fått en del utländska läsare och nu har en av dem länkat till min blogg. Därför försöker jag skriva mer och mer översättningar på engelska, som ni kanske har märkt.

Ritu skriver bloggen "20 something girl - In New york"
Hon skriver smarta,roliga och tänkvärda inlägg om mode, design och New York, om ni inte har kollat in hos henne så tycker jag att ni ska titta in.



I have a couple of international readers and that is why im trying to translate my blog into english as much as possible.
Ritu from "20 something girl - in New York" has linked to me and i rekommend you all to have a look at her smart and funny blog about fashion, design and New York. 


Im back!

Hemma i Sverige igen, jetlaggad till tusen, jag vill ju bara sooooovaaa!
Vi hade världens mardrömstaxiresa från Arlanda, hagelstorm och konstant vattenplaning. Jag kramade Kristians hand till den blev helt vit. Nu tackar jag högra makter att vi inte krockade, det var nära några gånger..

Nu måste vi hålla oss vakna i några timmar till.. URK!



Hi! i just arrived to Stockholm and im soooo jetlagged!
I just want to sleep now, but that is a very bad idea.
We had a nightmare cabride from the airport, snowstorm and lots of water on the road. I was sure we were going to die!
Poor Kristians hand, i squeezed it white!

Now i have to try to stay up..


Mer shopping

Jag har gått lite över budget känner jag, men det är lätt hänt när man är i New York.

Vi åker tyvärr hem igen imorgon. Buu! jag vill stanna!! Jag ska verkligen försöka komma och jobba här i ett par månader så snart som möjligt. Världens bästa stad!!

Nåja jag får ta med mig lite minnen hem..


Minnetonkas till våren. Perfekt att springa på castingar i!
Billigare än snus var de också.


Seglarshorts till i sommar. Gymmet - Here i come!


Pälsheadband som även är en krage. Ruski ruski!


Mest otippade köpet är en rosa cocktailklänning. Man vet aldrig när det blir smokingbröllop..

Väskan är packad med alla nya plagg och skor. Imorgon går inte planet förrän kl 17.55 så det hinns med lite kul innan dess. Jag slog precis hela gänget i kort så nu ska jag sova gottis!

Nattinuffs!


Bästa bästa!

Här får ni se det jag pratade om innan, min nya superfina vårjacka!







Förresten

känner ni igen det här stället?



Ledtråden är - Gossip Girl..



Yes!

Idag har jag köpt något så fint att jag blir helt nipprig i kroppen när jag tänker på det...
Men jag ska allt hålla er på halster till imorgon innan jag fotar och lägger upp.
Annars har det blivit sjukt blandad shopping idag
  • Blå trasiga jeans från Levis
  • En prinsess cocktailklänning på 80%
  • Ett par höga shorts i seglarstil
  • Hemliga plagget som är bäst bäst bäst!
Sen delade Bloomingdales ut gratis produkter pga av någon stämning de hade fått, så jag fick en Lancome mascara och en Clarins beautyflash balm helt gratis!

Toppendag!

Söndagens



Klockan är 4.00 på morgonen och jag har varit ute i min Zara T-shirt, lackleggings och höga svarta Kurt Geiger stövlar.
Sminket på halv stång och dimmig blick, men det bjuder jag på!

Sorry Borry!

Förlåt för den dåliga uppdateringen, vi har haft så himla mycket att göra att det inte riktigt har funnits tid. Nu kom vi precis hem efter en hoyckematch i Madison square gardens. New York Rangers mot Anaheim Mighty Ducks. Rangers vann och det var de vi hejade på såklart. Speciellt efter som det är mer svenskar i Rangers än i de flesta svenska fotbollslag. Kolla, jag blev helt plötsligt värsta sportbloggaren! Jag som höll för ögonen när de slogs på isen..





Igår körde vi sightseeing för hela slanten, det var frihetsgudinnan (på håll så klart, vem orkar åka båten?), Wall street, Ground zero och Times square såklart. 


Kristian - "Jag trodde den var större.."



Vi avslutade på med middag på Megu i Trump tower nära oss. Det var en av de sämsta restaurangerna jag har varit på och jag skulle inte rekommendera den till någon. Möjligtvis kan ni gå dit för en drink, för lokalen är jättefin, men maten var fruktansvärt dålig. Pommes till asiatisk cuisine??
I söndags körde vi middag hemma och efter det gick vi till Kiss and fly för lite drinkar och dans.


Jag och Siri


Megu, fint men dåligt..


Roligare var det på Kiss and fly!

Tittut!




Det blev ett till besök i Marc Jacobs butiken. Jag älskar Helena, så det var givet att det skulle bli hennes T-shirt.



Äntligen hittade jag mina Lanvin ballerinas. Jag har letat efter dem till ett bra pris i flera månader och nästan gett upp till jag snubblade över dessa på 60% på Bergdorf Goodman. Jag är mucho happy!

I bought the T-shirt with Helena on at Marc Jacobs and i also found my new summer shoes, Lanvins at 60% discount at Bergdorf and Goodman. Im a very happy puppy!

Jobb för kontaktlinser



Kontaktlinser är det jag gör reklam för här.
Suddig bild, men det är för att det är en bild av bilden.
Min första "nakenbild" min andra är nokiabilden..

Elle galan

Av de outfits jag sett från Ellegalan tycker jag lätt att Ebba von Sydows outfit var snyggast!



bild snodd från Ebbas blogg

Jag har inte sett så mycket av Linns outfit ännu, men jag blev besiken på Elin Klings maskeradensamble. Inte min smak alls.
Ska kika vidare...

Spice market

Gårdagens middag var helt fantastisk. Vi åt en avsmakningsmeny på Spice Market. Jag har nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv! De två desserterna var de bästa jag någonsin testat.



Efter vår långa middag begav vi oss till 1 oak för lite dans och bubbel. Jag och Kristian smet ganska tidigt eftersom vi var så himla trötta. Vi skyller på jetlag och inte ålder.. ;)

Yesterdays dinner at Spice Market was amazing! We had the tasting menu and i have never eaten so much food before in my life and the desserts was to die for!
We felt like dancing after dinner so we went to 1 oak. Me and kristian was quite tired so we gave up early. Hopefully it as because of  jetlag and not age..


Hej, kompisar! Följ med mig hem!



Vad är detta må tro?


Hello my little friends! Come home with me! What do you think this is?

Gårdagens



Kappa - Patrizia Pepe
Stövlar - YSL
Mössa - Marc Jacobs
Halsduk - Marc Jacobs
Vantar - Torgståndet på Norrmalmstorg
Benvärmare - Topshop
Väska - Balenciaga

I like rea!





Skor med nitar från Steve Madden och en mysig Cashmeretröja med luva.

I love shopping at the sales! Shoes from Steve Madden and a cashmere cardigan to relax in..




New York day 2

Vaknade i lite mer normal tid idag. 08.30 kändes alldeles lagom att stiga upp.
Jag åkte direkt till min agentur och lämnade in lite nya bilder och pratade om min framtid här. Jag vill köra ett halvår här i New York inom 1 - 1 1/2 år. Det verkade positivt, såd et är jättekul!

Efter det mötte jag upp Siri, Peter och kristian uppe på 72a och Madison och gick i lite butiker innan vi begav oss till The boathouse i central park för lunch. Jag rekommenderar er stark att köra en lunch där om ni kommer hit. Jättemysigt och nu låg snön tung och det var is på sjön utanför. Underbar stämning.


Jag och Siri


Kristian och Peter

Efter begav vi oss till Bloomingdales där jag fyndade två fina saker som ni får se senare.
Nu ahr jag precis kommit in från en manikyr och pedikyr och ska göra mig iordning för vi ska äta middag på Spicemarket.
Ska bli superkul!

The Row

Jag såg att Linn ska ha på sig en outfit från The Row på Elle galan.
De gör extremt snygga saker systrarna Olsen. Jag tror att Linn kommer att vara best dressed på hela festen.
Här får ni en gammal bild på mig i deras förra kollektion..



Jag ska nog ta mg en titt på vad de har här i New York..

Here is an old pic of me in clothes from the Olsens "The Row" first collection.
 I love their stuff and im going to go look for some more today..


Chilling out

..in my cool New York flat.
(..or not mine at all, but its cool, and im wearing my new T-shirt..)



Gulle



Jag fick ett fint halsband i present av min Gulle från Marc jacobs



My sweet boyfriend bought me a little gift from the Marc Jacobs store.


New york day 1

Nu är vi hemma efter en dag full av snö, shopping och sightseeing.

Vi började med Forever 21 nere i Soho, men jag hittade inte en enda sak jag gillade konstigt nog eftersom jag jämt gillar grejer på hemsidan. Vi ska åka tillbaka igen efter helgen för att se om något roligare har kommit in.
Efter det gick vi på en utförsäljning och när vi kom in sa killen att alla skor kostade 95 dollar.
Topp tänkte jag och hittade direkt ett par grymma stövlar från Pollini. FYND!
Trodde jag, sen kom killen på att just de kostade 700 dollar. Inte lika mycket fynd..
Typiskt!

Vi lunchade på Balthazar och efter det bar det iväg till Marc Jacobs butikerna.


Jag hittade lite roliga saker på Marc Jacobs


På MJ hittade jag även en cashmere mössa och en halsduk.

Efter en liten vända på Saks 5th avenue är vi hemma i lägenheten igen och försöker bestämma oss om vi ska äta middag ute eller hemma. Vilket i-landsproblem..


First day in New york, we have already been to Forever 21, found NOTHING. Marc Jacobs, found the things on the 1st pic and also the hat and the scarf im wearing on pic 2. Some stupid sample sale, where they told me all shoes were 95 dollars. I was soo happy when i found a pair of Pollini boots in my size, until the man told me they where 700 dollar. Thanks!
We had a lovely lunch at Balthazar and we also went to Saks and had a look.
Long first day, and now we are finally home, trying to decide if we have enough energy to eat out tonight.

What a hard life..


God morgon från NYC!

Klockan är 07.44 här.
Så tidigt har jag aldrig vaknat av mig själv tidigare. Visserligen däckade vi kl 22.00 igår. Vi gjorde allt för att hålla oss vakna så länge som möjligt, men mer än så blev det inte. Nu känner jag mig redo för en dag på stan med pojkvännen. Siri och Peter pluggar idag, så vi ska gå runt lite själva och mysa.
Synd att det är så nedrans kallt här bara!
-8°C och snö.


Jag och mina 4 säten jag sov på, världens bästa flight!
Go SAS!

Nu ska här kollas på stan och kanske shoppa lite med...

Framme!

Nu har vi precis kommit fram och börjar finna oss till rätta hemma hos Siri och Peter här i New York
Måste äta!
Vi hade världens bästa flight, halfullt plan så jag sträcke ut mig över flera stolar. Vem behöver businessclass?
Återkommer senare!

Puss

Bloc Party


Nicolas, jag och Kele leker med frukt i greenroom.

Läste precis att Bloc Party kommer att spela på Circus den 24e februari.
Jag hängde med dem på Diesel xxx partyt i Paris i höstas och de är verkligen coola killar och så är de från London också.
Om jag är hemma ska jag definitivt gå!






Packingfrenzy

Packa till New York imorgon går sådär.. Jag vill ju ha med mig alla mina favvoplagg. Men jag vill samtidigt ha massor med plats för shopping. What to do?

En kul grej är att jag direkt har fått en casting för Clinique när jag är där. Jag hade inte tänkt jobba något när jag har semester, men skulle jag få ett cliniquejobb så tackar jag såklart inte nej.

Just nu snurrar tvättmaskinen för fullt och jag försöker skriva listor på allt vi vill se och göra under våra 9 dagar i världens bästa stad.




We are going to New York tomorrow, im superbusy packing and trying not to bring to much. I do want to shop like crazy so there has to be enough space in my bags back. We are going for 9 days and it is a holiday but i will do a casting for Clinique when im there to.
Any good tips on what to do and what to see when we are there? I have been before but the b-friend is new to the big apple.
Im sooo excited!



Dyrbar tid..

Jag fick en kommentar om att klockan jag tittar på är ganska dyr.

 Det stämmer, men nu har jag turen att kunna få den till lite bättre pris än i butik. Men ja, den är ganska dyr och det kommer att svida lite i plånboken, men jag tycker att en klocka är det plagget som jag kommer att ha på mig mest, så jag måste öppna plånboken lite mer än vad jag hade gjort för t.ex en väska eller ett par skor.
Sen hoppas jag på att ha den i flera år och inte tröttna. Man kan alltid byta armband och urtavla om man tröttnar men det måste vara en modell som jag tror mig vara bekväm med även om 10 år.
Har nån av er haft en klocka under en längre tid?



Retsticka!

Det känns bra att när de flesta andra bloggare pratar om avsnitt 1, har jag redan sett de två första säsongerna av Lipstick Jungle. Jag kan spolia som tusan om jag vill! *bläääää*


Ännu en bild på klockan



Här är den i precis rätt färgsättning.


What time is it?

Jag är såå dålig på att ha på mig klocka.

Det kan visserligen bero på att jag tycker att så få tjejklockor är snygga. Jag har en fin liten Cartier, men eftersom jag är så petit själv så blir den lite mesig till vardags. Så nu har jag äntligen hittat en härlig klocka som jag kan tänka mig att ha ett tag.




Jaeger lecoultre master compressor chronograph lady

Den är lagom stor, lagom fin och har tillskillnad från den på bilden turkosa detaljer där den här har röda.
Jag kollade på diving varianten, men den blir helt enkelt för stor för min lilla ynkliga handled eftersom den är tjockare än den här.

Vad tycker ni, Ska jag slå till?


Guys, im thinking of buying this watch. I alreday got a little Cartier one, but its a bit to silly and small to wear every day.  This one is still feminine but has more kudos. What do you think?


Dagens

Nu ska jag ner på stan och kolla på en klocka jag funderar på att köpa. Tjoho!



Svart cardigan - Zara
Svart linne - American Vintage
Grå knästrumpor - H&M
Ankelboots med snörning - Office
läderliknande tights - AA
Halsband - Vintage


Nu ska jag upp ur sängen..



..slut på att läsa mode på nätet. Nu ska jag äta brunch och packa!
Mamma hälsar i mobilen..

Poindexter

Igår mysade jag och pojkvännen in oss med filmen 21, om korträknare i Vegas, en stoor påse marshmallows att grilla över ett väremjus och ett fluffigt duntäcke. Där låg vi ihopkrånglade hela kvällen och åt socker..

Jag älskar tänkarfilmer, de får gärna vara lite matematiska. Jag älskar matte, det visste ni inte! Jag kan bli helt till mig över en lång ekvation. Det är som ett litet spännande puzzel. Men min favorit är nog matte i kemi - Stökiometri som det så fint heter. Det är superspännande. Eftersom jag har naturvetarbakgrund brukar jag överrumpla pojkvännen lite då och då med nån kunskap i fysik eller teknologi och då ser han alltid helt chockad ut.

Jag ser väl ut att gilla kemi?



Snart smäller det!

På Onsdag är det New York som gäller för hela slanten. jag ska börja tvätta och packa lite smått idag. Trixet är ju att packa tillräckligt lite för att få plats med mycket shopping på vägen tillbaka.

Det härliga med den här resan är att den är enbart semester. Eller nåväl, jag ska in och besöka min New York agentur XS models när jag ändå är där och ta lite nya polaroider och uppdatera min onlineportfolio. Men resten av tiden ska gå åt att visa runt min kära pojkvän i en av mina absoluta favoritstäder. Jag kan inte vänta!

Vi har sån extrem tur att vi kommer dit under restaurangveckan, det betyder att många av de bästa restaurangerna har set menues för 35 dollar per person. Topp tycker vi, så de har redan bokats bord på Nobu och ett par andra ställen.



Självklart får ni följa med mig, datorn är ett måste direkt efter pengarna, passet och snyggaste skorna..

Golden Globe

När det är dax för Golden Globe så gör kändisarna sitt bästa för att sticka ut, på bra och dåliga sätt.
Se till att ha en bra stylist och passa dig för alla fashion faux pas, så kör vi!



Rumer Willis i plommon. Extremt snygg skärning, bältet är precis lagom stort och hela outfiten passar henne som handen i handsken. Högsta betyg!




Eva Mendez stal uppmärksamheten i sin Dior med oversize höftdekoration. Halsbandet med matchande ring är pricken över i:et. Kunde hon hålla klänningen vit hela natten undrar jag?




Den här klänningen från Reem Acra hade inte varit så spektakulär om den inte satt så otroligt bra på Eva Longoria. Perfekt passform, underbar röd nyans, Eva ser nästan ätbar ut. Att hon har hållt smycken och hår till ett minimum är skickligt och stilrent.




Stackars Renée Zellweger!
Någon har kräkts svart sammet (?)  över hela hennes ben och när hon upptäckte att hon bara hade en BH på överkroppen snodde hon en svart genomsiknlig gardin och knöt den runt halsen.
Klädde hon sig i mörkret?! Såhär går det när man har feeeeel stylist.
Sött hår dock..

Update - Nu när jag tittar närmare så kanske det inte är sammet kjoldelen är gjord av. Lite bättre visserligen, men fortfarande ingen hit.




Drew Barrymore i Dior. Snygg skärning och hyffsad passform. Ser lite konstig ut runt bysten. Röd väska? Vad tycker ni om den blå färgen?
Hiss eller diss?

Fan vad jag är bra!




Är du? Eller du kanske är sjukt snygg, helt unik eller kan typ allt?

Klicka in på ung självkänslas hemsida och välj en egen självkänsleknapp till din blogg.
Ett mycket bra initiativ för att öka ungas självkänsla och få dem/oss att må lite bättre med dem/oss sjäva.


Lazy sunday

Idag gick jag upp hyffsat tidigt trots att jag gick ut igår.

Jag drack inte så mycket så det var ok. Vi gick nämligen på lite visningar på olika lägenheter, men vi har fortfarande inte hittat nåt vi gillar. Eller rättare sagt så är det Kristian som ska köpa.

Själv kommer jag att börja leta i vår eftersom jag vill ha en egen lägenhet här hemma till när jag flyttar tillbaka. Som en liten trygghet. För den dagen jag flyttar hem vill jag inte flytta in med Kristian direkt, det kan bli lite väl pang på rödbetan.
Jag måste skaffa mig ett eget liv här i Sverige och inte bara flytta in i min pojkväns vardag.

Sen är det klart att vi båda kan sälja och köpa något tillsammans när tiden är mogen.
Jag tror på att var sak har sin tid.

Efter visningarna blev det en slemmig pizza på Ciao ciao grande. Jag säger slemmig eftersom de nästan hade glömt bort tomatsåsen så det var med ost och bröd. Det är tomatsåsen som skiljer en pizza från en macka med ost!! Jag åt bara halva..

Nu kör jag maraton med alla de nyaste avsnitten av 90210, Gossip girl, Lipstick jungle och Desperate housewifes och kl 20 ska vi äta middag med Kristians söta lillesyrra Isabell på Texas. Ja, vi har en var. jag har en Isabelle och han en Isabell.


Gammal bild på min Isabelle (Biss)

 

Bilder från covershoot för OTTO

Ett litet söndagsinlägg med bilder från ett av mina många jobb, dessa är oretucherade.





OTTO är en tysk katalog som jag jobbar för lite då och då. Denna plåtning var för en cover (framsida).

Gårdagen


På kontoret


Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på här..
Med Cissi och Vikkan på väg upp till V.


Det var bra drag på alla tjejerna. Vi började med Tacos hemma hos Cissi och därefter blev det kontoret - V - kontoret - Villgae och sen smet jag hem och gosade in mig i en varm pojkvän. Bästa bästa!

Tack för en kul kväll brudar!

Bilder - Stureplan.se


Skojsigt värre!

Här bjuder jag på en liten film från i måndags



Hanis ger Zandra en fin mascara mustch..

Jag snodde den från Henke

Macarons

Är superäckliga, pröva dem INTE! Ni blir bara besvikna! Och tjocka!
De är säkert lite giftiga med, och gör så att man tappar håret och får olika storlek på brösten. Jag lovar!






(Hehehe..nu blir det mer över till mig! Moahahahahaha!)


Jag har hört att de ska finnas på Riddarbageriet på Riddargatan, ska undersökas..

Carine, je veux être comme vous!


Gårdagkvällens



Kappa - Patrizia Pepe
Linne - James Perse
Zebratights - Ebay
Stövlar - Kurt Geiger
Clutch - YSL
Halsband - Indiska



Favvo halsbandet från Indiska åkte på.

Jobb för Healthy magazine

Morsning! Vi börjar morgonen med ett jobb jag gjort nyligen.





Dessa är oretucherade, men de är till en make up guide i Healthy magazine.

Natti natti!

Efter en trevlig middag på East är jag redo att somna in. Maten är så himla bra där, servicen kanske i långsammaste laget men allt som allt en bra upplevelse.





Blueberry love


Camillas snygga kappa är från Zara.



Härliga smörgåsar och smoothies. Med en liten naughty chokladbit efter.
Yummy!

Fredagens





Klänning - Marc Jacobs
Mössa - Cashmere från Scotland
Pälsstövlar - Teknika
Halsduk - H&M

Nu ska jag äta lunch på Blueberry med Camilla. Har du inte ätit där så rekommenderar jag det starkt. Jättenyttigt och supergott, missa inte deras beautybox smoothie med bla aloe vera och linfröolja.

xx

Kom sommar!




Såhär vill jag springa runt i sommar. Minus toppen tror jag, inte riktigt min stil..
Jag måste införskaffa ett par lite högre jeansshorts, eller så kanske jag klipper av ett par jag redan har.
Jag är glad att fransarna stannar, jag gillar fransar, det får mig att känna mig som en liten vild indian.

Vad kan gå fel i Minnetonkas?

Daisy


Daisy har badat under en av våra många promenader på djurgården.


Daisy och Shiva när hon var liten puppy.

Daisy var världens snällaste hund och blev helt grå i ansiktet när hon blev gammal. Som en gammal tant.
Hon fick somna in när hon fick muncancer. Som tur är upptäckte vi det tidigt, så hon fick inte lida.
Det är svårt att släppa taget bara.

Finns det en hundhimmel?

Morning walk



Helt underbart väder gjorde att jag gick upp extra tidigt. (Läs: blev uppdragen av pojkvännen)
Det är precis lagom varmt ,+5, men snön ligger fortfarande kvar.


Freshi pinnar på.

Om jag bodde hemma så skulle djurgården vara mitt favvomotionsställe. Det är så vackert och helt fullt med söta små voffar!
Förr i tiden gick jag jämt djurgårdsrundan med vår gamla hund Daisy. Nelly och Tindra är tyvärr lite för rymningsbenägna och busiga för att vi ska orka ta med dem när vi går med vänner.


Det var FÖR VARMT för min dunjacka!


Hunddagis måste vara världens gladaste plats att jobba på. Kolla på alla de viftiga små svansarna!

GE ER UT I SOLEN NU!

Grattis!

Var det nån mer än jag som verkligen blev positivt överraskad över att det blev Karolina Skande som vann undersökningen Pause har gjort för att utnämna sverigest bästa modelbogg?

Jag tycker att det är toppelitopp efter som hon trots allt är den enda jag vet som faktiskt har riktig koll på mode. Inte bara vad som finns på Topshop just nu och hur man slänger ihop en outfit, utan även om modehistoria och ett gediget kunnande om branchen. Hon har även alltid en åsikt modeevenemang, designers, samarbeten, kampanjer..you name it, vilket många andra modebloggare saknar.



bild - Hotspot

Gooooo Hotspot!

På äventyr i bebismarker.

Idag tog jag pendeltåget, ja, PENDELTÅGET.
Det har jag inte gjort sedan jag var liten (om det fanns då..) och gav mig iväg för att hälsa på min kompis Anette och hennes nya lilla bebis William.

Snacka om att Anette har fått jackpot i bebislotteriet. Lille William är nog den gladaste och snällaste lilla knodd jag någonsin träffat. Jag fick hålla honom, mata honom lite med flaskan, rapa honom och sen sov han en stund hos mig med.
Nussetusse!
Vi tog en lång prommis, brände lite kalorier och snackade gamla minnen. Jo jag och Anette har mycket gamla busiga minnen.
Haha, när man var sisådär 19 så var man mycket busigare och kanske lite elakare än vad vi är nu.
Stackars killar som kom i våra spår!


Superbebisen


SnyggoAnette på promenix


Jag fick hålla!

Jag dööööööör av gullighet!!

Dansjobb för health and fitness magazine








Eftersom jag är gammal dansare får jag ofta göra den här typen av jobb, hårt arbete, men kul bilder.

Vaken!

Jag är en latmask,

 Kristian lät mig sova ut till 10.30, jag som gick och la mig vid 01.30.
Det blev en god natts sömn, men nu är jag nästan lite sen till min lunch med Lova.
Tänkte även hälsa på Anette och hennes lilla bebis idag. Det är så surrealistiskt när vänner får barn. Helt plötligt är de mammor och pappor! Jag är fortfarande barn jag och den enda mamma och pappa i närheten är mina egna. Hur klarar de av att ta det stora steget? Jätte scary, jag skulle aldrig våga! Kan vara för att jag själv inte på något sätt är sugen att skaffa en själv än, det är för vuxet.

Men jag lånar gärna de där små söta knytena i nån timma då och då, de luktar ju så gott och har så mjuka små händer och världens minsta lilltår.




Dagens mysterium

Nu är jag riktigt bortknollrad!

Häromdagen fick jag en kommentar på ett av mina inlägg av den här tjejen
Idag går jag in och kikar lite på hennes sida. Hon är från Belgien och har en riktigt cool inspirationsblogg.
Men sen läser jag hennes nyårsinlägg och vem ser jag då?
Jo, Anna Randall, dvs mitt senaste jobb för Nokia.



Hmm... sen gissar jag att hon hamnade på min blogg genom att den här tjejen har skrivit att jag heter Tess, är modell och min bloggadress. Även hon har en riktigt bra sida. Så kolla den med!

Saken är bara den att jag inte har publicerat den bilden på den här bloggen.
Så den andra tjejen (Mimi) måste ju ha hamnat på min blogg någon gång. Jag menar, sååå många läsare har jag ju inte än.
 
Antingen är det ett riktigt läskigt sammanträffande eller så pågår det en stor Nokia konspiration ;)

Hur som helst gjorde det min kväll lite mer underhållande, som ett litet puzzel!

Livsvisdom

Idag konstaterade vi att ju äldre män blir desto mer utförliga och genomtänkta blir deras raggningsrepliker.

- "En ljus och en mörk, lika stora och lika vackra. Om jag kunde ta en bild på er så skulle jag sälja den över hela världen för flera tusen kronor. Så underbart att se en sån perfektion. "

översätts till

- "Hej snygga brudar, värsta porrigt att ni är precis lika stora och en är ljus och en är mörk, jag skulle vilja ta lite bilder på er hehe. Så härligt att få lite bränsle till mina privata fantasier."


Jag föredrar samma replik som Victorias Secret tjejerna

- Hello my name is... I think you are beautiful.





NK Shoppingbonanza!

Ja, någon bonanzashopping blev det ju inte.

Det var upp till 70% rabatt i flera butiker så rean var det inget fel på, däremot hade alla dumma svartkortsmänniskor som var där igår snott alla de bra sakerna. Hmpf, jag måste skaffa mig ett sånt där kort snarast! Orättvist!!

Jag stod i internationella designdelen i säkert 1 timma. De har alltid så sjukt fina saker och jag hade gett mig sjuttsingen på att inte komma ut därifrån tomhänt. Det blev en liten sketen topp. En svart.. Jag hade vid det laget nästan gett upp och börjat fundera på om jag kunde äta lite mer så att jag kunde köpa den där Margiela toppen i storlek medium, eller om jag skulle strunta i prislappen på den där Karl Lagerfeld tröjan.

Då hittade jag den lilla bastoppen från American vintage, alldeles supermjuk och oglammig.


Den är definitivt värt hela min förväntan på NK rean.. hm.

Jag drog runt stackars Camilla och tittade på vartenda plagg, väska och sko som fanns i hela huset.
Tillslut lyckades hon övertala mig att pausa för lite lunch.



Underbara crepes med varmrökt lax. Yummy.



Och tur var väl det, för efter drog jag med henne till både MrsH, Zadig & Voltaire, Maroushka de Margot, Bottega veneta och Mulberry.
Inte ett passande fynd i sikte..

Camilla hade planerat att träna efter vår shopping, nu orkade hon knappt gå till tunnelbanan.
Men i väntan på att bli upplockad av Kristian så sprang jag snabbt in på Bruuns Bazaar och då hände det grejer.


En perfekt svart cardigan med tryckknappar, precis vad jag behövde!


En ubermjuk långärmad tröja i hotpink, PRECIS vad jag ville ha!!

Den som söker finner...till slut!


Dagens



Tröja - H&M
Svart veckad kjol - Åhléns
Grå knästrumpor - H&M
Stövletter - YSL
Halsband - Antikt
Armband - Bottega Veneta och Marc Jacobs
Ring - Bvlgari





NK here i come!

NK rean har äntligen satt igång.
 Nu kommer jag att bli dödligt besviken om den är dålig! Om man ska vänta på nåt så här länge så får man inte bli lurad på konfekten så att säga.
Sminkborsten i en hand och ostknäckemacka i den andra, skynda fynda..

xx



Prenumerera på Evert!

Följ min blogg med bloglovin

Ni vet väl att ni kan prenumerera på min blogg genom bloglovin?



Jobb för Brent Cross shopping centre

Jag fortsätter att dela med mig lite av mina olika jobb jag har haft den senaste tiden.









Jag slog mitt slag för miljön när jag gjorde en kampanj för Brent Cross shopping centre. Bilderna satt bland annat på de flesta av alla Londons tusentals bussar och på stora billboards längst motorvägen.  Det handlar om ekologiskt mode och vid invigningen fick jag äran att plantera ett träd utanför ingången.

Den här typen av jobb ligger alltid nära hjärtat.


Herregud vilka byxor Kling!




Nu har fröken Kling verkligen slagit huvudet på spiken. De braxorna är to die for!
Me love!

But Why?

Folk frågar mig ganska ofta varför jag döpte min blogg till Evert?

Nu en gång för alla ska jag redovisa min tankeverksamhet i bloggnamnsfrågan.

Jag har en extrem förkärlek för gamla gubbnamn. Gösta, Evert, Gert, Sigvard, Lennart.. ja ni förstår.
Som mina trogna läsare vet ska jag döpa min framtida mops till Torsten. Mopsen Torsten, gulligt va?
-Tooooooooooorsteeeeen, kom hit min lilla Torst!
Jättebra!

Jag ville inte heller döpa min blogg till mitt namn eftersom jag hela tiden kopplar ihop det med jobb.
Tess Montgomery eller Tess M är ju trots allt mitt modellnamn. Jag heter egentligen Therese Lovisa Anna Maria Montgomery.
Men Tess är lite lättare för engelsmännen att uttala än Treeeeees, som Therese blir när de försöker. Urk!
Värst namn har ändå en tjej i min agentur som heter Anel, kan ni tänka er det med brittisk klang..

Min sista anledning var att jag inte riktigt visste vad jag ville skriva om i bloggen, så jag ville inte flörta med någon speciell genre utan lämna alla mina dörrar öppna. Det är inte så kul att behöva byta namn på bloggen efter humör heller, eftersom jag hoppar mellan flera ämnen från dag till dag. Ibland blir det massor med faaaaashiiiiiooon och en annan dag enbart livsbetraktelser eller bloggrecensioner.

Därför heter Evert som han gör. Jag ser honom som min lilla rosa vän som alltid lyssnar.






Om jag vann på lotto




Jag sitter hemma, äter Tom & Jerry kex, lyssnar på Jack Johnson och funderar över livet. Kristian undrade vad jag skulle göra om jag vann 100 miljoner idag.


  1. Åka till Miami idag, första flyg i första klass, med kristian såklart, plugga kan han göra på planet. Sen åker vi raka vägen därifrån till New York den 14e.
  2. Unna mig lite RIKTIG shopping i New York.
  3. Åka hem till London och packa ihop allt jag har och flytta hem till en nyköpt lägenhet i Sverige. Gärna en 2a på ca 65 m2 på Nybrogatan med högt till tak, balkong, kakelugn och vackra stuckaturer.
  4. Alla mina småsystrar skulle få varsin lägenhet var de ville i Stockholm. Jag får sätta en summa så att de som väljer utanför innerstan kan ha lite mer utrymme istället. Marina får skjuta på sitt lägenhetsval till hon är 18 år gammal.
  5. Jag skulle köpa mammas lägehet, renovera upp den och sen skulle hon få bo där resten av livet.
  6. Pappas familj skulle få en riktigt trevlig semesterkassa och annat smått och gott.
  7. Jag skulle anordna en stor fest för alla mina vänner och flyga över de som bor utomlands.
  8. Resor i massor, Brasilien, Kenya, Japan, LA, Peru, Maldiverna med Kristian.
  9. En Minicooper att brumma runt i här hemma. Jag är tyvärr fortfarande tvungen att ta körkortet själv..
  10. ..sen skulle resten av pengarna hamna där det kan växa och frodas. (Inte det lättaste i dessa tider). Så att det kan finnas ett fint litet kapital till när jag har bestämt mig vad jag vill syssla med.
Nu har jag aldrig spelat på lotto, så att jag skulle vinna är en omöjlighet, en man mår bra av att drömma!

Vad skulle ni göra?



Hej mitt vinterland



Vintrig utsikt från takterassen.
Hela dagen har spenderats på Créme med en bunt andra frusna själar.
Jag har ätit världens största chevre chaudsallad, den tog aldrig slut! Nu har jag ont i magen.

Ikväll planeras det bio med Jossan. Jag skulle vilja se "Patrik 1.5" eller "Låt den rätta komma in". Jag diggar boken och filmen ska enligt alla vara riktigt bra. Hon vill nog hellre se Australia, men jag har svårt för Nicole Kidman efter den där Chanelreklamen "I love to dance.." Krääk!


Jag och min lilla cyckel.

Idag var det inte faaaashiiiiiion på tapeten utan enbart värme.
Den hederliga gamla dunjackan kommer från Paul &Friends, jeansen från Sass and Bide,  pälsstövlarna från Tecnica, cashmeremössa, vantar från ett stånd på Norrmalmstorg och balenciaga väskan.

Myyyyyys!

Bilder från jobbet

Jag har lagt in en ny kategori som heter "bilder från jobbet". Jag tänkte visa upp lite bilder från olika jobb jag har gjort. Både bakom kulisserna och resultatet.
Jag tänkte lägga upp ett jobb lite då och då så att ni får känslan av vilken typ av jobb jag vanligtvis gör.



xoxo

Wedding bells?














2 gamla bröllopsjobb. Kul att se sig själv i THE outfit..

Har jag berättat?



Att jag fullständigt älskilälskar Tom och Jerry kex?!


Kvällens


Mysig H&M klänning


YSL bootsen med grå mysstrumpor.

Hemma igen!

De andra gick ut, men som jag lovade gick jag hem. Duktig Tess!

Vi har ätit middag och spelat spel hemma hos CC.
Jättegod middag och kul sällskap. Vi spelade ett spel som hette "trodde du ja" eller nåt liknande. Sjukt kul, lite sanning och kånka över det hela.


André åt rå potatis


Det blev ansiktsmålning


Autografer på armarna


Hampus har mjöl i ansiktet

Äta senap?


En mumie till bordet


Hanis gör Greven


Jag fick bl.a. äta mjöl, urk!

Ja, som ni ser var det en kväl med många skratt. Men nu är jag glad att ligga brevid pojkvännen som kollar på hockey i sängen.




Hur mycket längtar jag inte?



När jag ser snygging LINN i New York



och cooling Sofi i Kapstaden!

I can't wait!!

Nån som har lite mer aktuella shoppingtips för NYC? Jag har inte varit där på ett tag nu så jag gissar att det finns mycket roligt nytt.

Hmm..

Kan jag ha blivit länkad måhända?

Ska ni ut ikväll förresten? jag hade ju totalt missat att det var utgångsdag idag. Men jag håller på mitt nyårslöfte och ska inte låta mina klackar klappra upp för trapporna på stures. Icke sa Nicke!
Får jag gissa att alla kommer att klä ut sig till 18åringar på maskeraden på laroy ikväll?


Onödiga tider

Snacka om att jag har en helt onödig existens just nu. Jag bara driver runt, fikar lunchar och går på reor. Nyttiga grejer det där!
Jag får väl skylla på kylan för att det faktiskt är för kallt för att göra nyttiga saker som att promenera runt djurgården eller åka skridskor.
Jag har ägnat största delen av tiden åt att filura hur jag ska smyga mig in på NKs förhandsrea imorgon. Man måste ju ha det där svarta nyckelkortet och jag som precis har fått det första skruttiga vita. Varför skaffade jag inte ett tidigare? Argh!

Nu ska jag samla ihop mitt onödiga jag och dra mig över till Cissis lya för lite middag med spel.





Godnatt mina vänner



Vad var det jag sa...



Skye Stracke

Kommer ni ihåg när jag sa till er att hålla ögonen öppna efter den här tjejen..
I know a good one when i see one!

Fy sjuttsingen!

Är det kallt ute idag eller vad?

Jag är nog den enda som cycklar ner på stan i det här vädret. Jag åkte förbi en fönsterruta och kunde inte hålla mig för skratt. Vem annan än jag cycklar i nya YSL boots?

Jag och Camilla körde en sväng på NK och sen blev det Yogi te på Mocco, när vi blev hungriga blev det vår favvorestaurang Sushi huset. Det var så svinigt kallt att vi genade genom sturegallerien på vägen tillbaka och jag drog mig så extremt mycket för att cyckla hem att vi fastnade på Le Café istället. Så vi fikade i princip från 13.30 till 18.00. Myspys!

Nu sitter jag och Kristian och tittar på en gangsterrulle med elementen på högsta stek.




Hoppas ni har bra element hemma mina vänner, annars dra tag i nån mysig och värm er under ett stort fluffigt täcke.

Almost 2 years on..

Det är runt de här dagarna som jag har bloggat i 2 år!

Jag hade bloggen på en annan portal första 1 1/3 året, men de krånglade så mycket så jag var tvungen att byta.
Som synd är var jag inte tillräckligt teknisk för att flytta över mina inlägg och den bloggportalen finns inte kvar längre. Jag har dock sparat det mesta på min dator, så jag tänkte gå igenom alla de inläggen i dagarna och se om jag kan hitta lite gamla roliga grejer.

Tillsvidare får ni se mina nyårsklänningar för de tre senaste åren


2006 - Guldig klänning från Warehouse, jag har faktiskt aldrig använt den igen, men jag älskar den!
MYCKET lockar i håret och MYCKET nykär i Kristian.


2007 - Inte så smickarnde bild och inte min favvoklänning. Från Topshop, har aldrig burits igen heller. Men skorna från Chloé är fortfarande favoriter. Väska från DKNY och halsbnad från Monroe.


2008 - Ni vet var den är från och vad jag bar till den. Den var ingen favorit från början och jag tänkte byta ut den flera ggr, men nu älskar jag den och så verkar även alla andra göra.

Jag har även sorterat min inlägg lite bättre, så nu borde det mesta ligga under rätt kategori. Jag vet att min "Sök i bloggen" funktion inte funkar, så det blir mitt nästa bloggdesignprojekt. Sen kanske ett nytt utseende skulle vara kul såhär till det nya året?

I will fix!

Degig lördag

Det är så skönt att ligga här ute på Ekerö och bara dega.

 Vi har ett minispa i källaren så jag börjar varje dag med ett långt dopp i bubbelpoolen och kanske lite bastu om man känner för det. På sommaren finns det även en utomhuspool att svalka sig i när det blir för varmt.
Men ikväll tror jag att jag ska dra mig in till stan en stund iaf. Lillesyrran ska ha tacokväll och jag gissar att hon inte bara vill ha FF utan även SSF, så jag snor en skjuts med Steffi och kanske äter lite inne i staden istället.

Jag har totalt tappat lusten att gå ut, jag har faktiskt inte haft så kul ute på senaste så jag föredrar att vila partyskorna ett tag nu. Det blir nog lite utgång sen i New York iallafall.

Jag har börjat få lite livsångest, jag är 26 år gammal och borde börja tänka mer på framtiden.
Inte för att vara så, men om jag hade bott i Norrland istället hade jag nog varit på min andra unge ungefär nu. Fler och fler människor i min omgivning börjar förlova sig och slå sig till ro. Jag tror att min Londonbästis Bailee kommer att visa upp en vacker ring vilken dag som helst nu.

 Men hur gör man sånt när man bara reser, jobbar, shoppar och festar hela tiden?
När kommer den punkten då man överger allt det som är för stunden och börjar fokusera på framtiden?

Jag säger absolut inte att jag vill göra hela förlovning-giftermål-barngrejen nu, men jag börjar komma på att jag faktiskt vill göra det. Och jag vet även att jag vill ha 2 barn mellan jag är 30 och 35, för sen börjar alla riskerna.
Jag kommer redan ha problem eftersom jag har så extremt smala höfter, så det känns dumt att jinxa det mer än nödvändigt.
Jag vill även vara gift i minst 2 år innan jag får barn, det är en stor omställning i sig.

Så om jag ska ha ett barn vid 35, så kan jag ha det första vid 32, vilket betyder att jag måste gifta mig vid 30, och det betyder att jag måste förlova mig vid 29. Holy Shit! Det är bara 3 år dit!!

Bäst att passa på att Resa, Jobba, Shoppa och festa så mycket jag kan innan dess!



Kuligt!

 När jag har tid över och vill le lite tycker jag att gofugyourself är riktigt bra tidsfördriv.

Som Perez Hilton men för mode.




Vad hände med stackars Hermione? When magic goes oh so wrong!


Finn ett rätt! ..om du hittar något?


Vi har alla alltid längtat efter att få se Paula Abdul som en liten trumslagarpojke.

Känns det inte bttre nu? Trots deras pengar och looks, så är de vanliga människor som gör mindre eller, hrm, större misstag när de, eller deras stylister, dyker in i walkin garderoben.

Money cant buy style because style costs nothing.

Familjen Cigarett

När vi tjejer var yngre rökte vår mamma HELA tiden.



Vad tror du fröken sa när lillasyster Nikolina målade det här porträttet av vår familj?
Jag är förvånad att skolan inte kallade till ett allvarligt samtal..

Julen i bilder




Julafton spenderades mestadels i bilen, tur att syrran har körkort!




Utgångsoverload



Nyår.
Hepp då var vi klara för den här gången.


The last outfit of the year



Så här ser klänningen ut när den inte är uppochner. Pärlor och fjädrar - Glammigt värre!

Klänning - Warehouse
Skor - Louboutin
Väska - YSL
Armband - Bottega Veneta
Ring - Bvlgari
Halsband - Antikt

Det ska börjas i tid

Jag var vain redan då



Läppstiftstekniken har väl förhoppningsvis blivit bättre med åren..

Mig hjärta Stureplan.se

..och Stureplan.se hjärta mig.



JAG HAR MUTAT DEM! Hehehehe!

Bilder - Stureplan.se

Jag älskar!

Spotify!




Let me be a rockchick for a few minutes..

Nyårslöfte nummer 5

5. Jag ska gå på många mysiga middagar, afterwork och andra sociala tillställnigar och dra ner på nattklubbshänget.
När jag går ut och klubbar ska jag vara hemma innan klockan 03.00 och inte känna mig tvingad att hålla takten med de andra, jag väger ju bara 45 kg för jösse namn. Min hud, kropp, hjärna och garderob kommer att tacka mig för det här löftet!

Så där satt de alla 5!
Nu ska här jobbas för att hållas.



Så här kul hade vi kl 22.00




Tur med den där handen där, jag har en ostadig Bella under mig som lyckades missa stolen och tog tag i närmaste stadiga, dvs mig! Haha!

Gott nytt på er!

Jag ska rota fram en bild på min klänning och festligheterna senare.
Men nu ligger jag fortfarande i sängen ute hos pappas familj på Ekerö, det är så mysigt att bli ompysslad och bara vlla in det nya året.
xx

RSS 2.0