Om mig..

image55


Jag har fått en massa nya läsare på bloggen, mycket tack vare söta Stephanie och Nathalie på "passionpourmode".

Därför tänkte jag förklara lite mer vem jag är och vad jag gör..

Jag heter Tess, som ni nog har förstått.. jag är 25 år, vilket ni antagligen även hajjat det med. Jag bor i London sedan 3 år tillbaka, där jag jobbar heltid som modell (MOT). Dvs jag jobbar som modell hela dagarna varje dag i veckan. Jag understryker detta eftersom folk alltid frågar vad jag gör mer.. men inget mer, jobbmässigt allså. Jag är ju även skaparen av Evert och jag har bloggat sedan februari -07.

Eftersom jag reser mycket med jobbet, framförallt Hamburg, New York och Sydafrika, samt har familj och pojkvän i Stockholm så är jag kanske inte lika "svenskinriktad" som många andra bloggare. Mina priser blir alltsom oftast i pund eller dollar om jag rekommenderar ett plagg eller rolig liten grejamoj. Detta är eftersom det enligt mig faktiskt finns mycket bättre butiker i London i allmänhet. När någonting nytt öppnar i stockholm så kommer ändå 25000 andra bloggar att skriva om det. Eftersom modet i London och Stockholm ofta skiljer sig så är det kul att stå med en fot på vardera sida och kunna jämföra och förutspå.

Detta är en bra sida om ni vill få ett bättre hum om hur mycket någonting jag skriver om kostar. Annars så ligger kronan på ungefär 14kr = £1, men det ändras ju hela tiden.

jag är ingen miljonär, även om jag hoppas på att nå dit inom en viss framtid. Men jag är en ebay fyndare och sample sale lover. Så jag kan njuta av bättre märken ändå. Jag försöker att ge så mycket tips som möjligt..men tyvärr så sker det mesta i London. Däremot så tänker jag vara snäll och lotta ut lite saker när bloggen har kommit igång ordentligt.

Jag har turen att träffa otroligt mycket roliga människor genom mitt jobb. Bl.a. modeller, make up artister, fotografer, tidningsfolk, artister, skådisar..och gud vet vad. Jag försöker hålla ett öra öppet konstant och dela med mig av mina lärdomar.

Jag har även 4 småsystrar, vill ha en pug (mops), en viss förkärlek till klänningar och kjolar, just nu dille på hårband, jag dansar ballet när jag hinner och går på yoga nästan varje dag. Jag är besatt av horoskop, saltlakrits och råbiff?!..
Jag är enbart 166cm lång (har dock inte påverkat min karriär nämnvärt..) Jag har varit modell i 18 år.. jag väger 45 kg utan att ha ätstörningar och har strl 35 i skor. Perfekt för det finns alltid kvar på rea..

Jag hade ett stalker ett tag i London, så jag fick flytta.. Jag har bott i Florens under en tid. Jag får nästan inte gå ut när jag är hemma i London så om jag verkar smått alkoholiserad för tillfället så är det för att jag har en månad ledigt här hemma i stockholm och försöker ta igen allt jag har missat det senaste året. ;)

Jag planerar att flytta hem och joina er här i Svedala inom ett par år.. Stockholm är ju trost allt en av de finaste platserna på jorden!

p.s.. av nån aledning börjar killar tala väldigt låååångsamt när de får reda på vad jag jobbar med.. jag är varken döv eller dum..så lägg ner fördomarna boys! Tjejer är mycket bättre på att vara vettiga och gulliga i allmänhet. Speciellt svenska tjejer! 

Me like you !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0