Bad hairday



image10


Jag har verkligen snubblat över en livräddare idag och då menar jag inte en Baywatch hunk.

image8
Saken är den att jag hade 4 castingar i helt olika delar av stan. Den sista var för Aussie haircare och krävde "fantastiskt hår" . Speciellt eftersom den är värd en massa pengar så kändes det lite extra viktigt. Så jag gick upp tidigt och slängde håret på rullar imorse. Saken är den att det blåser som jag vet inte vad här för tillfället. Så jag stoppadde in håret i en jättestor mössa. Jag såg ut som en rastafari..
 
Håret såg grymt ut på den första smyckecastingen, ok ut på recallen för Newlook och hemskt ut när jag hoppade in i ett provrum på väg till Aussie för en touch up. Shit, det stod mellan att hoppa in för en snabb blowdry på nån salong eller skynda in på Boots och rota runt.

Så kom jag på att jag läste nåt i Marie Claire om torrshampoo..  så jag panikköpte ett märke som heter Batiste och ser ut som något en gammal tant skulle använda. Luktar som en gammal tant med.
MEN.. det var helt enormt bra!! Mitt platta mösshår fick världens lyft. Jag vet att jag låter som en reklamfilm, men det var typ som om ett ljus kom ner från himlen och transformerade håret till änglahår.

image9



Detta är numera ett måste i min stora Botkier väska. Och castingen, den gick apbra. Pojkvännen har redan önskat sig en ny tv om jag får jobbet. Haha!


Min kära väninna Mel fyller år imorgon och ska ha ett stort party på "Trailer Happiness" i Notting Hill imorgon. Så jag köpte det här lilla armbandet till henne. Jag måste erkänna att jag gillade det så mycket att jag köpte ett till mig också.. tidig julklapp från mig själv. Det lär bli många såna, jag har varit jättesnäll!

Jag hittade det på River Island. Den butiken är faktiskt riktigt bra på smycken. Kläderna är oftast snygga,men dålig kvalité.. värt att titta förbi dock.

Boots  är en butik som har ALLT man kan behöva i skönhets och hygienväg. Ett måste om ni kommer hit till London!

(Ursäkta det stökiga vardagsrummet på översta kortet..Jag ville bara skryta lite om håret.. hihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0