Arrrg!




Idag skulle jag kunna ha sönder någonting med mina bara händer. Det har varit en frustrerande dag!

Jobbet idag skulle vara ett enkelt in och ut jobb på ett par timmar. Piece of cake..

Jobbiga saker:

Jag var tvungen att gå upp 05.30 för att vara på jobbet 07.00.

När jag kommer dit får jag stå utanför och vänta i 45 minuter.

Väl inne visar det sig att de kallade mig en timma för tidigt.

I make och hår är klienterna jättestressade och stressar de stackars makeup artisterna så de nästan kissar på sig.
Hur kul är det att få håret borstad av någon som gör 5 saker på en gång? AJ!

Kl 12 när jag ska vara klar, är vi halvvägs och de vägrar betala övertid. Jag får stanna till kl 15.00.
Kul jag som hade bokat fika med en kompis.

Till lunchen tar klienterna ut alla modellerna (som för övrigt började kl 10.00) på lunch, förutom mig eftersom jag måste göras iordning till nästa bild. Jag får en pytteliten macka att äta i sminket. Sen får jag vänta på dem i 45 minuter.

Fotografen är otrevlig och stressad. Jag hoppades in i det sista att han skulle ramla över kamerasladden.

Det finns ingen toa i butiken vi plåtar i så jag får hålla mig i 1½ timma till jag kan springa in på en närliggande restaurang.

De avslutar med att dränka mig i ett badkar. I mina egna underkläder (Jag ville ju inte vara naken) Jepp alla castingarna efteråt var det bara att glömma.

För allt det här betalar de bajs och försöker boka mig till fredag också. Jag sa NO WAY! till agenturen så nu är de arga.

Ännu mer efter att jag inte ville göra ett jobb där de skulle måla mig med en spritpenna i ansiktet. Agenturen tyckte ju att det nog går bort till måndagen. Men ska jag gå omkring med svarta streck i fejjan då under hela helgen?

Vad händer med världen?

Nu tänker jag bädda ner mig i sängen med säsong 2 av heroes och kanske kravla ur tidigast imorgon eftermiddag.

image420
Fuck today, tomorrow is a new day!

Kommentarer
Postat av: Matilda

oj vilken dag.. lider med dej.. ibland blir allt bara fel.. så önskar man att det snabbt blir en ny dag..

2008-04-16 @ 19:02:49
URL: http://ombytlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0