Otursdag?

image399


Idag har varit en av de där dagarna då allting går lite fel hela tiden.

Det börjar med att jag tänkte åka till min första casting lite tidigt, så att jag slapp komma i sista sekunden till min andra casting. Saken är den att vi modeller är lata och kommer alltid i sista sekunden. Så kommer du prick när den slutar med de andra 100 som tänkte som du så får du vänta och vänta.

Iallafall, när jag då tyckte att jag hade så lång tid på mig och var i så god tid till min första casting. Jag var 1 ½ timma tidig.. Den började kl 10, men min tid var 14.40 och jag var där vid 13.10. Så får jag vänta, i EXAKT 1½ timma!
Det blev 14.40 på minuten, trots att det bara handlade om att det var tjejer i kö framför mig.

När jag sedan ska åka därifrån så tar bussen en konstig sväng, så jag hoppar av och går med raska steg till tunnelbanan, bara för att upptäcka att tunnelbanan är borta! Som en sån där konstig dröm.. Jag hoppar på nån replacement bus och får åka till en station mycket längre bort. Så därför kommer jag ändå i sista sekunden till min andra casting, och får vänta såklart.

Enda dagen jag inte har kontanter på mig, så har såklart kortläsaren gått sönder på Pret-a-manger. Såklart är den närmaste bankomaten en man får betala för när man tar ut pengar. Bara småsaker, men irriterande sådana. Nu ska jag bara ner till gymet och hoppas att inte mitt springband löper amok eller liknande.

De positiva sakerna idag :

Jag och Mel hade en mysig fika

image400

Mel är ALLTID snyggt klädd, sen att hon är kalassnygg själv hjälper ju en del!

image404



Min charcharel kjol jag köpte på ebay kom

image401image402
Nya skorna och ett James Perse linne får vara med

Min Asos klänning jag köpte på Ebay kom

image403

Måste ju pröva hela looken. Skärpet är ett vintageköp och skorna är från Office för 2 år sedan.

En liten present till pojkvännen kom




Allt som allt blev det en ganska bra dag ändå!

Ps. Nu kan ni köpa mig på Asos också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0