Tess the Showgirl!



Idag kom sommaren till London!


Jag sprang ut i en kjol, svart linne och min skinnjacka och trodde att det skulle bli kallt. Men tvärtom så var jag tvungen att ta av mig jackan direkt. Det har varit ungefär 20 grader och sol här. Avis nu va?
Tyvärr så ska det regna imorgon och snöa! på söndag. Vad händer med världen egentligen?

Den polska ölcastingen var något udda.
De ställde upp oss 6 tjejer på rad och fick oss alla att dansa och sjunga i takt, typ prewar revy. Och casting directorn var på riktigt dåligt humör. Han skrek och gormade. Jag var tjejen som log för mycket och så ut som en modell istället för en showgirl. En annan tjej vickade på höfterna fel. En tog för lång tid på sig att lämna in sina uppgifter. Ja vi alla fick oss nog en känga, Inklusive den stackars receptionisten utanför. Jag ville bara stoppa honom i en låda och peta på honom med en pinne.

Det är i såna lägen det gäller att stänga av alla känslor, göra sitt bästa och gå ut och njuta av solen.

Steffi hade superdupertur idag.
Jag skulle gå med henne till banken och hjälpa henne prata med dem om pengarna som blev snodda, men när vi kom dit så var det redan fixat. Alla pengarna är tillbaka på kontot, jätteskönt! Så vi firade med en 30 min shoppingspree på H&M.

Eftersom det var på steffis lunchrast och vi hade ytterst lite tid, så slängde vi runt i hela butiken som galningar och drog åt oss allt som såg ok ut. Rusade in i omklädningsrummet och provade allt som 2 så tasmanska djävular. Personalen gillade oss inte.. Därför blev det 6!! toppar för mig. (jag orkade inte ta av mig kjolen..) Kanske ska shoppa enbart underdelar nästa gång. Hm..
Jag lyckades fynda nästan alla fina topparna för £10 /st. Det är då man är nöjd när man kliver ur butiken. 


Äntligen är det helg, och det enda jag har inplanerat är att tvätta fönstrena. Spännande va? Jag var ute så mycket förra helgen, så jag ska ta det lite lungt med lite yoga och mycket påtande hemma. 
Nu ska jag äta lite tonfisk och lime kakor. Säga vad man vill om den engelska maten, men M&S har den godaste, bästa och mest hälsosamma färdigmaten jag någonsin träffat på.

Hur var vädret hemma i sverige i dag? 

image392

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0