Me love Charl!

Idag plåtade jag med en av mina absoluta favorit fotografer.

Han är en cool gaykille från Kapstaden som går under namnet Charl. Varken mer eller mindre a lá intressant människa.

Jag har plåtat med honom ett antal ggr förut och varje gång har minst en bild hamnat i min bok. Så numera är varannan bild från honom. Tex den till höger här på Evert!


Mitt headshot är av Charl såklart..

Vi började med att köra hans typiska Italian Vogue stil. Han gör både mejk, hår och styling själv när han plåtar. Han har sin vision, så han kan liksom inte blanda in nån annan. Så han har blivit en hejjare på smink och hår. En av de bästa jag vet även där.
Det var allt från kort lila klänning på en brygga, till svart liten bowlerhatt mot ett fönster, sådär Coco Chanel.


En klient favorit

Men sist släppte vi loss ordentligt. Vi bestämde oss för att göra något lite mer extremt, så han gjorde mina ögonbryn kolsvarta, sotade en mörkgrå skugga upp till brynet, tonde ner läppar och kinder så att de blev helt neutrala och korvade upp håret i en cool typ tysk ölkvinna frisyr, fast mindre prydligt. Det med en kappa med stora guldknappar gjorde att jag såg ut som hämtad från nån gammaldags tysk krigsfilm. Väldigt edgy och himlans coolt!



Jag får bilderna om ett par veckor. Jag kan inte vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0