Tankar om kräks

Hela dagen idag har jag gått omkring och varit rädd för vinterkräksjukan. Om någon stackars människa har kommit lite för nära så har jag tagit ett stort gasellhopp in i närmsta butik för att komma undan de inbillade bacillerna jag nu tror att alla bär på.
För det skulle ju vara just typiskt, jag har ju typ fått varenda annan jobbig sjukdom i världen sedan jag kom hem från London.

Jag avskyr att kräkas, det är nästan en fobi. När jag var yngre var jag helt livrädd för allt som kunde framkalla kräkningar som gammal mat, karuseller och sprit. Det är en av anledningarna till att jag knappast drack något innan jag fyllde 20.
Sen tog det ett par karatefyllor för mig att förstå att en fyllekräkning kan vara hur trevlig som helst om man verkligen mår dåligt.

Men ingen vinterkräksjuka, det känner jag verkligen inte för!

Har jag jinxat mig själv nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0