Internet bland bergen!

Tjena tjena, nu har vi hittat en bar med internet.

Lustigt nog ligger den precis brevid vårt hotell, och vi som har letat överallt utom just här. Så nu sitter vi och ölar och smirnoff icar på afterskin! Bra skit!

image209

Först när vi kom hit så fick vi vänta på transfern i Geneve i 2 timmar, sen var stugan det ruttnaste lilla råtthål du kan tänka dig. Jag tog ett varv in och raka vägen ut och vägrade gå in igen. Tänk dig en kåkstad i alperna och du har rätt känsla.
Så jag och pojkvännen flyttade resolut in på hotellet brevid istället. Fortfarande ingen lyx, men åtminstone lite bättre. Så om ni kommer till Meribel, välj 4 stjärnor eller uppåt! (Skulle nog föreslå att åka till Courchevel istället).

image210

Vi har liftpass som täcker alla tre dalarna. Meribel, Courchevel samt Val Thorens. Du behöver aldrig åka en backe mer än en gång! Skidåkningen är helt fantstisk!! Det var supersoligt igår och det var den bästa åkningen jag någonsin haft.
Vi hoppar över att hänga med de som vi åkte med för de är engelsmän och gillar bara sunkiga hak och ligger mer i backen än vad de åker. Åk ALDRIG med engelsmän och ännu viktigare låt ALDRIG en engelsk person boka en resa åt dig.

image211

Jag har hittlis klarat mig med att ramla bara en gång. Då hade jag fel skidor och för stora pjäxor, jäkla nybörjarmisstag! Så jag kände mig totalrutten efter att inte ha åkt på 4 år.
Men så fort jag bytte till ett par killigare rossignolskidor så gick det hur bra som helst. (Kanske inte proffs än..) Men jag glider med stor elegans ner för varenda backe..typ.

Skiduthyrarna här är supersexistiska. De kollade på mig och tänkte blond tjej, hon vill säkert ha ett par söta skidor som hon kan snigla sig ner för backen med. De var vita och ljusblå! Välj aldrig tjejskidor. De suger!! Jäkla ojämställda skiduthyrningsfranskuschlingar!

Men nu kör jag som en hel karl!
Köpte f.ö ett par Oakley Stockholm. Haha, jag kommer inte ifrån Sverige! Jag blir omedvetet dragen till allt som har med vårt avlånga land att göra.

Nope, nu ska jag vina lite, jag hoppas på att rapportera lite mer så snart som möjligt!

image212


Rosiga pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0