Nya invånare på min crémehylla

jag glömde ju att visa vilka bra grejer jag köpte när jag var på Heathrow senast!

Estee Lauders Advanced night repair

image285

Jag har alltid sett den här lilla bruna burken i min mammas sminkskåp. Jag tror faktiskt att flera av er har sett den här flaskan förut för den har funnits i 20 år nu. Jag har alltid trott att den var för äldre hy så därför har inte tanken slagit mig att pröva den förut. Men så är det inte alls. Alla åldrar, alla hudtyper står det på den.

Den är inte en typisk antirynkcreme utan även en som förebygger för framtiden. Det är det vi runt 20-25 behöver. Vi vill fånga rynkorna innan de uppstår helt enkelt. Im sold!

Jag kör på den på kvällen före min vanliga nattcréme och jag måste säga att huden ser lite gladare ut på senaste.

Mest så tycker jag att det känns bra att ha 20 års beprövad formula i en grymt snygg retroflaska stående i badrummet. Ett stycke skönhetshistoria helt enkelt.

Vad jag också köpte var en tinted moisturizer. Jag använder bara foundation om jag ska ut eller om jag jobbar så i vanliga fall går jag helt utan. Så jag frågade runt lite bland make up artisterna om vad jag borde lägga på de där dagarna då huden ser lite grå och ledsen ut. och jag fick ett enhälligt svar:

DayWear Plus
Multi Protection Anti-Oxidant Moisturizer SPF 15 Sheer Tint Release Formula

image286
När jag först provade den så såg cremen helt grå och gyttjig ut, men så fort jag smörjde på den så fick den en jättefin färg så smälte direkt in med min hudfärg. Den är superlätt men får en samtidigt att se frisk ut utan att synas.
Ett plus är att den har både spf och att det faktiskt i slutändan är en fuktighetscréme. Å så luktar den gurka!


Min hy är ganska känslig för förändringar men båda de här crémerna har funkat jättebra.
Man måste verkligen våga prova ibland!



Kommentarer
Postat av: Lou

Har något kul hänt idag? ;D
Ha en trevlig kväll! (:

2008-02-28 @ 20:48:14
URL: http://cigaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0