Fördomar!

I mitt jobb så finns det ett stort problem som inte många vet om. Förutom att folk tror att jag är korkad, så ser ofta en konversation ut så här:

-Hej, jag heter..
- Hej, jag heter Tess, trevligt att träffas..
- Så vad gör du?
- Jag ..hrm.. jobbar som modell.
- Vad gör du mer?
- Inget mer..
- Kul för dig..

konversation slut den andra personen går..
Man mår inte så bra efter en sån konversation. Var det sista ironi? i många fall är det inte så trevligt menat. Speciellt om den som frågar är tjej.
Kan inte bara alla lägga ner, jag tänker börja säga att jag jobbar i Media istället. Jag måste bara läsa på mig lite om mitt låtsasjobb först. Bara för att slippa bitchet!

Alla tjejerna jag känner från jobbet är otroligt ödmjuka och gulliga. Det är bara de nya, unga tjejerna som tror att de måste vara bitchiga. Men det försvinner efter en månad eller 2. Nu är min agentur kända för sina trevliga modeller och det är lite av en image.
Men jag tycker att det är ganska "ute" med diviga bitchiga bruttor.

FRAM FÖR FLER GULLIGA MÄNNISKOR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0