Blommor och blad!



Jag och Emma begav oss iväg till Columbia road flower market.

Marknaden, som ligger nära Old street, är öppen mellan 04.00 och 14.00. Om du är där precis innan två så säljer de ut alla blommorna jättebilligt. Så vi hängde runt lite, drack kaffe och åt friterade räkor och väntade på att få göra våra fynd.
Tillslut lyckades vi deala till oss två st Thailändska blommor i kruka för £5 och 3 buktetter blandade exotiska blommor för £9.
Riktigt bra kap!



Efter att blommarknaden stängt promenerade vi Brick Lane ner till Spitafield market. Vi såg ut som två vandrande trädgårdar!
Där nere mötte vi upp Mel och hennes kompis och åt en jättegod organisk lunch på Leon.
Spitafield market är en kläd- och designmarknad som har otroligt mycket intressanta saker. Men vi hade smärre problem att ta oss runt med våra stora fynd så Emma tröttnade och tog med sina blommor på Yoga istället.



Som tur var hade Mels vän med sig sin bil så jag fick skjuts inklämd mellan hennes nya bord och min djungel.
Vi åkte till Northcote rd och jag drack en äppeljuice (jag kör en vit vecka..) och tjejerna drack lite vin.
Sen med en sväng på gymmet och toppat med en stor sallad så hade jag en mycket nyttig och grön dag. (förutom räkorna då..)





Om du är här en söndag morgon och kanske är på väg hem från en festnatt så åk till Columbia rd istället och köp de finaste blommorna. Annars se till att vara där runt 13.00 så du har lite tid att titta runt innan ni börjar fynda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0