Huliganer, Fotografer och Allmänt krams.

Nu när jag är lite mer utsövd så kan jag berätta lite mer om Barcelonaresan.

Det började när vi klev på planet. Jag och klientens fru var de enda kvinnorna förutom flygvärdinnorna. Resten var fulla brölande fotbollshuliganer. Ja, Celtic spelade visst i Barcelona under tiden vi var där. Jag satt såklart inte med resten av teamet så det blev till att använda en vass tunga och hårda armbågar för att få sitta ifred. Det gick så långt att jag mutade de närmaste med min mat på planet om de kunde sluta sjunga (skrika) fotbollsvisor i mitt öra för bara 10 minuter.

Ölen tog slut efter halva resan och då blev det full kalabalik. Toalettbesök var bara att glömma om jag inte ville stå mitt i en urinoir. Jag var sprickfärdig när jag kom fram!

Hotellet var hur fint som helst, med pool och havsutsikt. Vi kom dit ganska sent så det blev pasta på nån kvarterskrog. Ingen hit direkt. Calltime för mig var kl 06.30 eftersom klienten tyckte att det var finurligt att göra make up och hår på hotellet innan vi började. Alla andra förutom make up artisten fick sova till 08.00. Trevligt..

image293

Första dagen plåtade vi i en marina som visserligen var mycket vacker, men sjuuuukt blåsig. Där stod jag i små jumpers och skakade. Det blev inte så mycket bättre när fotografen öppnar munnen och är en total idiot. Han kläcker ur sig - vad kort du är, du är inte direkt models1.  Bra start!

Jag förstod varför han sa så efter 10 minuter då det kröp fram att han egentligen är en BILFOTOGRAF! Han plåtar inte människor helt enkelt. Han hade ingen som helst erfarenhet av någonting, det var ett skämt!
 jag har aldrig jobbat med en så dålig fotograf i hela mitt liv. Eftersom han inte visste vad han gjorde lät han mig stå där i blåsten medans han pillade och fibblade. Efter 8 timmar och en ond hals så hotade jag att dra mig ur jobbet och åka hem.
Då fick fotografen en ordentlig utskällning av klienten och vi avslutade för dagen. Jag bäddade direkt ner mig och beställde roomservice, de kan glömma att jag sover bara 5 timmar inatt som jag gjort natten innan. Jag är en 8 timmarstjej.

image294

Dagen efter var fotografen mycket spak och kom fram tilll mig och bad om ursäkt och erkände att han behövde lite hjälp från mig. Så nu blev jag AD och produktionsbolag också. Inte mig emot!

image292
9.00 a.m

Jag guidade honom genom sista dagens plåtning, det var underbart soligt, men det blåste fortfarande storm. Men eftersom jag höll i trådarna så slapp jag frysa så särskilt mycket. Dock tappade fotografen 2!! kameror i marken så att de förstördes.
Jag har aldrig sett en fotograf tappa en kamera innan, det händer bara inte. Av någon underlig anledning så hade han 3 st med sig så vi klarade oss. Men oj vilken självrisk han kommer att åka på.

Jag hittade det här söta halsbandet på flygplatsen och jag fick en härlig cashmere tröja från klienten som tack för hjälpen. Det blev ganska bra ändå.

image295image296

Alla jobb är verkligen olika. Imorgon bär det iväg till Kapstaden, där mitt jobb förhoppningsvis kommer att bestå enbart av att vara modell. Nya äventyr..


Kommentarer
Postat av: maria

Jättefin tröja :)

2008-03-05 @ 16:03:15
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Michaela

Åh, det halsbandet kollade jag också på när jag sist var i Barcelona och ångrar nu ännu mer att jag inte köpte det! Den är jättefin och tröjan med!

Hann du se mycket av Barcelona? :)

2008-03-05 @ 17:10:47
Postat av: Tess

Hej Michaela!
Det är typiskt när man inte köper nåt och sen ångrar sig. Jag är inte riktigt säker på om jag gillar den lilla stenen som hänger under eller om jag vill ta bort den.. hmm.

Jag hann tyvärr nästan inte se någonting alls förutom just där vi plåtade i hamnen och i gamla staden. Jag vill verkligen åka dit på semester någon gång, för det lilla jag såg var verkligen jättefint!

kram

Tess

2008-03-05 @ 17:15:48
URL: http://evert.webblogg.se
Postat av: Michaela

Jag tycker att du kan prova att ta lös stenen försiktigt (om den går att sätta dit igen?). Tror att det blir finast endast med rosetten :)

Barcelona är verkligen helt fantastiskt så förstår att du vill se mer av staden :)

Och det där med att lotta ut lite saker låter som en alldeles utmärkt idé! ;)

2008-03-05 @ 18:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0