Kreativ dag!




image334image335
Idag bestämde jag mig för att pyssla lite hemma i lägenheten.
 Det är så mycket saker jag vill göra. Men jag vill samtidigt inte lägga ner alltför mycket pengar, för jag planerar inte att vara kvar här i London så väldigt lång tid till.
Men eftersom jag, som ni kanske har märkt, är lite av en shopoholic så har jag alldeles för lite förvaring och alldeles för mycket kläder, skor och annat krams.

Så äntligen slog jag slag i saken och köpte en byrå. När jag ändå var inne och lattjade på Argos så beställde jag även någonting jag har behövt och velat ha - En symaskin! Jag förstår inte hur jag har klarat mig utan en så här länge. Nu kommer byrån om en månad, men symaskinen redan på tisdag. Här ska sys!
Jag har ju plats för alla mina nysydda kläder nu..

Men jag slutade inte där inte! Jag har länge tänkt att jag vill ha någon form av anslagstavla i mitt sovrum. Ett ställe att hänga upp inspirerande bilder, tygbitar, kort på vänner och andra småsaker. Först tänkte jag bygga min egen med en träram och canavastyg så jag begav mig till ett byggvaruhus. Men när jag kom dit så kom jag på att det var ju mycket enklare och lika billigt att köpa en färdig tavla och nåla fast allt i den istället. Så fick det bli!

Jag kan ju erkänna att jag stod och såg allmänt förvirrad ut där i alla gångarna fulla med spik, rörmokarverktyg, knasiga sågar och diverse måleripryttlar. Som tur var förbarmade sig en ung kille i personalen över mig.

image336

Han tyckte att jag borde skämmas som inte hade en hammare hemma och hjälpte mig välja värsta mammuthammaren. (Jag känner mig som en hel karl när jag använder den..)
Sen frågade jag honom om spik till min tavla. -SPIK?! fick jag tillbaka. -Du ska inte ha spik, du ska ha en tavelkrok!
-Du äär ju totalt okunnig, hur klarar du att leva? Jag kontrade med att jag kan saker som han inte kan, men han kunde visst sy och sånt han också. Tusan! Varför jobbar en sån kunnig man på ett byggvaruhus?

Han fick totalkrupp när jag en tredje gång kom springande och ville ha hjälp att välja en glödlampa.
Jag var nog månadens jobbigaste kund.
Men nu har jag i.a.f. hammrat och grejjat och så här fint blev det!



image337

Resten som ska sitta på tavlan får växa fram av sig själv.

Kommentarer
Postat av: Matilda

åh så vill jag också göra.. har tänkt det länge men maken håller inte riktigt med mej där..haha men med lite övertalning får jag nog också en inspirationstavla..så småningom..

2008-03-15 @ 23:19:44
URL: http://ombytlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0