Måndag

image347

I vanliga fall är det skönast att ha alla castingarna på morgonen och förmiddagen. Om jag inte har typ 8 förstås.

Men idag så var jag en smula tröttis. Steffi fick en dum infektion och vi åkte in till sjukan för att få penicillin igår kväll. Det var inget jätteallvarligt, men hon hade en massa feber. Vi satt där till 2 på natten, och jag började överväga att krypa upp där på britsen brevid henne och snussa en stund.
.Vi ägnade åt oss gammal hederlig people watching när vi satt där och väntade. Man får se mycket knasiga männsikor på akuten en söndagkväll. Knarkare, galna tanter, folk med poliseskort och en och annan liten pojke med randig pyjamas och nallebjörn.
När det blev vår tur fick Steffi en hel påse vätska i armen. Jag kan ju berätta att man blir nådigt kissnödig av dropp! Hon fick ta påsen i handen och kila på damernas stup i kvarten.
Men hon mår mycket bättre nu och jag leker sjuksköterska så gott jag kan.

Nu ska jag springa in med äppeljuice och mango som lilla damen beställde.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0