Resprepp!

image299

När jag reser så här länge så känns det viktigt att preppa ordentligt innan.


Huden är den delen av kroppen som tar mest stryk när vi flyger. Eftersom det är vårt största organ så är det viktigt att vi försöker ta hand om den så gott det går. Jag kör alltid en peeling, lermask och en mjukgörande mask på dagen innan.

Eftersom jag inte hade min vanliga fuktighetsmask hemma så gjorde jag min egen. Jag mosar helt enkelt en halv avocado med lite olivolja och smörjer på. Huden blir verkligen jättemjuk och skön efter och det som blir över blandar jag med lite lime, soya, chili, salt och peppar och lägger på knäckebröd. Jättegott!

image300

Det andra jag gör att att packa ner en bra fuktighetscréme i handbaggaget. Huden behöver lite extra fukt under flighten. Lite överkurs, men väldigt skönt, är att ta med dig en vitaminspray och spraya på huden lite då och då. Jag kör Håkanssons vitaminspray som jag har hällt över i en mindre flaska.

Vi får inte glömma resten av huden, så även den får en peeling och en ordentlig dos av Palmers cocoabutter.

De andra sakerna jag ser till att göra är att köra i en bra hårinpackning. Jag använder All Soft Heavy Créme från Redken och lämnar i så länge jag kan med plastfolie runt omkring för att värma upp.

Sen är det bara att köra lite mani och pedi (det är så jobbigt med naglar som spricker under resan och fastnar i allt) så känner jag mig redo för min dejt med flygplansstolen.

Jag ska dricka mycket vatten, hoppa över alkohol, thé och kaffe och inte glömma att röra på mig!

Bon voyage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0