En härlig dag i London!

 

Vilken härlig dag det var igår. Fullspäckat med sol, lekar, god mat och en hel del rosé. Jag började med att möta upp Mel och Ben och lite andra vänner på Clapham common. Vi spelade Boule, solade och hade en grym dag allmänt. Jag vann  Bouleturneringen. Swedish power!

 
My winning moves

Sen fick jag skynda mig hem för att byta om och slänga på lite mer smink innan jag begav mig hem till Helena som fyllde 30. Hennes lägehet har inte bara en utan två! underbara terasser. Hon hade lagat hur mycket mat som helst och en av killarna stod och brassade på grillen.
Det var en väldig blanding av människor och åldrar. En gammal modellkompis som kom dit var gravid i åttonde månaden. Det var helt sjukt att se den där stora magen på jättelånga Georgia som alltid är supersmal.


Födelsedagsbarnet, Jen och Emma

Tyvärr var det även nån småslemmig, skum kille (som tydligen har dejtat Kate Moss) som hade med sig en gitarr. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att det känns så krystat när nån trubadur drar fram gitarren. Sen hade han en yngre flickvän som satt brevid och rådiggade allt han sjöng. Även fast han inte ens var särskilt bra.


När Helena lagar mat så gör hon det ordentligt!


Så jag flydde snabbt till den andra terassen! Där blev jag uppfångad av en äldre, mycket plastikopererad kvinna som frågade om jag hade "some fun stuff". Kan man aldrig komma ifrån knark i det här landet? Jag har som ni vet aldrig rört någon form av droger, och aldrig ens rökt en cigarett!


Jag och Emma

Förutom de där två karaktärerna så hade jag hur trevligt som helst. jag hängde en massa med min härliga kompis Emma som är en "northener" så hon pratar jätteroligt.

Jag blev bakis runt kl 01.00 eftersom vi hade börjat dricka så tidigt så jag hoppade in i en taxi med två av de andra gästerna. Det lustiga är att det visar sig att vi bor i samma hus! Hur otippat är inte det i London?

Vi bestämde att vi skulle köra sunday brunch på The Ship (vår härliga pub här i området). Men tyvärr så jobbade jag med en stylist på Lacostejobbet som inte bryr sig om att berätta att hon hade halsfluss förrän sista dagen. Jag tror att jag har blivit smittad, för nu ligger jag här och har frossa och feber om vartannat. IT SUCKS! Speciellt när det är 25 grader och sol ute. *snyft*

Det värsta är dock att stylisten har suttit och gosat med studioägarinnans 4 månader gamla baby när vi var där. Jag ber till gud att den lilla stackaren inte har blivit smittad. Folk kan verkligen vara oansvariga. Det gör mig så arg!

Nu ska jag ta en lemsip och bädda ner mig i soffan! :(

Buhu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0