Buhu

Jag tror jag jinxade mig själv genom att vara så nöjd med min bra dag igår.

Dagen idag blev inte alls lika kul.
Jag jobbade med den där beautyplåtningen och vanligtvis brukar jag inte göra jobb som betalar dåligt, men detta övertalade agenturen mig att göra för att de lovade att jag skulle få bra nya bilder till min bok.

Grejen är att jag direkt  när jag kom dit fattade att det inte skulle bli tillräckligt bra bilder för att kunna konkurrera med mina bilder som redan finns i boken. Fotografen var duktig, men inte lika duktig som vissa jag arbetat med tidigare. Och eftersom jag har kommit upp i högre skattenivåer än vad de unga nya tjejrna som brukar göra editorials har så blir det nästan inga pengar alls.
Självklart lät de Nicolette (min härliga sydafrikanska kompis) åka hem vill 14 och behöll mig till 18 00 då jag var tvungen att ta en taxi därifrån eftersom det är för farliga områden att traska rut i när det är mörkt.

Så all and all så har jag jobbat gratis idag. Jag önskar att det hade varit för välgörenhet istället för ett par halvotrevliga tidingsmänniskor..

Sen ringer självklart agenturen och berättar att mitt jobb imorgon är flyttat tll på Söndag. Vilket betyder att mina planer med Bailee för imorgon kväll måste cancelleras och att jag inte har nåt inbokat ikväll.

Sen på det missade jag min station när jag satt på tåget. *suck*

Jag kände mig heldeppig när jag kom hem så jag kröp ner i ett härligt varmt bad med musik, en av mina sydafrikanska badkulor och skum i badet och massor med doftljus i hela badrummet.
Det fick mig på bättre humör direkt!


myyyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0