Tips från Siri!

Jag skickade iväg en lite förfrågan om bra restauranger, nattklubbar, barer och bra shopping till min söta kompis Siri som bor i New York.


Moi et Siri á White room

Hon svarade extremt snabbt och extremt mycket. Så jag kopierar helt enkelt in hela hennes meddelande här!

=

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Okej, lite blandade tips. Adresser och sånt är vad jag kommer ihåg, kan vara fel:)

Restauranger:

* Waverly Inn på Bank Street tror jag, i West Village. Väldigt mysigt och bra. Rätt trendigt, inte inredningen men publiken. Hyfsat dyrt, så inget för 18 åringar:) En av mina favoriter!

* Mercer Kitchen, i Soho på Prince St/Mercer St. Bra, passar alla typer.

* Sushi Samba, finns flera, jag har varit på den som ligger downtown. Lite mer party, högljutt. Super mat, sushi såklart, men även brasiliansk mat. Goda drinkar!

* Schillers, middag och brunch. Billigt och bra! Stimmigt på kvällarna. Lower East Side, Rivington St.

* Jullietts i Williamsburg, härlig terass bra mat!

* Nobu ska vara topp, har inte varit där än, ska dit nästa helg. Dyrt dock. Även Cipriani downtown ska vara top, vi ska dit på lördag ett gäng, ska vara lite mer party.

* Spice Market i Meatpacking

Shopping:

* Jag älskar Bloomingdales. Runt om på Lex Av finns också alla affärer som Zara, HM, Aldo osv.

* SAKS såklart

* För småbutiker gillar jag Soho bäst än så läng, Prince St, Bleecker St mm.

* Bra vintage och second hand är Beacons Closet i Williamsburg. Stor med blandat utbud. Även INA, lite mer dyrare märken.

Drinkar, klubbar:

* Gansvoort, drinkar på takterass, Meatpacking

* Rooftop bar 230 5th AV är också nice

* 1 Oak

* Goldbar

* Pink Elephant

* Tanjun

Ja, det finns hur många ställen som helst.


Mer orkar jag inte skriva, inser att de flesta ställen är rätt så "dyra", så kanske inte så bra om man har liten budget. Men jämfört med Sthlm är det billigt, en typisk middag brukar gå på ca 70-80 dollar per person, drinkar upp till 20 dollar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



*Phu* det där var en halv uppsats, sjukt imponerande! Och tro mig, Siri har gooood taste, så här har ni den ultimata guiden till New York just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0